Streaming: Netflix har købt Andy Serkis’ stort anlagte “Junglebogen”-filmatisering ud af biograferne.
Den skulle have haft biograf-premiere d. 18. oktober. Men de planer er nu droppet – Netflix har købt “Mowgli” med planer om global premiere på platformen i 2019, skriver Deadline.
Det er motion-capture-mesteren Andy Serkis, som står bag “Mowgli”, der består af et rent stjernecast med navne som Cate Blanchett, Benedict Cumberbatch og Christian Bale samt Serkis selv.
Det er ikke første gang, at Netflix køber en planlagt biograf-film fri til direkte streaming.
Sådan skete det også tidligere på året med “The Cloverfield Paradox” og “Annihilation”.
“Mowgli” er dog den hidtil største biograf-film, som Netflix har købt.
Warner Bros. udgav den første biograf-trailer til “Mowgli” for to måneder siden – se den her.
#21 Bishop 6 år siden
Velkommen til altid godt med flere i debatten. :)
At filmen kun blev vist i 2000 biografer i US fortæller også lidt om interessen for filmen. Der var ikke interesse for en stor omkostningsfuld markedsføring hverken hos distributøren eller biograferne. Derudover har der uden tvivl være en del eksperter og analyser inde over, før man tog den beslutning at sælge filmen.
Man prøvede først at fjerne Alex Garland og lave reshoots for at ændre slutningen, men producer Scott Rudin der sad med "final cut" stod bag instruktøren, hvilket resulterede i at Paramount Pictures måtte finde en anden løsning på deres bekymring.
At en film "nemt" kan tjene 3-4 gange mere i resten af verdenen er jeg ikke enig i, det kræver ofte at der er et kulturelt tilhørsforhold til produktet på et internationalt market som f.eks med The Great Wall succes i Kina der indbragte 3 gange så meget som på det hjemmelige marked(dog var filmen stadig et økonomisk flop). Normen er at vis den klarer sig dårligt på det hjemmelige market så gælder det også internationalt, med få undtagelser.
#22 Kim Pedersen 6 år siden
#18: Hvor er det dog vidunderligt med alle de brave, modige mennesker der gemmer sig bag anonymitet herinde. Hvem er du? Hvad er din faglige baggrund for at have nogen form for mening om mine kompetencer?
Samtlige dine postulater er nemlig ukorrekte:
Filmenes antal premierebiografer i USA afhænger af forventningerne der er til filmen. Det er fejlagtigt at påstå alle andre film bliver vist i over 4000 biografer.
I modsætning til næsten alle andre film Netflix har købt rettighederne til, beholdt Paramount de amerikanske rettigheder. Selvfølgelig fordi Paramounts forhåbninger til indtjeningen var større for det amerikanske marked, end i resten af verden.
At påstå biografudsendelse i USA alene var for Oscar-nomineringernes skyld, er helt i skoven. Så skulle de have ventet med at udsende filmen til award-season, stedet for en februar-udsendelse. Intet filmselskab ved deres fulde fem ville da udsende deres Oscar-håbefulde film i februar, et helt år før uddelingen.
Det handler ikke om at filmen ville floppe i resten af verden. Det handler om filmens totale indtægter ville kunne komme op over $120 mio. for at blive profitabel. Med en amerikansk indtjening på $32,7 mio. forekommer det usandsynligt. Så Paramount gjorde en god forrentning i at sælge de internationale rettigheder til Netflix. Og det er hvad det hele tiden handler om for de amerikanske studier. At gøre en god handel.
Når Netflix er i stand til fremkomme med et tilbud der overgår filmselskabernes forventninger til indtjening i biograferne, vil de da selvfølgelig sælge til Netflix.
Foreløbig må man dog konstatere at de færdige spillefilm Netflix har købt, har filmstudierne haft meget lidt tiltro ville blive profitable gennem udsendelse i biograferne.
Man kan også sige Netflix bliver brugt som skraldespand for de amerikanske studier.
Før hed det straight-to-video, nu hedder det straight-to-streaming.
Intet nyt fra biografernes perspektiv.
#23 Mejse 6 år siden
er ikke helt sikker på du bare kan opstille det som "det er fremtiden" hvis man ser på de film de indtil nu har opkøbt, tror jeg de fleste kan blive enige om at de ikke havde klaret sig fantastisk i biografen, på trods af kvalitet der nu end var, det giver jo heller ikke meget mening at sælge en film man har tiltro til, til netflix for en brøkdel af hvad mange film tjener i biografen, så den er altså lidt for let købt :)
#24 Geekalot 6 år siden
Folk er ikke bange for dig for de sider med et andet navn. Faktisk ville de hvis det var lov pligtig kun at oprette sig som bruger med Nem id, stadig være lige så kritiske over for dig. Så stop dit nonsens med hvem er og hvad de hedder! Kan være du er direktør for et eller andet cirkus, men du sidder med folk der hvert faldt har set lige så mange film, som dig. Hvis ikke flere. Så du har intet i at folk ikke har en mening der betyder lige så meget som din. Det kan du tage til dig, eller forsvinde ind på Ekko, hvor folk faktisk heller ikke gider lytte til dig. (Det med du skal forsvinde, står jeg selv for)
#25 Kim Pedersen 6 år siden
At folk ikke har nogen stopklods, når de skriver anonymt er et velkendt faktum. Mit ærinde var blot at finde ud af hvilken baggrund #18 har for at bestride mine kompetencer. Er det et barn på 12 år, eller en voksen person som er engageret i filmbranchen? Det er da nyttige informationer for at kunne debattere.
Dine antydninger af at folk ikke skulle være bange, stempler dig selv på komisk vis. Du har endnu engang – som i øvrigt altid – misset pointen.
At have set filmene har intet med pointen at gøre, det kan enhver jo. Men at vurdere filmens potentielle publikumsantal, og ramme plet, er en kompetence kun få besidder.
Din baggrund er velkendt. Den er hul, mørk og evindelig ligegyldig.
#26 EllieNatalia 6 år siden
#27 EllieNatalia 6 år siden
#28 EllieNatalia 6 år siden
#29 EllieNatalia 6 år siden
#30 EllieNatalia 6 år siden