Desværre kommer “The Great Wall” også med dårligt nyt. En mur kan ikke holde det onde ude. Ondskaben finder altid nye veje. I stedet må du finde årsagen til den. Eller bare spænde noget krudt på et grønt monster, der så løber hen til de andre monstre, hvorefter Matt Damon sætter ild til hele lortet og redder dagen. 1-2-3: Matt Damon er en mur!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lawman 7 år siden

Hvad er ikke overraskende for læsere af Filmz? Hvordan hver enkelt film ender? Og nu gør du det igen, du gør dig til herre over om det vil spolere oplevelsen for andre at få slutningen afsløret. Kan det være så svært at forstå, at det ikke nødvendigvis er alle der har lyst til at få at vide hvordan en film ender?

Du tænker bare, at for alle er det filmens actionscener der er det vigtigste, og så skide være med hvordan filmen ender?
Gravatar

#12 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#11 Ja, selvfølgelig er jeg herre over den information, der kommer ud på Filmz - det siger vel sig selv? Men jeg gentager gerne: Ingen på Filmz har et ønske om at ødelægge film for andre.

Den primære målgruppe, som vi henvender Filmz til, er defineret som garvede filmforbrugere, som godt ved, at Spider-Man nok klarer den i 'Homecoming' eftersom 'Homecoming 2' er annonceret til to år efter. Selv om læserne på Filmz allerede ved det, så kan der jo sagtens være mange andre fede ting ved den film.

I nogle film er slutningen vigtig - i andre er det sekundært. 'Memento' er et eksempel på det første, 'Far til fire - på toppen' et eksempel på det andet - for mon ikke nok Far får kureret den højdeskræk til slut?

Jeg kan afsløre, at de største overvejelser omkring teksten til 'The Great Wall' var, hvor detaljeret der skulle fortælles om forsvaret af muren - bungyjump og saksen. Det kunne potentielt spoile actionoplevelsen, men min vurdering var, at der er så mange andre spektakulære stunts, at det var udmærket med et par eksempler. Sådanne overvejelser gør vi dagligt og hele tiden.
Gravatar

#13 Geekalot 7 år siden

Hvad er der folk mener der spoiles om ? Har ikke set filmen. Så aner ikke hvad den handler om.
Gravatar

#14 Lawman 7 år siden

Sjovt at du skriver, at ingen på Filmz har et ønske om at ødelægge film for andre, og du mener at for alle er det actionscenerne og ikke slutningen der er det vigtigste, samtidig med at du fuldstændigt ignorerer at de første 4 kommentarer til anmeldelsen henviser til, at der er træls du afslører slutningen...

Og jeg kan ikke se hvorfor det pludselig er, at du skal drage filmnyheder ind som forsvar for dine dispositioner i anmeldelsen. Ja, vi ved alle godt at der kommer en Homecoming 2, men derfor behøver du jo ikke fortælle hvordan Homecoming 1 ender, når den engang skal anmeldes.
Gravatar

#15 Lawman 7 år siden

Geekalot (13) skrev:
Hvad er der folk mener der spoiles om ? Har ikke set filmen. Så aner ikke hvad den handler om.


Læs anmeldelsens sidste afsnit.
Gravatar

#16 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#14 Jeg inddrager det, fordi vi to begge godt ved, at Peter Parker overlever 'Homecoming' - det kommer den film blandt andet til at slutte med. Det kan bare aldrig nogensinde være en spoiler for en læser af Filmz. Men måske for en mindre vant filmforbruger, som vi på Filmz typisk ikke vil henvende os til.

Det, jeg forsøger at formidle, er, at de sidste fem minutter af en film altså ikke per definition er de vigtigste. Det er jo ikke håndbold det her, men film.

Et eksempel kunne være 'The Dark Knight'. Her er vi vel enige om, at Rachels skæbne er en vigtigere begivenhed, end at Batman klarer den. I en anmeldelse af den film ville min største overvejelse gå på ikke at spoile Rachels skæbne - selv om den besegles på lang afstand af slutningen.
Gravatar

#17 Lawman 7 år siden

Ja, vi er enige om at Spiderman overlever, men jeg har ikke lyst til at få at vide hvordan han overlever/hvordan han besejrer skurken.

I denne anmeldelse er det jo ikke alene det at du afslører filmens slutning (helten vinder), men også at du har et behov for at afsløre hvordan det sker. Du skriver jo selv, at du gjorde dig overvejelser om hvor mange actionsekvenser du skulle afsløre. Hvorfor kan du så ikke se, at du ikke burde afsløre den sidste scene?

Ja det får vi jo aldrig at vide, om det var noget du ville være kommet til at spoile, såfremt du havde anmeldt den dengang.
Gravatar

#18 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#17 Det er nu ikke en enkelt scene ej heller den sidste. Men fordi jeg har vurderet, at det ikke er ødelæggende for filmoplevelsen, men jeg har til gengæld vurderet, at det var vigtigt for min tekst. Jeg diskuterer gerne videre på den anden side af din filmoplevelse med 'The Great Wall', så er vigtigheden af de enkelte elementer nok nemmere at vurdere.
Gravatar

#19 knekker 7 år siden

Morten skrev:
Men jeg gentager gerne: Ingen på Filmz har et ønske om at ødelægge film for andre.
Nu arbejdede jeg selv på filmen hos ILM og har bl.a. haft en del ansvar på det billede du har i anmeldesen med katepulterne der skyder afsted, så jeg kender slutningen på filmen, og jeg kan da love for med din afslutning på anmeldelsen, fik spoilet og dermed ødelagt filmen for dem som ikke har set den.

Alle i denne tråd er lodret uenig med dig, alligevel insistere du på at du intet har gjort forkert, og blot gentager dig selv med en pointe der slet ikke holder.

Hold kæft hvor opføre du dig som en arrogant skovl.

Jeg har aldrig brudt mig om at læse reviews fra filmz før jeg har set filmen, netop fordi jeg synes jeres anmeldser som regel spoiler mere mere end hvad godt er, men denne her gang synes jeg du burde indrømne at du fuckede gevaldigt op, ret nu bare slutningen på din anmeldelse, beklag og kom videre med dit liv.
[i]filmz.dk - stedet hvor selvudnævnte film eksperter sammen, elsker at tude og brokke sig over Hollywood Block Buster film [/i]
Gravatar

#20 theassociate2010 7 år siden

Jeg må simpelthen melde mig ind i kampen her. Hvor er det elitært og misforstået at man kan vurdere om det er okay at afsløre en slutning eller ej for læserne. Enkelte spoilers eller afsløringer af plot points er vel at forvente, men det her er ganske enkelt over stregen. Hvem læser en anmeldelse med forventning om at få slutningen spoilet? Jeg kender ikke nogen. Hvis I gerne vil beholde den læserflugt der har været her på mediet i de seneste år, så kør da endelig videre af den her vej. Lige her, synes jeg det er på sin plads at indrømme man tager fejl og få rettet den anmeldelse til som #19 skriver.

Skriv ny kommentar: