3D var populært for otte år siden, da James Cameron med “Avatar” gav alverdens biograf-publikum en ekstra dimension. Biograferne investerede i kostbar 3D-teknologi for at møde efterspørgslen. Nu er modedillen forbi – publikum vil se 2D.
Se også: James Cameron fortsætter jagten på brillefri 3D
Sådan lyder meldingen i hvert fald fra Imax-kæden, der mærker større efterspørgsel efter film i 2D frem for 3D:
”Efterspørgslen efter 2D-film er begyndt at overgå 3D i Nordamerika,” siger chefen for Imax Entertainment, Greg Foster til The Hollywood Reporter.
Det tager Imax-kæden nu konsekvensen af, hvilket betyder, at en kommende film som “Blade Runner 2049” i amerikanske Imax-biografer kun bliver vist i 2D – selv om den også er tilgængelig i 3D.
#41 kblood 7 år siden
Men der er jo så en hel den room scale spil hvor man skal stå op og have pladsen omkring sig, så man rent faktisk kan løbe rundt med våben og sådan. Selve bevægelsen sker oftest på forskellige måder. I mange spil teleportere man sig rundt, men flere og flere begynder også at tilbyde at man bare bevæger sig med touchpad / stick på controlleren. Oculus Touch har en stick og Vive har en touch plade, hvor man så med den kan styre hvordan man bevæger sig. Nogle spil trækker man sig rundt, og nogle spil foregår i zero grav, så man trækker sig rundt med sine arme.
Der er så også en del forskellige former for treadmills:
Omni brugt til Fallout 4 VR:
Denne er nok noget af det mest omfattende jeg har set indtil videre:
Når Vive Knuckles controllers kommer, så bliver ens fingre tracked.
Det vil nok give bedre mulighed for at bruge et tastetur i VR, men ellers så er der allerede muligheder for tastaturer i VR. Big Screen VR Beta der kan man hente et tastatur op, men rigtige VR spil burde helst ikke bruge et tastatur. Det er som du skriver ikke så praktisk til room scale VR i hvert fald, eller bare 360 VR for den sags skyld.
#42 MystiskeMox 6 år siden
#43 Justin 6 år siden
men der er producenter der har misbrugt 3D stemplet, og derfor ødelagt det for dem selv