Søg på Filmz
Avanceret søgningUdvalgte videoer
Filmz-afstemning
Stemmer i alt: 1749"The Avengers" har nu omsat for 1 mia. dollars. Har du set filmen?
- Ja, den var rigtig fed!48%
- Nej, men jeg vil gerne29%
- Ja, den var ganske underholdende16%
- Nej, det der superhelte-pjat interesserer mig ikke6%
- Ja, men den var ikke særlig god2%
Filmz i fokus
- Skyfall
- Man of Steel
- Amazing Spider-Man, The
- Dark Knight Rises, The
- Star Trek 2
- Twilight Saga: Breaking Dawn - Del 2, The
- Sin City: A Dame to Kill For
- Prometheus
- Good Day to Die Hard, A
- Django Unchained
- Expendables 2, The
- Hobbitten: En uventet rejse
- Hangover 3, The
- Bourne Legacy, The

Pagten - Julekalender
Efter to afsnit, hvad synes I så?
Alle klicheerne er selvfølgelig på plads: en dreng, der bliver mobbet, pigen der forsvarer ham, den søde lillesøster, der gerne vil have opmærksomhed frs storebroren osv...
Men udover det, så synes jeg faktisk den virker fornuftig. Kan godt lide universet. En ond heks, desperate nisser, som kun en gammel, senil dame kan se.
Det er lovende, hvis den holder stilen.
Langt bedre end fucking Jesus & Josefine og Jul i Craphalla...
Hmm, har optaget første afsnit og hvis du synes den er udemærket, så må jeg vist hellere få det set og også lige optage genudsendelsen af 2. afsnit imorgen.
Dutch Gunderson: Who are you and how did you get in here? Det. Frank Drebin: I'm a locksmith. And I'm a locksmith.
Jeg har ikke set det, men da min kæreste gav en opsummering, synes jeg det lød MEGET som Den Uendelige Historie.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#3 - din kæreste tager fejl:)
#2 - de kan også streames:
Episode 1: http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1314593
Episode 2: http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1322480
Edit: hov, de link skal bruges til VLC Player
# 4 - Rart at vide, hvis jeg glemmer to'eren imorgen.
Dutch Gunderson: Who are you and how did you get in here? Det. Frank Drebin: I'm a locksmith. And I'm a locksmith.
#4 Hehe, jeg tror mere det er mig der tager fejl så... men der var noget med en mobbet dreng, og en verden der havde brug for hans hjælp, fordi det kun var ham der kunne se den (lyder meget som Bastians historie)? Denne verden er dog ikke sikker på at de kunne bruge ham, fordi han er en dreng og ikke voksen (lyder meget som Atreyus historie)? Anyway, det lyder som en julekalender jeg bør give en chance... og ja, det kan sgu kun være bedre end de to du nævner.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Det er godt nok lang tid siden jeg har set en julekalender. Jeg vidste faktisk ikke engang at DR kørte med en i år og fandt tilfældigt ud af at TV2 kører med Jul i den gamle trædemølle, som satme ser ringe ud. Men det tror jeg de fleste ældre julekalendere gør. Ja selv The Julekalender har ikke årene med sig.
Nå men jeg har ikke set denne og kan ikke udtale mig om den, men det er vel den obligatoriske børnejulekalender.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
TV2 kører med Jul i den gamle trædemøllejonasgr (#7)
KLASSE!!! :)
Nå men jeg har ikke set denne og kan ikke udtale mig om den, men det er vel den obligatoriske børnejulekalender.jonasgr (#7)
Og alligevel udtalte du dig om den ;)
Og du tager nemlig også fejl. Jeg vil tro den henvender sig til 10-12+, og den er mere dyster og ser generalt ud til at være den bedste julekalender, der er lavet i laaang tid, som ikke er for voksne
Åkepool: der er KUN genudsendels på DR ramasjang kl 20:00 den samme dag hvor afsnittet bliver vist, så der kommer ingen genudsendelse imorgen:( fandt jeg selv ud af da jeg gik glip af 2. afsnit, men så så jeg det bare på nettet.
indtil videre synes jeg den er go, i 2. afsnit fandt jeg endelig ud af om den mindste nisse var en dreng eller pige:), men jeg var færdig af grin over det med den gamle dame, det var godt fundet på, også i 2. afsnit med bondemanden var ret sjovt at se, men indtil videre er jeg overrasket, glad for at den er der så er man fri for at se Jesus og josefine som skeleboy også skriver.
Jul i den gamle trædemølle har jeg aldrig set, men efter de 2 første afsnit tænker jeg bare what haha "ER DU SYGEPLEJERSKE"
Hmm, har optaget første afsnit og hvis du synes den er udemærket, så må jeg vist hellere få det set og også lige optage genudsendelsen af 2. afsnit imorgen.Åkepool (#2)
Øhh, det bliver vist ikke genudsent. Første afsnit gjorde ikke, så hvorfor skulle andet. Du kan se den på Pagtens hjemmeside i morgen tidlig.
Jeg synnes julekalenderen er spændende, men glæder mig til at se mere. Glæder mig til at se hvor god fantasi Maya Ilsøe har, men hun plejer at have meget. Hun skrev Jul i Valhal.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Jeg synes også, den - indtil videre - virker lovende. Et kæmpe plus må dog være ingen endnu er sprunget ud i fuldstændig umotiveret sang, - eller for den sags skyld bare sang :) Jeg kan godt lide, den er lidt mere dyster og trist (mobning og frossen nisse-mor) end andre julekalendere, og at DR har taget højde for dette ved at sende "Jul i den gamle by" på ramasjang, så de helt små poder også har noget at se.
Det er også rent blast-from-the-past, at Krumme er med, havde det største crush på ham, da jeg var lille.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Nu har jeg ikke set noget af julekalenderen, men personligt synes jeg, den skulle handle om en svenskerhåret knægt, der bliver mobbet i skolen og får en ven, der i virkeligheden er vampyr. Derefter tager juleløjerne for alvor fart mod et uhyrligt klimaks d. 24. ...
Dén julekalender ville jeg gide se! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#15 - Hmm, jeg synes det plot siger mig noget :)
#9 - ØV!!! Men tak for info.
#17 - han?!?!? Hmpf!
Nu efter 4 afsnit, synes jeg faktisk den bliver bedre og bedre...
Min søn er syg, så jeg er hægtet af, inden jeg overhovedet kom igang.
Nu har jeg set et par afsnit, og indrømmer, at det er bestemt en af de bedste julekalendrer de seneste mange år.
#23: Virkelig? Nu bliver jeg for alvor nysgerrig.
Just a little love for your vertical smile.
#24 Well, tænk over hvad der er kommet de sidste mange år, så skal der sgu ikke så meget til at slå det. Pagten er indtil videre en ganske habil julekalender, men den kommer naturligvis ikke tilnærmelsesvist tæt på de rigtigt gode.
#25: Jeg har ikke fulgt med i de sidste mange års julekalendere. Hvis den ikke er samme liga som nogen af de klassiske, er jeg ikke så nysgerrig alligevel.
#26 Det synes jeg ikke den er... endnu i hvert fald. Den har en meget klassisk opbygning, men som noget nyt og forfriskende er skuespillet faktisk nogenlunde habilt. Man bliver ikek afbrudt af latterlige sange opbygget som musikvideoer (noget som TV2s julekalendrer konsekvent gør), så det er historien der er i fokus, og selvom den er ganske forudsigelig, er det svært ikke at være interesseret i et barn der mobbes, og tilmed kan se nisser, som hele omverdenen vurderer som en flugt fra virkeligheden. Serien er jo stadig i sin begyndelse, men det er nok i et af de næste par afsnit, at man får en idé om, hvad resten skal handle om, og det er vel det der er det mest afgørende for, om Pagten er rigtig god eller går i den anden retning.
#22 - Min eller hans?
... et barn der mobbes, og tilmed kan se nisser...Lord Beef Jerky (#27)
Arbejdstitlen skulle vel aldrig være "Lad den rette komme i julestemning"? ;)
#29 Haha, could be could be...
#29 Haha, awesome! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Hvorfor hue'en rød, når den ku være violet, hvorfor hue'en spids når det ku vææærreee en kaskett, ja mere....
8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#31 - Hmm, det kunne være jeg skulle til at få rettet det :)
Pagten gøre da fremskridt. Det sker udviklinger og det bliver mere og mere spændende. Se spoiler >>
Malte bliver modigere i hvert afsnit.
jeg synes at den er alt for forudsigelig, men der er da brugt en del penge på serien nogen der ved hvor mange?
#36 I dare you at finde en børnejulekalender der ikke er forudsigelig. Derfor må man lede efter andre kvaliteter i disse, og jeg synes ikke at budgettet er en kvalitet, sådan som du prøver at fremhæve det.
Serien har en meget naturlig udvikling, og et dejligt tilpas tempo, der giver sig tid til at udforske karaktererne. Nogle af idéerne er måske en smule for brugte (snedronningen f.eks.), men der er da masser af kreativitet at spore. Jeg står stadig fast ved, at dette er den bedste julekalender i mange år.
#37 har jeg sagt at den er dårlig og jeg ville bare gerne høre om der var nogen der vidste budgettet fordi der er da en del effekter, pog selvfølelig er de fleste julekalendere forudsigelige men denne her synes ejg er MEGET forudsigelig
#38 Næh nej, vi snakkede jo blot om forudsigelighed i julekalendrer samt de positive ting ved denne, ikke sandt? Jeg synes ikke forudsigelighed på den måde kan deles op som lidt og meget forudsigelig... de er sgu alle bare forudsigelige. Jeg har endnu ikke oplevet et uforudsigeligt træk fra disse. Men forudsigelighed behøver jo heller ikek nødvendigvis at være en dårlig ting. Jeg elsker f.eks. gysere og komedier pga. den stemning de har, og disse er ellers også ofte meget forudsigelige genrer. Jeg elsker også virkeligt dårlige film der slet ikke kan holde styr på noget som helst, de giver mig et godt grin, og de er vel også forudsigelige.
#38:
Jeg mener der er omkring 1100 effektskud i hele julekalenderen. Men rent budgetmæssigt er den en del billigere end man skulle tro (og end en film med 1100 effektskud normalt koster).
#39 jeg ville elske en julekalender de rikke var forudsigelig, men denne her er meget forudsigerlig og jeg synes man kan dele det op fx en der ikke er særlig forudsigelig er Nissernes ø eller Jul i Verdensrummet
#41 Jeg ved ikke hvad defenitionen på forudsigelighed er... Men hvis der er at man ved hvad det ender med så er der rigtig rigtig mange film og serier der er forudsigelige. Hvis det derimod handler om hvordan man kommer hen til den forudsigelig slutning, så vil jeg mene at Pagten IKKE er forudsigelig.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre et bud på hvad der sker i de næste 13 afsnit. Det må næsten være det nemmeste i verden når den nu er så forudsigelig....
Hvis buddet er at Malte og Lyda finder pagten så gælder det ikke!!
Jeg har ingen idé om hvad der sker fra afsnit 13 af. (ved lidt om afsnit 12)
#42 jah det er nem at overdrive kan jeg se. Jeg mener ikke at jeg kan forudsige fx at de ville havne på taget i et tidligere afsnit, men at man kan forudsige at Rune ikke ville få så meget magt mere og han nok får en slags bekenskab til Iselin, Og Malte bliver ikke så indelukket han snakker med flere og det skal sikkert ende med at Vicki og Malte bliver kærester, men jeg mener ikke at det er en dårlig ting at en film eller serie er forudsigelig ved de fleste er det men ikke ved denne her serie.
Jeg har ikke set julekalendere i fem år, men det er interessant at Pagten foregår lokale steder.
Chip: Rescue Rangers, away!
For det første, næste gang bruge spoiler, hvis nogen ikke havde forudset det du skrev. For det andet hedder hun Julie. Og det med Rune og Iselin, er det ikke fodi du så et smugkig for det der kommer i morgen.
#46 jeg har da ikke afsløret noget, og hvem hedder julie? det med rune og iselin havde jeg forudset lige fra starten hvis du selv regner efter. Bad guy + Bad girl = Bad company Good guy + Bad guy = Good company. Bad company + Good company = FIGHT
#46 mon ikke han mener 'Viji'? Der er i hvert fald stor forskel på navne vicki og julie, men knap så stor på Viji og Vicki ;)
Jeg synes stadig det er en af de bedste julekalendere i længere tid (selvfølgelig overgår intet 'jul på slottet' i min verden, - men nu hedder jeg jo også mia og min bedste ven, da jeg var lille, hed valentin - det var jo skrevet i stjernerne, han var dog ikke enig...)
Nååhh
Jeg tror ikke Malte og Viji bliver kærester, bare gode venner. Jeg tror Malte og Julie (hende der sidder foran Malte i klassen, de er forelskede).
#47 klart at Iselin og Rune repræsenterer det samme i henholdsvis den magiske verden og den reelle verden. Selvfølgelig skal hovedpersonen (Malte) jo udvikle sig. Hvis det er det du mener med forudsigelighed så er jeg enig. Så er The Godfather også vildt forudsigelig...
Jeg må nu sige at jeg synes at DR skal have stor credit for at lave noget for børn der er så vedkommende samtidig med at det blandes med det eventyrlige. Jeg synes sgu at det er lykkedes meget godt. Jeg hørte nogen af skuespillerne sige på et tidspunkt at den var lidt Narnia og Harry Potter -agtig. Det synes jeg lykkes ret godt. Den er jo lavet for en brøkdel af hvad de film koster. Så vidt jeg ved har Pagten kostet ca. 35 mill. kr. Den sidste Harry Potter film kostede $ 200 mill... Den varede 2 timer mens Pagten varer 10 timer. Så skal man jo også gerne kunne se forskel selvom jeg faktisk ikke synes at det er noget man tænker særlig meget over.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens funktioner, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.
For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et kodeord, dit navn og din e-mail-adresse.
Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dagens nyheder alle hverdage. Indtast din mailadresse i boksen og klik "Tilmeld".