Sammen har de lavet “Se7en”, “Fight Club” og “Benjamin Buttons forundelige liv”. Nu fortsætter Brad Pitt samarbejdet med instruktør David Fincher på sequel til “World War Z”.

Se også: Første teaser: David Fincher er tilbage på Netflix med “Mindhunter”

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at den lange “World War Z 2”-flirt imellem Pitt og Fincher nu officielt er blevet bekræftet.

Dermed overtager Fincher stolen fra “Jurassic World 2”-instruktør J.A. Bayona. Ifølge Paramount er de allerede langt med produktionen, hvortil der forventes start på optagelser i begyndelsen af 2018.

Den første “World War Z” blev mærket af store uenigheder imellem Brad Pitt og instruktør Marc Forster, hvilket betød, at “Prometheus”-forfatter Damon Lindelof blev hentet ind for at skrive en anden slutning, der skulle optages på ny.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (14)
Gravatar

#11 Mejse 7 år siden

hvis man ville lave den efter bogen havde det fungeret langt bedre som serie end som film :)
Gravatar

#12 Geekalot 7 år siden

#11 11.22.63 på 8 afsnit, formåede ikke at ramme bogen overhovedet. Så ikke engang serier, formår at ramme bøger :)
Gravatar

#13 Mejse 7 år siden

#12 nej nej er jeg helt med på :) det vil film/tv mediet aldrig kunne gøre mente mere formatet med mange "små" historier ville egne sig bedre til serie end film
Gravatar

#14 moulder666 7 år siden

Gridlock (9) skrev:
#6 Der er vi så uenige, tror sagtens det kan virke, du skal måske tænke lidt anderledes end traditionelle film, men det kan virke.
Bogens hovedperson er en journalist der går rundt og interviewer folk der overlevede Zombie apokalypsen.

Hvis man gør det klart fra starten at det her er deres historier og måske hyre en omgang voice actors til og lave fortællingen mens man samtidig viser deres fortælling rent visuelt.
Filmen ville nok virke bedst lidt som en blanding af en stump film og en dokumentar film.

Ja krops sproget og stemmeskuespillet vil være YDERST vigtig da det er hvad der skal bære filmen.

Men samtidig prøv og forstille dig bogen gjort rigtigt, en af historierne er om en voksen kvinde med en fire årig piges sind, der fortæller om hvordan hun og nogle andre var fanget i en kirke under et zombie angreb og om hvordan hendes more forsøgte og kvæle hende for og undgå at hun skulle blive ædt levende af en zombie.
Kun for og blive redet da en af de andre reder hende ved og slå hendes mor bevidstløs og råbe til hende at hun skal løbe så hurtigt hun kan og så langt væk fra stedet som muligt.

Jo vist en fireårig vil ikke kunne spille særlig godt, men så kan man skubbe hendes alder lidt op og måske lave en smugle cgi for og få hende til og se yngre ud end hun er.
Og desuden vil det jo være skuespillerens stemmeskuespil der vil bære hovedelementet i filmen.

Men stadigvæk prøv og forstil dig sådan en scene, og hvor effektivt og grænseoverskridende den ville være hvis den blev gjort rigtigt.
Nok grunden til at Hollywood næppe vil lave den.


Jeg er nu stadig uenig. Jeg er hamrende enig i at der er nogle absurd fede og effektive stumper og historier rundt omkring i bøgerne - også fortællingen om katakomberne i Paris, der i Sydafrika, hvor de beslutter sig for hvilken løsning de skal tage for at overleve f.eks. og der hvor det røvhul på Antarktis praler med hvordan han solgte en vaccine der intet gjorde - men hvis det eneste man har til at binde historierne sammen er journalisten, fungerer det bare ikke på film imo.

I bogen har du måske 5-20 sider til at sætte dig ind i en ny fortælling, hvad der har udviklet sig i verden siden den sidste fortælling, hvem og hvordan fortælleren er og så få nok empati for fortælleren og hans/hendes situation til at det er spændende.

På film har du 5-10 minutter - og så skal du videre. Det er sateme ikke meget - det skulle i givet fald laves absurd godt, hvis det skulle fænge og ikke bare være "Nå, så er vi videre."
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: