De betalte dyrt til Paramount for at købe den tredje “Cloverfield”-film ud af biograferne og direkte ind på Netflix. Men “The Cloverfield Paradox” blev langt fra noget tilløbsstykke på Netflix.

Se også: Netflix betaler 50 millioner dollars for “The Cloverfield Paradox”

Det er Variety, der skriver, at cirka 2,8 millioner amerikanske seere streamede “Paradox” inden for de første tre dage.

Til sammenligning så hele 11 millioner amerikanere med de første tre dage efter frigivelsen af Will Smith-filmen “Bright”.

Der skal dog bemærkes én stor forskel i lanceringen af de to. “Bright” havde fået massiv opmærksom med trailers og en officiel premiere-dato på Netflix.

Derimod frigav Netflix som en overraskelse “The Cloverfield Paradox” helt uden forudgående trailers eller markedsføring.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 Justin 6 år siden

Er Netflix begyndt af vise seertal ?
Gravatar

#2 Vestas 6 år siden

Hvordan definerer du begrebet flop, Morten?
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

#2 Godt spørgsmål. Den slags er naturligvis relativt. Men 'Paradox' må regnes som en absolut A-titel blandt de eksklusive film hos Netflix - faktisk er der kun 'Bright' at sammenligne med i samme liga, når vi ser på budget, cast og hype. I den sammenhæng er 2,8 mio. vs. 11 mio. en markant forskel, som i biografernes box office ville være et flop. Men data og eksempler i tilfældet Netflix er stadig så få, at der bør tages forbehold.
Gravatar

#5 Justin 6 år siden

#4

"What Nielsen’s data shows, exactly, and how rigorously it is measured remains something of a mystery, because Nielsen did not release the data publicly"

Så de optæller hemmelig seertal på en hemmelig måde :D

44,000 husstande!!
det er godt nok ikke meget
når man tænker på af Gallup sidst jeg hørt om det have cirke 1000 her i landet

"The numbers include only viewers who are using a television set"
90% af min Netflix seening sker ikke via mit TV

og de måler kun på den halvdel der bor i USA

Efter af have læst denne artikle, så vil jeg sige af informationen om af USA regering imploderet de to World Trade højhuse virker seriøs i sammenigning







Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

#5 Din kritik er på sin plads, men det er det bedste, vi aktuelt har. Og forskellen imellem Bright og Cloverfield 3 virker jo sådan set reel nok. Og ja, kun USA, som der står i artiklen.
Gravatar

#7 Hive 6 år siden

Tjah den var også virkeligt skuffende i forhold til de to første film i universet. Word of mouth har vel betydet noget.
Gravatar

#8 Lawman 6 år siden

Nu er filmen jo heller ikke blevet markedsført i samme grad som Bright der havde en massiv kampagne op til lanceringen, samt en A-list stjerne i form af Will Smith på rollelisten, så det er lidt som at sammenligne æbler og pærer. Synes heller ikke at man kan vurdere om en film er et flop eller ej på blot tre dage. Men det er en stinker - ingen tvivl om det:)
Gravatar

#9 Kisbye 6 år siden

De skulle måske have set filmen før de købte den :P

Kan ikke se hvad det har med en "a-film" at gøre. Det er en jammerlig b-film.
Når den ikke kom i biografen, mon så ikke det hang sammen med at man godt vidste hvor meget den stank.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: