Streaming: Netflix har købt Andy Serkis’ stort anlagte “Junglebogen”-filmatisering ud af biograferne.
Den skulle have haft biograf-premiere d. 18. oktober. Men de planer er nu droppet – Netflix har købt “Mowgli” med planer om global premiere på platformen i 2019, skriver Deadline.
Det er motion-capture-mesteren Andy Serkis, som står bag “Mowgli”, der består af et rent stjernecast med navne som Cate Blanchett, Benedict Cumberbatch og Christian Bale samt Serkis selv.
Det er ikke første gang, at Netflix køber en planlagt biograf-film fri til direkte streaming.
Sådan skete det også tidligere på året med “The Cloverfield Paradox” og “Annihilation”.
“Mowgli” er dog den hidtil største biograf-film, som Netflix har købt.
Warner Bros. udgav den første biograf-trailer til “Mowgli” for to måneder siden – se den her.
#1 Justin 6 år siden
#2 Bishop 6 år siden
De har også en tendens til at købe skrottede serier fra andre udbydere.
#3 Mejse 6 år siden
#4 Kim Pedersen 6 år siden
#2: Fuldstændig korrekt.
Og kommentar til selve artiklen:
Endnu engang blæser Filmz tingene aldeles ud af proportioner i sin sensationsprægede, kritikløse klippe-sakse fra tilfældige medier. Og de glade uvidende, som #1, hopper på limpinden som fluer på et sukkerknald.
”Mowgli” er dead-in-the-water. Og det kommer fra en person som i modsætning til alle øvrige der udtaler sig om denne film, rent faktisk har set store dele af den.
”Mowgli” er allerede blevet skubbet et år i forhold til den oprindelige premieredato. Filmen lå nemlig alt for tæt på Disneys ”Junglebogen”, som jo er en filmatisering at stort set samme historie.
Disneys ”Junglebogen” blev en meget stor succes over hele verden, med en indspilning på $966 mio. Det er aldrig sjovt at være nummer to efter en så stor succes.
”Mowgli” fik en meget kølig modtagelse ved CinemaCon i april, hvor Andy Serkins præsenterede en meget mørk udgave af den klassiske fortælling.
Warner Bros. har således gjort det eneste rigtige. Filmselskabet ville have mistet mange penge gennem en udsendelse af floppet i biograferne.
Netflix opkøb af ”Mowgli” følger i sporet af tidligere opkøb af flops som ”The Cloverfield Paradox” og ”Annihilation”.
Og det kommer vi forhåbentlig til at se meget mere af.
At streamingtjenesterne hjælper biograferne af med alt møget, som videoen i sin tid gjorde, ser biograferne som en positiv udvikling.
#5 Geekalot 6 år siden
#6 Mejse 6 år siden
#7 Kim Pedersen 6 år siden
”Mowgli” er dead-in-the-water, og jeg angiver endda i min kommentar hvorfor. Dels er der problematikken med at følge efter Disneys ”Junglebogen” og så har jeg rent faktisk set store dele af ”Mowgli”. Så jo, i modsætning til jer har jeg godt grundlag for mine holdninger, som baserer sig på realiteterne.
Og det er i øvrigt også rent logik. Men det kræver man ser bort fra det sludder Morten Vejlgaard Just præsentere sine sagesløse læsere for.
Netflix har aldeles ikke købt ”Mowgli” ud af biograferne. Warner Bros. har gjort deres yderste for at få Netflix til at hoppe på limpinden og sælge filmen til tjenesten, således at filmselskabet er blev hjulpet ud af kattepinen. ”Mowgli” ville have betydet et stort tab for Warner, hvis de havde udsendt ”Mowgli” i biograferne.
Hvorfor i himlens navn skulle Warner tage til takke med en 30 procents fortjeneste, eller måske mindre, hvis der var håb om flere hundrede procents fortjeneste gennem udsendelse i biograferne.
Flops er film som ikke regnes for at kunne indspille deres udgifter gennem udsendelse i biograferne. Altså at filmene ikke vil kunne tiltrække tilskuere nok i biograferne for at filmen bliver bæredygtig.
Og nej, Netflix har ikke indtægter nok til at købe andet end de film de amerikanske studier regner for flops.
Det er faktisk ikke så svært at forstå.
#8 Kim Pedersen 6 år siden
#9 Mejse 6 år siden
#10 Kim Pedersen 6 år siden