Gravatar

#101 filmz-netrom1 19 år siden

#99 Men så nedværdiger du jo dem som har taget en uddandelse og gjort et ærligt stykke arbejde for kunsten. Det er lidt groft, men jeg syntes det er rigtigt at give skuespilleren den ære de har gjort sig fortjænt til. Men det er da fair nok at kalde alle for skuespillere under optagelserne.

Jeg har nu mest været ude efter at definnere hvornår man kan tillade sig at skrive Skuespiller på sit Visitkort.

Det er okie at sige at "Bjørn Ølmund" var skuespiller i min film "Nissetis",,,, det er ikke så kriminelt.
Men det vil være forkert at sige at "Bjørn Ølmund" er skuespiller fordi han har været med i min film "Nissetis".

#97 I skolen finder de stærke hurtigt ud af hvem der går helt amok når man provokere dem,,,så er det ekstra sjovt at drille dem. Jeg er ikke helt sikker på at "Nakalay", "Kadann" og måske lidt "write-off" har provokeret dig lidt ekstra for at se dig ,,,øhh lade dig provokerer :-) For selv om jeg har givet dig ret og været på din side, så er der ikke nogen som har kaldt mig ved navne....Jeg er nok ikke så sjov at drille.

De beste diskotioner er da gerne dem som er en smule opheddet! det er da ikke noget ved at diskotere hvis man ikke er uenige :-) Håber da ikke folk bliver uvenner over sådan en hygge snak.

#92 Nakalay! det er lidt øv, ikke at kunne se hvad det er for en person man læser indslag fra,,, jeg tinker hvorfra og hvor gammel? (mangler profil oplysninger)

MvH Netrom1
Gravatar

#102 El vez 19 år siden

Jeg tror bare det skal gå op for gimleno1 at det ikke nytter noget at blive oprevet over, at andre kan hve en anden opfattelse af et ord eller en titel, end ham selv. Han er jo så fast besluttet på at hans egen opfattelse er den rigtige, argumenterer overhovedet ikke men bruger istedet en arrogant tone og nedgørende udtryk som et forsøg på at overbevise andre om at hans mening er den rigtige.

Når man fremfører sin mening på den måde, kan man ikke undgå at støde folk, og hvis nogen skal føle sig stødt i denne diskussion, bør det da netop ikke være gimleno1 - nej hvis man mener folks holdning er forkert, bør man appelere til dem på en saglig facon og bruge velformulerede argumenter - det med at tale ned til andre, får man sjældent noget ud af.

Og nej, jeg har ikke tænkt mig at gå ind i definitions-diskussionen, jeg er ikke i tvivl om hvad min opfattelse af en skuespiller/sanger/maler er, og jeg behøver bestemt ikke opføre mig arrogant i et tåbeligt forsøg på at pådutte andre den opfattelse.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#103 filmz-gimleno1 19 år siden

*suk* El vez.. Jeg gider ærligt talt ikke blive ved at gentage mig selv, så jeg lader være..

Der er SÅ meget ligegyldigt ævl i denne diskussion, så mange ord er blevet puttet i munden på mig, det startede ellers ganske enkelt, men nu kan det være ligemeget, jeg gider ikke bruger mere tid på det her pjat.
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#104 filmz-gimleno1 19 år siden

Og jeg tænker for mig selv....selv efter 100 posts har de stadig ikke forstået at min pointe er ganske simpel, og at det INTET har at gøre med DERES eller MIN opfattelse af hvad en skuespiller er, men de præcise kriterier som staten og fagforbundene har stillet op for hvornår man legalt kan kalde sig skuespiller. Ved ikke engang hvor skolerne kom ind i billedet, jeg har aldrig sagt at man SKAL være uddannet for at kalde sig skuespiller...blot tjene penge på det..
Gravatar

#105 nakalay 19 år siden

#104 Du har endnu ikke bragt andet end påstande til bordet. Det ville være nemmere, hvis du kunne henvise til en side e.l., der støttede disse påstande. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#106 Michael Andersen 19 år siden

Hvilken fantastisk diskussion :)

#104 Ja, og vores pointe er lige så ganske simpel: spiller man skuespil, er man skuespiller, og det har heller intet med vores eller jeres opfattelse, men selve ordets betydning. En skuespiller, hvad er det? Det er en der spiller skuespil. Amatør som professionel. Akkurat som manden, der spiller fodbold på Brandes serie 3 hold, er en fodboldspiller. Han er ikke professionel fodboldspiller, men fodboldspiller.

Staten og fagforbundene hører til den professionelle side af sagen og de sætter deres kriterier for hvad en professionel skuespiller er, og ikke hvad en skuespiller er. Den definition kan man finde hos Dansk Sprognævn, Wikipedia etc.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#107 filmz-gimleno1 19 år siden

Som sagt er denne diskussion totalt pointeløs
Gravatar

#108 filmz-gimleno1 19 år siden

Undskyld mig, men den beskrivelse specificerer jo absolut intet præcist.
Gravatar

#109 filmz-pelleh 19 år siden

den faldt jeg også over.

"An actor is a person who acts, or plays a role in an artistic production. The term commonly refers to someone working in movies, television, live theatre, or radio, and can occasionally denote a street entertainer."

bemærk ordet "working in movies...", "work" betyder, som i jo udemærket ved, "arbejde", og arbejde bliver man betalt for.
Gravatar

#110 filmz-Kadann 19 år siden

#109 -

Så skal du jo lige huske at læse og oversætte hele sætningen, i stedet for at tage lille en del ud. :)

Starten af sætningen er jo det vigtige "The term commonly refers to someone working in movies.." Hvilket jo betyder, at det er hvad ordet almindeligvis bruges til at beskrive.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: