Da Netflix forleden kunne annoncere, at de havde finansieret spillefilmen “War Machine”, der angiveligt har et budget på 70 millioner dollars, med megastjernen Brad Pitt, så var det ikke bare en stor filmnyhed, men et angreb på filmsystemet, som vi kender det, mener interne kilder i filmbranchen.
Se også: Brad Pitt laver “War Machine” for Netflix
Kilder siger til Screen Daily, at med “War Machine” så har Netflix vist, at de kan betale og producere de helt store spillefilm. Det placerer Netflix i en ny liga sammen med de store filmselskaber.
Men Netflix kan også medvirke til at presse priserne op i industrien, da salgsagenter er begyndt at anvende Netflix til at presse priserne op, når der skal afgives bud på nye filmprojekter, hvilket i sidste ende giver en regning, der kan ende hos forbrugerne.
“War Machine” er ikke en original Netflix-idé, hvilket vil sige, at de øvrige filmselskaber havde mulighed for selv at byde ind på krigskomedien, inden Netflix sprang til. Dermed sikrede streaming-giganten, at projektet blev til virkelighed. Så det kan endnu være svært at fastslå, om den nye udvikling bliver positiv eller negativ for filmindustrien.
“War Machine” er baseret på bogen “The Operators: The Wild and Terrifying Inside Story of America’s War in Afghanistan” af Michael Hastings. Den handler om en firestjernede general, der får ansvaret for USA’s invasion af og krig i Afghanistan.
Det er David Michôd, som har skrevet “Animal Kingdom”, der skal skrive manuskript til “War Machine”.
“War Machine” får forventet premiere på Netflix og i udvalgte biografer i 2016.
#21 Elvira39 9 år siden