Det er hans første film med et blockbuster-budget. Økonomisk ligner det en fiasko for Denis Villeneuve, der dog ikke af den grund fortryder marketing-strategien for “Blade Runner 2049”.

Se også: Spoiler-hysteri: “Blade Runner 2049” vil give anmelderne mundkurv på

Box Office-analyser peger ellers på, at det skuffende billetsalg ikke skyldes filmen, men derimod marketing-kampagnen, som har insisteret på nærmest intet at fortælle om plottet i “2049”, hvilket har gjort, at ubekendte af “Blade Runner”-universet har holdt sig væk.

Men det store fokus på ikke at spoile “2049” for fans er ikke noget, som Villeneuve fortryder:

”Folk vil vide alt for mange ting på forhånd. De burde læse om filmen, efter de har set den, ikke før,” siger Villeneuve til Vulture.

Warner Bros. og Denis Villeneuve forsøgte på forhånd at få pressen til nærmest intet at afsløre om “Blade Runner 2049”, hvilket i stor udstrækning er lykkes. Den spoiler-sejr kan nu vise sig at være dyrt købt.

“Blade Runner 2049” er biograf-aktuel netop nu.

Følg Filmz på Facebook.


Vis kommentarer (1)
Gravatar

#1 Johnny42 3 år siden

Genialt træk og genial film, hvor jeg sørgede for at se så lidt som muligt før filmen. Det eneste jeg så var den første teaser, og selv det der var i den var lige før det var for meget. Jeg var godt klar over at Harrison Ford ville vende tilbage, allerede da de offentliggjorde at de planlagde en opfølger til Blade Runner, men i teaseren fandt man faktisk ud af i hvilket område han befandt sig, så det vidste jeg allerede da Ryan Goslings karrakter tog hen til det område og det fjernede faktisk lidt fra film-oplevelsen.

Forhåbentlig vil positiv omtale få flere i biografen.

Skriv ny kommentar: