106# Hej Michael og tak for sidst! Jeg ved godt det er flueknæpperi. Men det er rigtigt at der er 11 forboldtspillere på et fodboldt hold og at det er 5 skuespillere i en given film. Det er også normalt at kalde dem for fodboldspillere og skuespillere Men det er de altså ikke rigtig aligevel. (hvis det var så kunne jeg så tilføje test-pilot, astrunaut og produksent til mit visitkort) Men det ville da være latterligt at rande rundt og sige de ting for det ville være en stærk overdrivelse. Ligsom det er for en som spille lidt hobby tester eller film at kalde sig for skuespiller.
Jeg var inde på "Wikipedia" (Genial side) men jeg kunne ikke finde noget bevis der værken for eller imod,,, der var lidt om hvad skuespillere arbejder med, men ikke noget om hvornår man må kalde sig for skuespiller. På siden UddannelsesGuiden.dk bid jeg mærke i at de beskriver meget godt hvad det kræver at være skuespiller og hvad man kan forvente at få i løn. Her er tale om skuespillere, ikke et sted står der noget om at det kun gælder prof, og ingen stedder står der noget om at man da bare kan komme ind fra gaden og være skuespiller.
Jeg holder indtil vidre fast på: At hvis man ikke er udd. eller lever af det! så er man amatør skuespiller. Det er der altså heller ikke noget galt i at være!
jeg må godt nok sige at efterhånden som jeg sætter mig mere ind i denne diskussion forstår jeg udemærket gimleno1's irritation over manglen på anerkendelse af at folk har taget fejl. det virker som i har konstant finder på nyt semantik blot for at modsige fakta. at der står "almindeligvis" betyder jo netop "almindeligvis", prøv at kigge i ordbogen og slå det ord op, evt under gradbøjningen "almén".
#112 Tak for de ord, det er sgu rart at se at jeg ikke taler for komplet døven øren. Jeg ved ikke hvad det er der er galt med folks påståelighed herinde, men har besluttet ikke at ville bekymre mig yderligere om det. Der ER bare nogen mennesker man ikke kan forklare logik og sådan er det åbenbart, det er nu mest synd for dem selv.
Jeg er normalt en tålmodig mand, men det her jo tåbeligt. At tale ned til andre, bare fordi man uenig.
Hvad er det I ikke forstår ved sætningen: "An actor is a person who acts, or plays a role in an artistic production. The term commonly refers to someone working in movies, television, live theatre, or radio, and can occasionally denote a street entertainer."
Pointen er, at der ikke står noget som helst om at man skal have løn for at kunne kalde sig skuespiller, men at man er det når man spiller en rolle. Det er vores bevis for vores påstand, hvor er jeres?
Og det at man arbejder er da overhovedet ikke lig med, at man får løn for det. Frivilligt arbejde er måske heller ikke arbejde?
Jo, men det er jo så også årsagen til at der står "frivilligt" foran, ikke?
Og det ER altså lidt sjovt hvordan i føler jeg talt ned til, blot fordi i bliver rettet på. Og det er egentligt også underholdene hvordan i smadrer jeres egne argumenter med jeres lappeløsninger... Interessant hvordan i konstant bliver ved at holde diskussionen i kog, jeg har jo allerede sagt at i for min skyld kan kalde det hvad i vil, men i VIL jo diskutere *G*
Der er en ANELSE for meget vilfaren testosteron herinde, drenge...jvf. den agressive holdning, gå dog ud og få brændt det af, betal om nødvendigt....bare et velmenende råd..
#116 Det er bare svært at argomonter med noget som ikke står der! mit egen link er det samme jeg fandt også hvad der ikke stod. Vi mangler noget klippe fast bevis fra nogen som vi alle kan, akseptere som dem som må have ret!
Frivillig arbejde falder tit lidt ved siden af hvis det ikke bliver udført af prof. folk. Prof Musikere som spiller gratis er selvføldig stadig musikkere. og prof. skuespiller er stadig skuespiller. En tømmere er stadig tømmer(og i sikkert i strid med fagforeningen) Men hvis ikke prof. folk påtager sig frivilligt arbejde. så kaldes de tit noget andet,,, sikkert for at man netop kan skælne. Frivillig brandmand, frivillig soldat=hjemmeværns mand,,, kan ikke lige komme på flere! Jeg er hvert år ledre på en sommerlejr, derfor kan jeg da ikke kalde mig pedago eller noger andet.
#117 Du har åbenbart meget svage kundskaber i dansk. Arbejde har intet med løn at gøre, og det samme gælder desuden det at være skuespiller, fodboldspiller, kunstmaler etc. Du er helt ude på et sidespor.
#118 Der har altså ikke været nogen aggression fra andre end dig i denne tråd - jf. din nedladenhed og dit omfattende brug af versalier. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#111 filmz-netrom1 19 år siden
(hvis det var så kunne jeg så tilføje test-pilot, astrunaut og produksent til mit visitkort)
Men det ville da være latterligt at rande rundt og sige de ting for det ville være en stærk overdrivelse. Ligsom det er for en som spille lidt hobby tester eller film at kalde sig for skuespiller.
Jeg var inde på "Wikipedia" (Genial side) men jeg kunne ikke finde noget bevis der værken for eller imod,,, der var lidt om hvad skuespillere arbejder med, men ikke noget om hvornår man må kalde sig for skuespiller.
På siden UddannelsesGuiden.dk bid jeg mærke i at de beskriver meget godt hvad det kræver at være skuespiller og hvad man kan forvente at få i løn. Her er tale om skuespillere, ikke et sted står der noget om at det kun gælder prof, og ingen stedder står der noget om at man da bare kan komme ind fra gaden og være skuespiller.
Jeg holder indtil vidre fast på: At hvis man ikke er udd. eller lever af det! så er man amatør skuespiller. Det er der altså heller ikke noget galt i at være!
MvH Netrom1
#112 filmz-pelleh 19 år siden
at der står "almindeligvis" betyder jo netop "almindeligvis", prøv at kigge i ordbogen og slå det ord op, evt under gradbøjningen "almén".
#113 filmz-Kadann 19 år siden
Yeees yes.
#114 =galledalle= 19 år siden
-More than just movies
#115 filmz-gimleno1 19 år siden
#116 Michael Andersen 19 år siden
--
Jeg er normalt en tålmodig mand, men det her jo tåbeligt. At tale ned til andre, bare fordi man uenig.
Hvad er det I ikke forstår ved sætningen: "An actor is a person who acts, or plays a role in an artistic production. The term commonly refers to someone working in movies, television, live theatre, or radio, and can occasionally denote a street entertainer."
Pointen er, at der ikke står noget som helst om at man skal have løn for at kunne kalde sig skuespiller, men at man er det når man spiller en rolle. Det er vores bevis for vores påstand, hvor er jeres?
Og det at man arbejder er da overhovedet ikke lig med, at man får løn for det. Frivilligt arbejde er måske heller ikke arbejde?
#117 filmz-gimleno1 19 år siden
Og det ER altså lidt sjovt hvordan i føler jeg talt ned til, blot fordi i bliver rettet på. Og det er egentligt også underholdene hvordan i smadrer jeres egne argumenter med jeres lappeløsninger... Interessant hvordan i konstant bliver ved at holde diskussionen i kog, jeg har jo allerede sagt at i for min skyld kan kalde det hvad i vil, men i VIL jo diskutere *G*
#118 filmz-gimleno1 19 år siden
Der er en ANELSE for meget vilfaren testosteron herinde, drenge...jvf. den agressive holdning, gå dog ud og få brændt det af, betal om nødvendigt....bare et velmenende råd..
#119 filmz-netrom1 19 år siden
Vi mangler noget klippe fast bevis fra nogen som vi alle kan, akseptere som dem som må have ret!
Frivillig arbejde falder tit lidt ved siden af hvis det ikke bliver udført af prof. folk. Prof Musikere som spiller gratis er selvføldig stadig musikkere. og prof. skuespiller er stadig skuespiller. En tømmere er stadig tømmer(og i sikkert i strid med fagforeningen) Men hvis ikke prof. folk påtager sig frivilligt arbejde. så kaldes de tit noget andet,,, sikkert for at man netop kan skælne. Frivillig brandmand, frivillig soldat=hjemmeværns mand,,, kan ikke lige komme på flere!
Jeg er hvert år ledre på en sommerlejr, derfor kan jeg da ikke kalde mig pedago eller noger andet.
MvH Netrom1
#120 nakalay 19 år siden
#118 Der har altså ikke været nogen aggression fra andre end dig i denne tråd - jf. din nedladenhed og dit omfattende brug af versalier. :)