Gravatar

#31 filmz-write-off 19 år siden

#19 Jo tak gimleno1, du kan tro at jeg ønsker at afholde en casting næste gang! Jeg har været heldig med mine skuespiller men en ting som en casting nok ikke kan afsløre er den holdning skuespilleren har til produktionen - altså den disciplin og dedikation de udviser. Jeg kunne have brækket nakken på den kvindelige skuespiller - hun er dygtig nok, men hun brokkede sig konstant, kom altid for sent og syntes at alting var for meget besvær.... AARRGGHH næste gang sørger jeg for at få skuespillerne anbefalt ;)
Det er jo bare den bitre og på samme tid lækre erfaring man kan høste efter en produktion!
Og hey gimleno1 håber at vi er gode igen? Jeg har respekt for dig, det eneste jeg bare altid tid forsøger at provokere er arrogance - men hvis du kommer til at arbejde med mig skal du nok opdage at jeg selv kan være ligesådan - det er nok derfor at jeg farer op! Verden er et spejl ved du nok ;)
Du er hermed altid velkommen til at provokere mig - jeg vil faktisk sætte pris på det ;)
Gravatar

#32 filmz-write-off 19 år siden

#27 pelleh, stick around - der er op og nedture, sådan er verdenen og sådan er det med kunstnere ;)
Det er nærmest det mest romantiske og samtidigt grimme ved denne branche - det er det der gør at pladderspalterne overlever (hmm øv) og samtidigt er det LIV og det kan jeg personligt godt lide :))
Gravatar

#33 filmz-vassago 19 år siden

#27: hvis din smerte-tærskel er 2 udmattende diskussioner så bør du klart slette din konto, men hvis du vil deltage i et af kongeriget danmarks bedste forums - så bør du droppe tanken :)

Selvom der er til tider er diskussioner man overhovedet ikke er enige i, så er der ikke mange sites der slår filmz.dk *host*reklame*host* når det kommer til film-tosseri...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#34 filmz-pelleh 19 år siden

vassago, det er en anelse svært for mig at se det dejlige i det her forum når jeg er ny her, og allerede nu er blevet kastet ud i hele to virkeligt torskedumme diskussioner hvor svarene er pinligt åbenlyse men fair nok så jeg giver det en chance mere. herfra kan det alligevel kun blive bedre. måske med tiden kan det endda blive helt anstændigt

det eneste jeg egentligt gerne så herinde var en ordentlig tone fremfor det arroganteri jeg allerede er blevet præsenteret for fra adskillige personer herinde. jeg bad tidligere om menneskelig respekt for hinanden og det eneste jeg fik ud af det var nærmest at blive spyttet på.
jeg syntes det er sørgeligt at i såfremt i kunne acceptere hinanden kunne få enormt godt samarbejde og kommunikation kørende, det var det jeg håbede da jeg oprettede min konto her. men istedet ser jeg næsten udelukkende petitesse brok og barnlige indslag og det er sgu sørgeligt
Gravatar

#35 filmz-write-off 19 år siden

#34 pelleh, jeg giver dig ret i at disskusionerne lige pt. er en smule inaverende! Men dette forum består jo af en masse forskellige mennesker og ligesom i et forum hvor folk udtrykker sig verbalt, kan ordene nogle gange blive lige hårde nok.
Så en god idé er vel bare, enten at bryste sig med tolerance og åbenhed eller ikke deltage! Det er ihvertfald bedre end at stå på sidelinjen og sige at selve disskusionen er dum - det er den måske, men mennesker med stolthed er jo ikke altid lige gode til at se hvornår en disskusion er gået hen og blevet et skænderi.
Jeg håber ligemeget hvad at du bliver, så vi kan høste af din erfaring og i bytte kan du måske høste af vores!

Må man være så fræk og spørge dig hvad du laver?
Gravatar

#36 filmz-gimleno1 19 år siden

#34 Tjah, jeg ved udemærket at jeg kan være lidt opfarende, men jeg deler fuldt ud din holdning. Men du kender det sikkert selv når man prøver at trænge igennem til folk og man bare bliver mødt med total afvisning uden grundlag. Tjah, hvad kan jeg sige andet - Syntes sgu også du bør give det en chance mere, jeg har været her nogle måneder og har ikke før de sidste 14 dage stødt på tåbelige diskussioner, så jeg tror du måske bare har haft utroligt uheldig timing ;-)

#31 Nix bix, den slags kan man selvfølgelig aldrig helt gardere sig imod. Men omvendt, specielt på lange optagelser, bør der også være plads til at folk kan få afløb for lidt "øv", for når folk bliver trætte, så daler humøret også ofte lidt, specielt hvis man eks. filmer i december udendørs...skide koldt kan jeg hilse og sige.....men så er det godt at få det ud af systemet for at man kan komme videre.. Men der er absolut ikke plads til at slække på disciplin og dedikation af den grund. Om vi er cool, tjah, det går jeg da ud fra? Og med det at provokere dig så kan jeg da nok godt forstå hvis folk måske føler sig provokeret af mig nogle gange, men det ER sgu ikke noget jeg gør med overlæg. SÅ nej, du kan ikke bestille en provokation fra mig på den måde! *G*
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#37 filmz-write-off 19 år siden

SÅ nej, du kan ikke bestille en provokation fra mig på den måde! *G*

ØV det kunne ellers være rart med en lille udfordring *G*

gimleno1, vedr. skuespillere der "brokker" sig, så har du ret i at det er helt naturligt at man når en øv periode i processen. En ting jeg personligt som instruktør vil sørge for i fremtiden er, at mine skuespillere altid ved hvornår de skal være på og hvornår de skal slappe af eller fokusere/øve op til at være på. Ellers opstår der bare en masse fnidder!
Det med at komme for sent er dog en ting jeg har svært ved at acceptere, men må dog indrømme at jeg selv skulle have lagt mere vægt på hvor vigtig det var at de kom til tiden - jeg har det med at være alt for blød på de punkter man ikke skal på kompromis med.
Og ydermere så tror jeg da også på, at hvis man selv udviser en stærk dedikation og disciplin, så skal det nok smitte!

specielt hvis man eks. filmer i december udendørs...skide koldt kan jeg hilse og sige

Hehe, Ja den er led!! Var selv ude på en reklame i hellerup for nogle uger siden og damn det var koldt :)
Gravatar

#38 filmz-gimleno1 19 år siden

#37 Ja, men det er også derfor der skal være plads til en "øv" ting, så man kan frigøre sig fra det og komme videre med arbejdet upåvirket. At komme for sent er absolut ikke i orden, selvfølgelig kan det ske hvis noget uventet dukker op, men sker det hele tiden er det bare ud af døren hos mig, det er helt sikkert. Det er virkeligt usselt og amatøragtigt at være sig selv nærmest på den måde når der står et helt hold og bare venter på én. Sjovt nok så jeg noget bag-om kameraet på "The Shining" for et par dage siden, jeg tror ikke at Shelly Duvall og Stanley Kubrick nogensinde arbejdede sammen igen, han var ved at gå ud af sit gode skind over hendes konstante brok og tuderi og hendes jealousi over at Jack Nicholson fik mere opmærksomhed end hende på settet (hvilket jeg ikke engang tror han gjorde, det virkede mere som en jealousi-ting overfor ham over hans succes..)..SÅDAN noget kan jeg ikke have med at gøre, nykker har ødelagt utroligt mange ting på sets og privat for skuespillere, men heldigvis har jeg aldrig oplevet nogen i så voldsom grad på de ting jeg har været med på.
Forresten, ekstrem sommervarme er heller ikke altid så rart at arbejde i :-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#39 Thorsby 19 år siden

#24 Jeg har før hørt skuespillere sige at en audition er på teater og det er da også rigtigt at ordet ikke bliver brugt i forbindelse med film - hvilket jeg måske kan syntes er lidt pudsigt. Jeg mener blot at casting er hele processen med at besætte roller, og en audition (i mangel af et andet ord) er selve det at møde op til en "fremvisning". Et andet ord for audition ville på engelsk være "casting session", men herhjemme bliver det blot afkortet til casting. Jeg syntes blot det er en uheldig drejning af sproget.

#27 En caster udfører casting (rolle besætning), men det behøver jo ikke nødvendigvis at inkludere en casting session.

#36 "Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning." Ej, jeg har den største respekt for jer skuespillere som står og fryser i ingenting mens vi andre luner os i store dunjakker og termokeddeldragter (den var et godt køb!)
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#40 filmz-pelleh 19 år siden

ja selvfølgelig write-off det er ingen hemmelighed. jeg arbejder på et lille advokatkontor i københavn. jeg er bare interesseret i film men har ingen ambitioner om selv at lave noget. jeg syntes bare det er spændende at sidde og se folk der ved noget om det diskutere tingene når ellers de da kan tale ordentligt til hinanden, haha

Skriv ny kommentar: