Gysermageren John Carpenters seneste film “The Ward” havde premiere ved Torontos filmfestival i 2010, hvor filmen ikke ligefrem blev taget godt imod.

Hvorvidt der er sket nogen ændringer af “The Ward” siden da er ikke til at vide, men gyseren er nu ved at være klar til at udkomme i biograferne i Storbritannien, og en trailer er blevet udsendt.

Se traileren her.

“The Ward” omhandler fem unge kvinder, der er indlagt på et sindssygehospital. Den ene af disse, Kristen, ved dog ikke, hvorfor hun er der, eller hvordan hun i det hele taget er blevet anbragt der, men kun, at der er noget helt galt med stedet, da de andre indlagte begynder at forsvinde sporløst.

Amber Heard spiller hovedrollen som Kristen i “The Ward”, der også har Jared Harris fra “Mad Men” på rollelisten.

Se også: John Carpenter instruerer “Darkchylde” – se en teaser-plakat til filmen.



Vis kommentarer (17)
Gravatar

#1 chuck 13 år siden

Filmen er elendig!!!
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#2 Riqon 13 år siden

Min første tanke er, at plottet lyder helt standard for dårlige gyserfilm lige fra Madhouse til Gothika til Shutter Island, og traileren fandt jeg ikke skræmmende overhovedet, selv om man bliver bombarderet med billeder af
rådne CGI-spøgelser.


Is this really John Carpenter? The guy who brought us The Thing?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 filmkorn.dk 13 år siden

Gå nu på pension Carpenter. Det der er fandme for ringe.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 filmkorn.dk 13 år siden

Hmm, den har kun kostet 5.5 mill dollars.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#5 infrequent 13 år siden

Den ser godt nok ringe ud. Endnu en "gyser" med nothing-but-goodlooking-girls som hovedpersoner og surprise-gys istedet for en følelse afægte horror/terror :-(

Det står godt nok skidt til med den branche...
80% af all movies should not have been made.
Gravatar

#6 Thomsen 13 år siden

Jeg har lige set Carpenter i en engelsk dokumentarserie om horrorfilmens historie, hvor han udtaler sig negativt om den gamle horrorproducent Val Lewton, der skabte en række af små, billige gysere for filmselskabet RKO i 1940'erne.

Lewton er ellers nærmest legendarisk, fordi hans film skiller sig ud ved at spille på stemning og antydning gennem skygger og lyde fremfor mere direkte visuelle effekter. Men Carpenter mener, at han er vildt overvurderet af samme grund, og at man for alt i verden bør vise sit (dvs. filmens) monster - især hvis man har et godt et.

Når jeg ser traileren, så kunne jeg godt tænke mig, at Carpenter ville følge Lewtons strategi bare en enkelt gang imellem. CGI-spøgelser er bare ikke særligt uhyggelige.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#7 Jach 13 år siden

#6 Begge ideer virker godt i visse film, men sjovt nok er Lewtons metode nok brugt til at skræmme via mystik, hvilket Carpenter gjorde med Halloween og The Thing.
Den første Predator film er stadig en god film, og der ser man ikke Predatoren med det samme, jeg skal så ikke kunne vurdere hvor skræmmende den lige er for jeg synes ikke der er så mange skræmmende film, men jo bedre de forsøger, jo bedre kan jeg (normalt) lide dem.

Jeg skal se denne film for at se om traileren underminerer selveste filmen muligvis af frygt for at afsløre for meget, hvilket jeg har set før, desværre er det modsatte mest hyppigt.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#8 Riqon 13 år siden

Hvis man vil vise sit monster, så har det bare at være et fucking scary monster. Carpenter havde held med det i The Thing (se her), men i denne trailer lykkedes det slet ikke.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#9 Gasivodo 13 år siden

Suk Hvad knækkede filmen for den mand? Sprut, stoffer, kreativ udbrændthed? Flere af hans gamle værker holder jo for hårdt, selv i dag.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#10 Thomsen 13 år siden

Jach (7) skrev:
#6 Begge ideer virker godt i visse film, men sjovt nok er Lewtons metode nok brugt til at skræmme via mystik, hvilket Carpenter gjorde med Halloween og The Thing.


Det er jeg ikke enig i, at han gjorde.

Lewtons (og hans førsteinstruktør Jacques Tourneurs) strategi er suggestiv, dvs. de føder tilskuerne med tegn på monsterets tilstedeværelse uden direkte at vise det. I deres nok mest samarbejde, CAT PEOPLE fra 1942, er der en scene, hvor "kattekvinden" kredser om en rivalinde, der befinder sig i en mørklagt swimmingpool. Man er ikke i tvivl om, at monsteret er tilstede, fordi både lyde og skygger tydeligt viser, at et stort kattedyr bevæger sig rundt om poolen, så mystikken findes kun i spørgsmålet om, hvordan dyret egentligt ser ud.

Omvendt er John Carpenter jo langt mere in-your-face. Selv i HALLOWEEN, der nok er hans mest tilbageholdende film, viser han forholdsvis hurtigt Michael Myers i fuld figur bag hækken. Man aldrig i tvivl om monsterets eksistens eller udseende. Og THE THING er da nok en af hans mindst tilbageholdende film overhovedet. Han spiller ganske vist lidt på tvivlen om, hvem der er uhyre, og hvem der er menneske, men ellers kaster han jo lystigt den ene storslåede effekt efter den anden i hovedet på tilskuerne.

Det er for mig at se to helt forskellige strategier, hvor Carpenter tydeligt går ind for at give publikum "money shots" så hurtigt og ofte som muligt, mens Lewton og Tourneur omvendt helt forsøger at undgå at vise noget direkte for publikum.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: