Gravatar

#81 filmz-gimleno1 19 år siden

#80 Jeg vil sige at der er samme "krav" til at kunne kalde sig musiker, og den går også når du begynder at have en indtægt (også sporadisk indtægt) i forbindelse med dit virke. Nu du selv nævner skuespillerforbundets kriterier, så tror jeg musikerforbundet har noget i samme stil, dog har jeg ikke checket det. Men det ligger lidt i samme bane, nogle musikere har lange uddannelser bag sig (konservatorie, osv.) mens andre er selvlærte - men fælles for at kunne kalde sig musiker må være at du tjener en skilling på det fra tid til anden. Jeg er i hvert tilfælde HELT enig i at det at have ydmyget sig selv til Popstars ikke er nok *G*
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#82 filmz-gimleno1 19 år siden

Dansk Musikerforbund's optagelsesregler findes her: http://www.dmf.dk/page.asp?mnid=242&l=1 - i store træk de samme krav, dog knapt så strengt sat op som DSF - nogle vælger også Dansk Artist Forbund, og selvom deres kriterier er vagt beskrevet ER det dog et krav at du beskæftiger dig professionelt - altså TJENER PENGE - på det du laver: http://www.artisten.dk/Pages/1.2.htm
Gravatar

#83 filmz-netrom1 19 år siden

#82 ja det er nok ca. det samme,, det er bare sværet for mig at sidestille en fra et symphoniokester med en slagterri arbejder som tjæner penge på suppe, steg og is musik i weekenden.

Man bure nok reielt, gøre det sygnligt i rulleteksterne hvad for nogle roller som i ens film er blivet udført af skuespillere og af prof. skuespillere. Ikke for at nedgøre dem som ikke er nået så langt, men for at højne kvaliteten.

noget i denner stil!

I Rollen som Anders : flemming Høgh
Vennen uffe : skuespiller Iben Lungemål
Gas og vand mester : Prof. skuspiller Ib Hatteholder

Det er bare en måde at tydlig gøre at der er forskæld på de skuespillere man har haft med i sin film. Skuespillere får så kridit for deres tittel. Men de kan så også få klø hvis publikun ikke syntes de har gjort det bedre end en uden uddandelse.

Det kan sikkert skrives meget smarter, så alm. mennsker ikke kan se den store forskæld, men filmfolk kan se det! ikke fordi det skulle være hemligt men det er jo ikke spor vigtigt for langt de fleste.

MvH Netrom1
Gravatar

#84 filmz-netrom1 19 år siden

Jeg fatter faktisk ikke at skuespillere lader sig sidestille med ikke skuespillere og eller amatør skuespillere. Det er da undergravene for deres profition.

Men det er nok forbundet som ikke er skrappe nok!
Gravatar

#85 filmz-gimleno1 19 år siden

#83 haha, ja, med din opsætning af situationen kan jeg godt se hvad du mener, men set reelt på det er suppe-steg-og-is musik jo også musik (selvom det afgjort ikke er lige min smag! *G*), og tjener man penge på det, tjaaaah, så....;-) MEN, det er nu ikke så meget det at sidestille hinanden der undergraver professionen, det er ting som enkelte casting bureauer som skal forblive unævnt som tager penge fra folk i et år og overbeviser dem om at hvis de bare er i bureauet, så er de skuespillere selvom de aldrig har lavet noget før (både du og jeg ved hvem vi taler om lige nu), og programmer som eks. Big Brother der gør det enormt nemt for folk at komme frem, bare fordi de vil være kendte, men iøvrigt er ligeglade med hvad de er kendte FOR, bare de er kendte....og det er jo desværre det mange folk vil; være kendte uden at behøve at gøre nogen som helst for det - instant fame, just add water...personligt er jeg helst fri, men er da heller ikke blind overfor at det gør mulighederne for jobs større... men at være kendt for at blive genkendt på gaden? Nej, altså.. tal lige med en psykolog om det behov først *G*
Gravatar

#86 nakalay 19 år siden

Det er utroligt, som I bliver ved. Man er musiker, når man optræder med at spille på et musikinstrument, man er (kunst)maler, når man maler billeder, og man er skuespiller, når man spiller skuespil. Dét er hele tre fakta, og jeg er himmelfalden over, at det tilsyneladende ikke er åbenlyst for enhver. Uddannelse, blåstemplinger og medlemskaber i diverse forbund har intet med sagen at gøre. Vis mig et holdbart bevis for jeres påstand, bare ét. De internetsider (bl.a. DSF), I har henvist til indtil videre, kommer jo overhovedet ikke ind på definitioner, så de er for så vidt fuldstændig ligegyldige for denne debat. Husk, vi snakker sprog.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#87 filmz-gimleno1 19 år siden

Haha, utroligt......for Nakalay er ting åbenlyst kun fakta hvis de passer ned i hans lille verden, so be it.. Du er så glad for ordbøger, så jeg foreslår at du slår ordet "ignorant" eller "realitetsflugt" op og undersøger definitionen for dem, for vi ved jo alle at ordbøger altid giver præcise definitioner, ikke? WROOOONG....
Grunden, lille ven, til at det ikke er åbenlyst overfor enhver er ganske enkelt at der er en misforståelse du har fået ind i dit hovede. Men fint, du har din mening og det er tilsyneladende ligemeget hvor mange argumenter jeg smider på bordet, for du vælger jo alligevel at ignorere dem....så fint nok, jeg HAR luret hvorfor du holder så meget fast på dine ukorrekte påstande, lille mand....det her, samt dit ego, er simpelthen ikke min tid værd...
Gravatar

#88 nakalay 19 år siden

#87 Hvad med, at du i det mindste finder et argument for din påstand (og, nej, optagelsesregler til et vilkårligt forbund holder ikke)? :)
Gravatar

#89 filmz-gimleno1 19 år siden

Lille ven, jeg har smidt det ene argument på bordet efter det andet, jeg har udfordret dig uden du tager udfordringen op fordi du ved det vælter dine holdninger - du vælger at ignorere dem hvilket jo må betyde at du indrømmer jeg har ret - jeg gider ikke spilde mere af min tid på dig. Lev med dine definitioner, det betyder faktisk ikke alverden for mig om du antager dig selv som skuespiller, så gør du bare det hvis det kan redde din dagligdag.

Iøvrigt er det i realiteten slet ikke MIG der skal komme med beviser, for jeg citerer blot ting der er skrevet NED og godkendt af staten, det er faktisk DIG der skal komme med beviser fordi du udsætter påstande der strider imod fakta. Men igen, jeg forventer ikke at du kender ret meget til noget som helst efter den her diskussion.

DETTE bliver officielt min SIDSTE post i denne tråd, denne diskussion er simpelthen blevet for tåbelig at føre videre. Total spild af tid.
Gravatar

#90 nakalay 19 år siden

#89 Okay, jeg skal prøve at være åben, hvis du snakker pænt. Men kan du så ikke lige sammenfatte de argumenter, du har nævnt foreløbig? Bare for overskuelighedens skyld. :)

Skriv ny kommentar: