Selvom Universal Pictures allerede er i præproduktion med deres filmudgave af “Bioshock”, har filmselskabet nu valgt at sætte projektet, der bygger over Take-Two Interactives populære videospil, på midlertidig pause.
Grunden hertil skyldes primært, at budgettet på filmen steg til $160 mio., hvorfor Universal har fået kolde fødder omkring projektet, der skal instrueres af Gore Verbinski (“The Ring”, “Pirates of the Caribbean”-trilogien).
Selvom Universal og 20th Century Fox’ planlagte filmudgave af “Halo” blev standset af samme grund, er alle involverede i “Bioshock”-filmen dog stadig fast besluttet på at føre filmen ud i livet. Verbinski og hans produktionshold skal derfor evaluere, om de kan lave filmen uden for landet for at udnytte skattefordele.
Det dystre “Bioshock”-spil handler om en overlevende fra et flystyrt, der har fået hukommelsestab og erfarer, at han befinder sig i undervandsbyen Rapture, hvor han må overleve angreb fra muterede væsner og mekaniske droner, der beboer stedet.
#1 Ash 15 år siden
#2 filmz-Lucsen 15 år siden
Tror også det bliver lidt svært at lave en film hvor hovedpersonen høster børn for små igler som så gør ham istand til at kaste med ild og skyde med insekter... Det ville selv jeg føle mig stødt over... ANYWAYS!... Håber da de laver filmen bare for at se hvor meget CGI man kan presse ned på 120 min for $160 mio.
Wow... $1.3 mio. per min...
#3 salatbar 15 år siden
#4 ks 15 år siden
#5 Girovar 15 år siden
Man bestemmer altså selv om man vil redde dem eller om man vil høste dem - personligt så reddede jeg dem selv hver gang, hvorved man også får den 'lykkelige' afslutning frem. Det ville da være naturligt at vælge denne vinkel i filmen, som jeg da håber bliver til noget. Det er virkeligt et fedt spil, og hvis de formår at lave en ordentligt film deraf, vil det da blive rigtigt interessant.
#6 Bates 15 år siden
#7 Dragon_Claw 15 år siden
Så kan filmens budget bankes ned til $20-30 mio. ;-)