“X-Men Origins: Wolverine” er Hollywood-traditionen tro visuelt flot dog uden for alvor at imponere. Filmen udarter sig desværre aldrig til det brag, man kunne have håbet på. Wolverine er med denne nye film blevet tæmmet og strømlinet til at behage et publikum, der elsker at dvæle ved det dystre. Resultatet er blevet en tom og uhomogen filmoplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 keitel 15 år siden

#19 Jo det gør jeg vel :) tænker nu mere på at nogle anmeldere skriver som det var en doktor afhandling de var ved at nedfælde på papir, og jeg tænker for fanden det er sgu da kun film, altså underholdning, ikke andet.
Gravatar

#22 filmz-Kadann 15 år siden

#21 -

For andre er det ikke "bare" film og nogle udtrykker sig bare anderledes end andre. Hvis man ikke kan lide måden folk skriver på, eller ikke kan forholde sig til den, er der jo tonsvis af anmeldere derude, så man sikkert kan finde én der matcher det man leder efter.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#23 Yoda 15 år siden

#21

For nogle er film mere end "blot" underholdning. For nogle er det en passion.

Der er klart brug for "akademiske" (jeg vil måske hellere sige intellektuelle) anmeldelser, vurderinger og artikler om og af film. Film - ligegyldigt genrer - fortjener at blive gransket, analyseret og fortolket på lige fod med andre medier og kunstarter.

Men igen: For nogle er film "blot" underholdning, for andre er de meget (endog rigtig meget) mere.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#24 Flov 15 år siden

Jeg så filmen i Imperial i nat, og jeg synes langt fra den er så rædsom som 2/6 burde være. Men det er vel også et spørgsmål om man ser den igennem "Oscar kandidat", "fan" eller "underholdningsværdi"-brillerne. Jeg forventer ikke den skal Oscar nomineres, men det kan jeg så heller ikke lige se at den er blevet markedsført som. Jeg så den som fan af superhelt-/tegneseriefilmatiserings genren samt jeg forventede fede effekter og en god portion underholdning. Og den skuffede mig på ingen punkter der. Fede effekter, masser aktion og langt fra manglende humor som ellers anmeldt.

Så er man til Hulk/Ironman/X-Men etc, så synes jeg da den ligger ret solidt.
Gravatar

#25 kasper0204 15 år siden

fatcat (12) skrev:
Wolverine skal altså være dårligere end "Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer" (fik 3/6) og "Aliens vs. Predator 2" (fik 3/6) - to film som på min egen liste ligger på top 10 over de ringeste film jeg har set (og jeg har altså set rigtigt mange ;) ) og lige så dårlig/god som "Prom night" som IMO var en skændsel...


Hvorfor skal Wolverine være dårligere end FF2? Bare fordi Wolverine har fået dårligere karakter? Ej, hør lige dig selv - sådan kan man da absolut ikke stille det op?! At se på alle de film, der har fået samme karakter eller bedre, og så sammenligne denne film med dem..? Højst besynderlig måde at stille det op på? Film er da sine egne...

Lad os sige, at den nye Mummitroldene-film har fået 3/6 - vil du så også sige, at Mummitroldene vil være bedre end Wolverine?

Nu ér anmeldere forskellige. Oven i det, så har hver film deres egne præmisser, historie at fortælle osv... Derfor kan man da ikke bare uden videre sammenligne to film - også selvom begge handler om superhelte. Der kan jo være en himmel til forskel på, hvordan historien bliver fortalt. Hvordan skuespil-præstation er, i forhold til karakteren. Og alverdens andre ting...

Se lige tingene i et større perspektiv...
Gravatar

#26 database 15 år siden

Jeg er nu lettere rystet over, at film som FF2 og AVP2 har fået 3/6 stjerner på et filmsite som dette !
Gravatar

#27 fatcat 15 år siden

#25
Du har helt ret, men...

Nu er alle de film jeg remser op anmeldt af samme anmelder og filmene er samme genre (ikke lige Prom night som ikke er en tegneserie filmatisering)

Derfor antager jeg (helt subjektiv naturligvis) at når samme anmelder anmelder en film i samme genre, hvor jeg før ikke er enig i hans bedømmelse, at der er en overvejende sandsynlighed for at han ikke rammer min personlige bedømmelse af filmen.

Mere er der ikke i det. Og som jeg nu har skrevet et par gange - så er ens filmsmag jo heldigvis forskellig. Og hvis jeg efter at have set filmen (bliver desværre først i næste uge) synes den er noget lo.. så skal jeg nok give anmelderen en undskylding (hvis han har brug for det...)

Og sidst men ikke mindst - hvis man ikke kan bruge karakteren til at sammenligne med hos den enkelte anmelder, hvad skal man så bruge den til?? Så kan man jo bare skrive at man synes filmen er god/dårlig osv. Så er karakteren jo ligegyldig...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#28 The Insider 15 år siden

#24, man behøver altså ikke gå ind til Wolverine med forventningen om at se en lamslående Oscar-basker for at forlade biografen rystende på hovedet. Det er udelukkende et spørgsmål om smag og behag.

Jeg troede ikke, det ville være muligt at lave en slettere X-Men film end "The Last Stand", men det er sgu lykkedes! Og tænk - man havde to glimrende (endda én sensationel) X-Men-film at bruge som inspiration, og endda én X-Men film til netop at vise, hvordan man ikke skulle gøre det. Selv X-Men og X2, der jo ikke har Wolverine som det "primære fokusområde", skildrer karakteren og hans historie langt, langt bedre end denne ekstremt overfladiske, uengagerende fadæse. Kan ikke umiddelbart huske mange værre tegneseriefilmatiseringer... I det mindste havde "Batman & Robin" da en eller to fede one-liners af en veloplagt Arnold :-)
War. War never changes.
Gravatar

#29 database 15 år siden

#28 Hvis du hentyder til at Batman & Robin er bedre end Wolverine, kan jeg godt se, at jeg skal holde mig langt væk fra den. Smag eller ej. Hvis man laver sådan en sammenligning må der være noget galt med filmen :D
Gravatar

#30 The Insider 15 år siden

Der er jo film, som er så dårlige, at de bliver grinagtige. Og film, som er så dårlige, at de... well, bare er dårlige og dermed afsindig trættende. B&R hører til første kategori, Wolverine til den anden.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: