Den længe ventede “Die Hard 4.0” når ikke sine forgængere til sokkeholderne, men er alligevel sublim underholdning efter bedste beskub. Det er desuden befriende, at instruktøren har været nytænkende og søgt tilbage til rødderne på samme tid. Samspillet mellem Willis og Justin Long er dynamisk. Sjæl og krop fra særligt “Die Hard” er en fryd, selvom skabelonen visse steder er for tydelig, og actionsekvenserne i et par tilfælde ryger ud af proportioner. Udgivelsen største styrker ligger dog i de tekniske kvaliteter og et fremragende ekstramaterialeudbud.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Glæder mig til det unratede cut, men på en seks skala, giver jeg stadig, dens svagheder til trods, et lille 5 tal.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Michael Andersen 16 år siden

Er denne udgivelse af filmen egentlig anderledes end den der kørte i biografen, siden at biograf- og dvd-anmeldelsen af filmen ikke ligger samlet under Anmeldelser?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 chandler75 16 år siden

# 2 Ja, dette er "Yippee-Ki-Yay Edition" - den unrated version, som er forbudt for børn under 15 år. I denne er der flere bandeord, lyde når halse knækker, osv.

Biografversionen havde en rating på 11 år.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 Michael Andersen 16 år siden

Okay tak, lidt ironisk at selskabet så har censureret titlen ved at undlade "motherfucker" :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5 thomas040 16 år siden

siger han "fucker" ?
hvis de skulle så skulle de enten have kaldt den yipee-ki-yay edition, eller mother-fucker edition....

yipee-ki-yay-mother-fucker-edition virker lidt overdrevet! ::)
Failure is a zero out.
Gravatar

#6 filmz-toffe1001 16 år siden

Bare gi mig Maggie Q, så er jeg glad...

Men tror jeg bliver glad for at jeg har købt 2 disk versionene på længere sigt... det løfter jo filmen op hvis der er godt med ekstra materiale til...

Så uden at træde alt for mange over tærene vil jeg siga at 4´eren muligvis kommer op på højde med 3´eren... måske ikke helt, men tæt på...
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Go' film efter ... Just another borring day at the office :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#8 moulder666 16 år siden

Rørende enig med anmelderen på stort set alle punkter. Helikopterscenen var "lidt" for meget og den har ikke samme spænding som de gamle.

MEN, jeg syntes nu, at hans sidekick fungerede skidegodt, og at dialogen mellem de to var ret flydende og velfungerende.

Som Bruce sagde - dens svagheder til trods, et lille 5-tal.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#9 filmz-yoshimura 16 år siden

"når ikke sine forgængere til sokkeholderne"

Ikke forstået? Hvilke(n) af dem? Dem alle sammen?

I mine øjne er de da af stærkt varierende kvalitet med toeren som en klar bundskraber, så hvis den ikke kan "leve op til den", så er det vist ikke en film, jeg skal se.

Men folks begejstring for filmen (4.0) lader dog til at pege i retning af en ganske vellykket film, så mon ikke den skal ses på et tidspunkt alligevel :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 filmz-Is 16 år siden

Den får også 4/6 af mig...

Skriv ny kommentar: