Netflix fortsætter fremgangen mange år frem, viser ny analyse.

Selv om HBO, Amazon og snart Disney forsøger at presse Netflix på streaming-markedet, så ser det ikke ud til at forhindre den fortsatte fremgang for Netflix.

En ny rapport fra Citi Research viser, at om 10 år så vil Netflix sidde på 72 procent af det amerikanske hjemmemarked.

I andre udviklede markeder som Europa vil Netflix være udbredt med 37 procent, imens de nye markeder vil have 21 procent, skriver Forbes.

Til trods for succesen så møder Netflix også modstand.

Steven Spielberg mener, at film fra Netflix ikke bør kunne vinde Oscars, imens Cannes har udelukket streaming-tjenesten fra den prestigefulde festival.

 



Vis kommentarer (15)
Gravatar

#11 Geekalot 6 år siden

Justin (6) skrev:

Kim Pedersen (4) skrev:
Intentionsundersøgelser om forbrugernes fremtidige handlemønster er et spejl af nutiden. Ingen kan ane hvilken indflydelse Disney får på Netflix' abonnementsantal.


Ingen kender dagen før solen er gået ned,men jeg gætter på flere og flere opsiger deres tv pakke, og derfor får Disney slet ikke nogen indflydelse på Netflix

Jo Kim ved vi kun får b film hvis biograferne dør. Om det er i morgen eller om 100 år. Så det kun b film online streaming selskaber kan lave åbenbart...........
Gravatar

#12 Kisbye 6 år siden

Netflix har i flere år haft en strategi med at satse på eksklusivt indhold, for derved at have kontrol over indholdet og slippe for rettighedshavernes vanvid.
Derfor er det heller ikke overraskende at der kommer mindre og mindre regulært indhold på Netflix. Det er forventet.
At Disney flytter deres indhold på egen tjeneste, kan jeg ikke se overordnet ændre særlig meget.

Vil sige at jeg syntes udviklingen er ærgerlig. For et par år siden kunne man klare sig med Netflix og Hulu (hvis man omgik geoblocking).
Idag vil flere og flere rettighedshavere have del i kagen, så nu skal man abonnere på 17 forskellige tjenester, hvor man for et par år siden kunne nøjes med Netflix og Hulu (hvis man omgik geoblocking).
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#13 Mejse 6 år siden

#12 gør ikke den store forskel på deres indhold, men at et af verdens største underholdningsfirmaer, begiver sig ind på streaming markedet kan da ikke undgå at have en effekt, at sige det ikke ændre deres indhold, er jo ikke det samme som at der ingen ændring er.

tja man omgår jo selvfølgelig ikke geoblocking ;) men ja det er irriterende, men også forventet, sådan går det med alle nye ting, om 10 år er der kun 2-3 rigtig store, og så nogen mindre men specialiseret tilbage :)
Gravatar

#14 Justin 6 år siden

Geekalot (11) skrev:
Justin (6) skrev:

Kim Pedersen (4) skrev:
Intentionsundersøgelser om forbrugernes fremtidige handlemønster er et spejl af nutiden. Ingen kan ane hvilken indflydelse Disney får på Netflix' abonnementsantal.


Ingen kender dagen før solen er gået ned,men jeg gætter på flere og flere opsiger deres tv pakke, og derfor får Disney slet ikke nogen indflydelse på Netflix

Jo Kim ved vi kun får b film hvis biograferne dør. Om det er i morgen eller om 100 år. Så det kun b film online streaming selskaber kan lave åbenbart...........


Hvis
A = film vist i biografen
B = alle andre film
Så er det rigtigt hvad du siger
Gravatar

#15 Kim Pedersen 6 år siden

Umuligt at diskutere med en der ikke anerkende filmbranchens økonomiske tyngdelov.

Skriv ny kommentar: