Desværre kommer “The Great Wall” også med dårligt nyt. En mur kan ikke holde det onde ude. Ondskaben finder altid nye veje. I stedet må du finde årsagen til den. Eller bare spænde noget krudt på et grønt monster, der så løber hen til de andre monstre, hvorefter Matt Damon sætter ild til hele lortet og redder dagen. 1-2-3: Matt Damon er en mur!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmkorn.dk 7 år siden

Nuvel, du har ødelagt filmen for mig, Morten Vejlgaard Just. I er blevet så selvfede og arrogante her på sitet, at det ikke er til at holde ud. Instruktøren på filmen er anerkendt, filmen er kinesisk. Altså var det rent faktisk muligt, at den sneg sig udenom den formulariske Hollywood slutning. At den ikke gør det, er ikke op til dig, Morten, at vurdere om vi som læsere skal have kastet i hovedet uden advarsel bare fordi du selv synes du har lavet en lækker formulering/afslutning på anmeldelsen. Alle andre seriøse sites kommer altid med en spoiler warning. Indse dog din fejl og ret anmeldelsen, så du ikke ødelægger det for endnu flere.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#32 ietord 7 år siden

Det kunne i hvert fald være fedt, hvis kritikken trods alt blev taget så meget til efterretning, at man ikke skriver, hvordan film slutter i anmeldelsens sidste afsnit fremover.

Jeg læser generelt ikke filmzs anmeldelser i sin helhed, blandt andet for at undgå spoilers. Men jeg kan godt finde på at gå ind og kigge på stjerner og læse det sidste afsnit. Så jeg synes det kunne være rart, hvis der ikke står hvordan filmen slutter i anmeldelsens sidste afsnit.

For min skyld må du gerne beskrive filmens slutning i et af anmeldelsens øvrige afsnit, hvis du mener at det er altafgørende for anmeldelsens kvalitet eller bare holder af at udnytte din ret som anmelder til at afsløre films slutning for læserne. Så skal jeg nok lade være med at læse filmzs anmeldelser i sin helhed fremover.
Gravatar

#33 filmkorn.dk 7 år siden

Det er klassisk studentikos arrogance, hvor man med en masse nytillærte termer og viden pludselig mener at vide alt og have ret i alt. Det er tydeligt, at Mortens opkøb af Filmz ikke har været godt for siden. Filmz er efterhånden en fesen skygge af sig selv bestyret af et enkelt individ. Lidt som hvis Rupert Murdoch begyndte at skrive alt i sine egne medier. I'm out of here...
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#34 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

Sjølle (citeret fra en anden tråd) skrev:
Det her er helt OT, men Morten Vejlegaard Just, når nu du er ophavsmand til sådan en shitstorm, som i kommentarerne til "The Great Wall" anmeldelsen, bør du så ikke forsvare/argumentere/undskylde/rette eller whatever..... er det ikke sygt dårlig stil bare at lade som ingenting, når en ret stor del af ens sides brugere mener man har jokket i det? Er det ikke sådan lidt kujonagtigt?


Jeg har forsøgt at svare på alle de spørgsmål, jeg er blevet stillet. Det forsøger jeg altid på. Så jeg gemmer mig skam ikke. Men de seneste meningstilkendegivelser, som du kalder en shitstorm, har ikke været afsendt med et spørgsmål til mig.

At jeg skulle være en idiot, skovl, arrogant, studentikos eller lignende vælger jeg ikke at kommentere. Ligesom jeg ikke gør det i andre anmeldelser, hvor jeg bliver kaldt Bogart-wannabe, fatsvag, dum eller lignende.

Det er god anmelder-latin at lade teksten tale for sig selv og lade læserne få det sidste ord. Præcis som de fleste filmskabere gør, når de får anmeldelser.

Helt overordnet vil jeg da gerne tilføje, at al kritik gør indtryk. Afdæmpet kritik fra en person kan endda gøre større indtryk end kritik fra mange med store bogstaver og udråbstegn. Men al kritik gør indtryk - og det bliver altid taget med videre.
Gravatar

#35 knekker 7 år siden

Meanwhile et sted inde på den lukkede moderator forum på filmz.dk...

Morten: "...og så fortalte jeg dem at alt kritik bliver altid taget med videre!"

ModeratorA: "hahahahaha"

ModeratorB: "looool!"

ModeratorG: "det var en god en morten!"
[i]filmz.dk - stedet hvor selvudnævnte film eksperter sammen, elsker at tude og brokke sig over Hollywood Block Buster film [/i]
Gravatar

#36 Lawman 7 år siden

#34, det er muligt at du tolker at indlæggene ikke har været til dig, men flere af dem har adresseret det sidste afsnit i anmeldelsen, og bedt om af få det ændret/fjernet. Som ophavsmand af anmeldelsen, er indlæggene derfor adresseret til dig.

Når du nu skriver, at kritikken gør indtryk, og at du tager den "med videre", kan du så ikke ændre slutningen af anmeldelsen, som alle beder dig om?
Gravatar

#37 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#36 Foruden faktuelle fejl så er der på Filmz ikke tradition for løbende at ændre i offentliggjorde tekster. Det sker heller ikke i dette tilfælde.
Gravatar

#38 Geekalot 7 år siden

Kan stadig ikke se hvad det er folk tuder over. Syntes ikke der er noget der spoiler man ikke ligefrem selv kunne regne ud.
Er dælme nogle tudeprinser ind imellem på det her site...
Gravatar

#39 Lawman 7 år siden

#37, Fantastisk god begrundelse, "vi gør bare som vi plejer...". Så du vælger altså at ignorere jeres brugere, frem for at foretage en minimal ændring, alene på baggrund af at det vil stride imod jeres "traditioner".

#38, vi har fattet at du er på Filmz' og Mortens side, men hvis du ikke kan se at sidste afsnit er en spoiler, hvor både slutningen samt hvordan det sker bliver spoilet, så er du jo ikke til at diskutere med. Når du samtidig skriver at brugerne på Moovy.dk er "høj næset", ved vi godt hvor din troskab ligger...
Gravatar

#40 Kisbye 7 år siden

Det er vel ikke så meget at man ikke kan regne ud at "helten" vinder, men mere at der skrives hvordan.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: