Gravatar

#21 Thorsby 19 år siden

#19 Man afholder ikke en casting, men en audition.
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#22 Thorsby 19 år siden

Man bruger ofte mærker til blikretning - det behøver ikke at have noget med CGI at gøre.
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#23 filmz-vassago 19 år siden

Mht til flikken, så er det især slemt hvis der er meget bevægelse nær kameraet, bag kameraet, og i det hele taget hvis der er folk i skuespillerens blikretning, så sørg for at der er ikke er flere forstyrrende elementer end højst nødvendigt.

Har man begge skuespillere, så brug dem, ikke noget med at først så filmer man den ene, og så filmer man den anden, det er fedest hvis der er nogen at snakke med, og kigge på - man behøver ikke at skuespille mere end højst nødvendigt.

Har man to kameraer til rådighed, så kan man også skyde scener dobbelt så hurtigt, og man får til tider endda bedre dynamik og flow. Kan man ikke det så er den gule cirkel måske en løsning (har godt nok aldrig selv prøvet det), men jeg ville nu foretrække en person der stod ved siden af kameraet, en regissør, runner eller andet.

...og drop tally-lys, det er irriterende at kigge på, og folk begynder at tænke på at de bliver filmet, og så kan de gå lidt i stå.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 filmz-gimleno1 19 år siden

Thorsby, til en FILM hedder det en CASTING, en audition er til et TEATERSTYKKE - skal vi også starte en kæmpe diskussion om DET her, jvf. den totalt lamme diskussion andetsteds om hvornår man må kalde sig skuespiller, eller hvad?
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#25 gi-jones 19 år siden

Det synes jeg umiddelbart ville være en dårlig idé.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#26 filmz-gimleno1 19 år siden

Også mig, tro mig.. men er ærligt talt træt af bedrevidende der intet ved..
Gravatar

#27 filmz-pelleh 19 år siden

helt ærligt hvad er det her for noget. jeg overvejer at slette min konto herinde for de diskussioner der foregår i dette forum er simpelthen for dumme og den udtale baserer jeg mest i hvad jeg har læst i et andet led om hvornår man må kalde sig skuespiller

når man finder skuespillere til en film så afholder man en casting, derfor hedder den der udfører det også en caster. man afholder auditions i forbindelse med teater, det her er virkelig basal viden
Gravatar

#28 lagoni 19 år siden

Pelleh, du har så været uheldig at ramme et par dumme diskussioner, normalt er har skam ganske fredeligt og stort set civiliseret :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#29 filmz-gimleno1 19 år siden

Ja, - normalt er her! Personligt har jeg lært herinde at man bare skal lade være at kommentere noget - rigtigt eller forkerte, visse individer herinde kan ikke tåle at blive rettet på, selvom man bare prøver at forklare sandheden...barnligt, men sandt...men der foregår OGSÅ interessante snakke herinde engang imellem..
Gravatar

#30 filmz-netrom1 19 år siden

Det var ikke meningen at den gule plet skulle forblive på kamaraet for evigt. Men det var et forsøg på at hjælpe galledalle med at opdrage hans kamara kiggene hovderolle indehaver. Så han ikke vil kigge så meget i kamaraet.

Idé er ret indlysene, hvis der 30cm. til venstra for linsen er en gul plet så vil amatør skuespilleren se den plet før han finder linsen, og kan nå at kigge væk uden at have set direkte i linsen. Det er ikke perfekt men jeg tror det vil hjælpe galledalle til at få mere brugbar film.

MvH Netrom1

Skriv ny kommentar: