Det er hans første film med et blockbuster-budget. Økonomisk ligner det en fiasko for Denis Villeneuve, der dog ikke af den grund fortryder marketing-strategien for “Blade Runner 2049”.
Se også: Spoiler-hysteri: “Blade Runner 2049” vil give anmelderne mundkurv på
Box Office-analyser peger ellers på, at det skuffende billetsalg ikke skyldes filmen, men derimod marketing-kampagnen, som har insisteret på nærmest intet at fortælle om plottet i “2049”, hvilket har gjort, at ubekendte af “Blade Runner”-universet har holdt sig væk.
Men det store fokus på ikke at spoile “2049” for fans er ikke noget, som Villeneuve fortryder:
”Folk vil vide alt for mange ting på forhånd. De burde læse om filmen, efter de har set den, ikke før,” siger Villeneuve til Vulture.
Warner Bros. og Denis Villeneuve forsøgte på forhånd at få pressen til nærmest intet at afsløre om “Blade Runner 2049”, hvilket i stor udstrækning er lykkes. Den spoiler-sejr kan nu vise sig at være dyrt købt.
“Blade Runner 2049” er biograf-aktuel netop nu.
#1 Johnny42 7 år siden
Forhåbentlig vil positiv omtale få flere i biografen.