Streaming: Netflix har købt Andy Serkis’ stort anlagte “Junglebogen”-filmatisering ud af biograferne.

Den skulle have haft biograf-premiere d. 18. oktober. Men de planer er nu droppet – Netflix har købt “Mowgli” med planer om global premiere på platformen i 2019, skriver Deadline.

Det er motion-capture-mesteren Andy Serkis, som står bag “Mowgli”, der består af et rent stjernecast med navne som Cate Blanchett, Benedict Cumberbatch og Christian Bale samt Serkis selv.

Det er ikke første gang, at Netflix køber en planlagt biograf-film fri til direkte streaming.

Sådan skete det også tidligere på året med “The Cloverfield Paradox” og “Annihilation”.

“Mowgli” er dog den hidtil største biograf-film, som Netflix har købt.

Warner Bros. udgav den første biograf-trailer til “Mowgli” for to måneder siden – se den her.



Vis kommentarer (40)
Gravatar

#1 Justin 6 år siden

Hvis Netflix køber flere og flere film i “Biograf kvalitet” og Disney begynder at vise film på egen streaming tjeneste istedet for i biografen, så kan vi være på vej mod at Streaming Premirer bliver vigtigere end Biograf Premierer
Gravatar

#2 Bishop 6 år siden

Hmm er Netflix så småt begyndt at blive en skrothandler for film og TV mediet?
De har også en tendens til at købe skrottede serier fra andre udbydere.
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#2 tja i forhold til serier, giver det jo okay mening for streaming tjenester at gøre, da deres grundlag for at en serie fungere er anderledes end en tv kanal (amazon har også gjort det) film mæssigt er det vidst lidt skrothandel vejen det går, men der må de jo tage hvad de kan få fingrerne i :)
Gravatar

#4 Kim Pedersen 6 år siden

#1: Som altid en fuldstændig verdensfjern vurdering.
#2: Fuldstændig korrekt.

Og kommentar til selve artiklen:

Endnu engang blæser Filmz tingene aldeles ud af proportioner i sin sensationsprægede, kritikløse klippe-sakse fra tilfældige medier. Og de glade uvidende, som #1, hopper på limpinden som fluer på et sukkerknald.

”Mowgli” er dead-in-the-water. Og det kommer fra en person som i modsætning til alle øvrige der udtaler sig om denne film, rent faktisk har set store dele af den.

”Mowgli” er allerede blevet skubbet et år i forhold til den oprindelige premieredato. Filmen lå nemlig alt for tæt på Disneys ”Junglebogen”, som jo er en filmatisering at stort set samme historie.

Disneys ”Junglebogen” blev en meget stor succes over hele verden, med en indspilning på $966 mio. Det er aldrig sjovt at være nummer to efter en så stor succes.

”Mowgli” fik en meget kølig modtagelse ved CinemaCon i april, hvor Andy Serkins præsenterede en meget mørk udgave af den klassiske fortælling.

Warner Bros. har således gjort det eneste rigtige. Filmselskabet ville have mistet mange penge gennem en udsendelse af floppet i biograferne.

Netflix opkøb af ”Mowgli” følger i sporet af tidligere opkøb af flops som ”The Cloverfield Paradox” og ”Annihilation”.

Og det kommer vi forhåbentlig til at se meget mere af.

At streamingtjenesterne hjælper biograferne af med alt møget, som videoen i sin tid gjorde, ser biograferne som en positiv udvikling.
Gravatar

#5 Geekalot 6 år siden

Og igen prøver du at være dommer over hvad flops er... Specielt når det gælder streaming tjenester. De 2 film du nævner vil jeg gerne vide hvorfra du ved de er flops. Da de rent faktisk ikke har fået i biografen og da Netflix ikke skriver hvor mange gange de har vist filmene. Så hvordan er de flops Kim? De har købt nogle film, som film studierne gik ud fra ville klare sig dårligt, men dette er aldrig bevist. Gloverfield paradox kan vi blive enige om at den var middel. Men Annihilation er en fremragende film. Men igen da det er Netflix der har opkøbt dem, dømmer du dem som flops. Og det er alene kun på grund af dit indædte had til dem.
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#5 er enig i at annihilation var fremragende og et super køb af netflix, men kan vi ikke også blive enige om at publikummet måske ikke var det mest brede ? dem der så den elskede den, men hvor mange ville have set den hvid de skulle betale for det ? men du har ret det er på ingen måde bevist, at de ville blive flops, kun at filmselskaberne havde mistet troen på dem :)
Gravatar

#7 Kim Pedersen 6 år siden

Well, nu har jeg gennem de sidste 40 år ikke bestilt andet end at vurdere kommende films formåen. Så jo, jeg er dommer. Endda en velkvalificeret en, med en fantastisk track-record. Alene sidste år forudså jeg succes for ”Underverden”, ”Mens vi lever” og ”En frygtelig kvinde” flere måneder før filmene fik premiere.

”Mowgli” er dead-in-the-water, og jeg angiver endda i min kommentar hvorfor. Dels er der problematikken med at følge efter Disneys ”Junglebogen” og så har jeg rent faktisk set store dele af ”Mowgli”. Så jo, i modsætning til jer har jeg godt grundlag for mine holdninger, som baserer sig på realiteterne.

Og det er i øvrigt også rent logik. Men det kræver man ser bort fra det sludder Morten Vejlgaard Just præsentere sine sagesløse læsere for.

Netflix har aldeles ikke købt ”Mowgli” ud af biograferne. Warner Bros. har gjort deres yderste for at få Netflix til at hoppe på limpinden og sælge filmen til tjenesten, således at filmselskabet er blev hjulpet ud af kattepinen. ”Mowgli” ville have betydet et stort tab for Warner, hvis de havde udsendt ”Mowgli” i biograferne.

Hvorfor i himlens navn skulle Warner tage til takke med en 30 procents fortjeneste, eller måske mindre, hvis der var håb om flere hundrede procents fortjeneste gennem udsendelse i biograferne.

Flops er film som ikke regnes for at kunne indspille deres udgifter gennem udsendelse i biograferne. Altså at filmene ikke vil kunne tiltrække tilskuere nok i biograferne for at filmen bliver bæredygtig.

Og nej, Netflix har ikke indtægter nok til at købe andet end de film de amerikanske studier regner for flops.

Det er faktisk ikke så svært at forstå.
Gravatar

#8 Kim Pedersen 6 år siden

I øvrigt ved vi ”Annihilation” er en flop, filmen blev nemlig udsendt i de amerikanske biografer og indspillede $32,7 mio. Budgettet var på $40 mio. og som en tommelfingerregel skal man gange filmens budget med 3 for at filmen bliver overskudsgivende. Der er ingen måde ”Annihilation” ville have kunnet indspille $120 mio. globalt. Så jo, ”Annihilation” er en beviselig flop og Paramount gjorde en god forretning ved at sælge filmens internationale rettigheder til Netflix.
Gravatar

#9 Mejse 6 år siden

#8 vi ved det er et flop fordi den kun blev udsendt i amerikanske biografer, vi VED ikke den ville have floppet i resten af verden, men ligesom dig har jeg også en stærk formodning om det.
Gravatar

#10 Kim Pedersen 6 år siden

Så skulle filmen afvige i væsentlig grad fra alle andre amerikanske film nogensinde udsendt. Kan du argumentere for at filmen i væsentlig grad afviger fra alle andre amerikanske film nogensinde udsendt? Filmen skal jo op over 73 procent af de totale indtægter på de internationale markeder. Hvis ikke, ja, så har jeg jo nok ret.

Skriv ny kommentar: