Gravatar

#1 =galledalle= 19 år siden

Jeg er pisse irriteret over det store problem der er under optagelserne til en film hvor folks øjene bliver draget mod kameraets lince for hvad???

Et håb om 2 sek. popularitet?
Er det fysisk phygisk?
Eller er det bare fordi dem som har problemet er RINGE?
Ser kameramanden altid hammer godt ud i den vinkel???

Jeg spørger fodi jeg alt for tit oplever at de få hjælpere vi nu engang må nøjes med ikke kan få blikket fra det fantastiske filmskaber KAMERAET...

Hvis nogen har råd mod dette må i meget gerne svare...
Hvis nogen føler sig forarget over dette spørgsmål kan de sige hvorfor de kigger...

Tusind tak
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#2 filmz-gimleno1 19 år siden

Haha, hmm....altså, jeg tror det er en naturlig refleks hos mennesket at kigge på hvad der bevæger sig, det kræver rimelig koncentration, specielt for én der ikke er vant til at begå sig foran et kamera, at komplet ignorere kameramanden. Det betyder nu ikke at de er dårlige, det kan ske for selv den bedste og mest erfarne, men hvis det er et problem der hele tiden sker så bør du måske nok overveje at udskifte spilleren. Man skal virkeligt kunne vænne sig til kameraet, eller rettere at "kameraet jo ikke ER der"....og kameramænd ER jo sjældent usynlige *G*

Er sgu ikke forarget, syntes det er et sjovt spørgsmål, men slet ikke mindre relevant af den grund, men desværre er det menneskeligt betinget, og den slags ting sker og er med garanti sket for selv de største skuespillere på et eller andet tidspunkt..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#3 =galledalle= 19 år siden

Jeg vil give dig ret i hvad du siger, men jeg har aldrig selv kigget direkte i kameraet...Eller har jeg. Øv det har jeg vidst nok. Skal lige sige dengang jeg kiggede var det hvor vi optog en dokumentar og jeg skulle fortælle. Det var altså meningen.
På den anden side er det rart med cam look (som jeg vil kalde det) For det er altid sjovt at se en sjov film med en flok amatørere der skal virke værre end en selv. Sådan kan man vide man ikke er det værste crew.

P.s. Nogle af de allerbedste Kameramænd er faktisk usynlige...
(Deriblandt mig...)
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#4 filmz-gimleno1 19 år siden

#3 Det er sgu ok, jeg har også gjort det et par gange *LOL* Man bliver bedre til at undgå det med øvelse og tid...
Gravatar

#5 =galledalle= 19 år siden

Overranskende ikke ved mig...Måske er det fordi jeg mens jeg spiller min karakter virkeligt er sur på kameraet. Jeg gider virkeligt ikke se på det. Nogle gange kan det faktisk være svært at se ind i kameraet om man vil. Jeg er måske bare født Skuespiller??? Heldigt at mig, HuH? og Pedder har fundet sammen...Vi er alle med stort talent...
Og jeg tror du har ret. Håber da at ham vi har mest problemer med snart lærer det (vi kan ikke skifte ham ud for han er hovedperson i episode 1) men jeg tvivler. DET ER VIRKELIGT SLEMT!!!
Man kan tape kameraet fast til hans nakke og alligevel er hans øjne på det...
Hvis nogen har brug for sådan en person til er film er han jeres...
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#6 filmz-gimleno1 19 år siden

haha, hmm...faktisk er det netop svært at SKULLE kigge ind i cam når man først har vænnet sig til at lade være, f.eks hvis man skal lege oplæser i TV-Avisen *LOL*
Gravatar

#7 =galledalle= 19 år siden

Ja det faktisk sjovt at overveje og studere ens adfærd i nærheden af et cam...
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#8 filmz-gimleno1 19 år siden

Jah, det kan være ret konfronterende til tider, faktisk *G* Men en god måde at lære at få styr på ens kropssprog, for kameraet lyver sgu ikke *G*
Gravatar

#9 filmz-netrom1 19 år siden

#1 sjovt spørsmål og en god problem stilling.
Jeg er ikke selv linselus og kan best lide at være bag kamaramanden, men når jeg så en gang imellem bliver stillet foran så har jeg også det problem, jeg plejer at vælge et punkt ved siden af linsen, (mikorfonen eller kamara mandens øre) som jeg fanger isteden,, de punkter kan også fortælle mig ca. hvad der bliver filmet uden jeg skal se på linsen.

Kunne du ikke prøve det til din "hovedperson i episode 1" ta en blomster pind sæt en gul pap cirkel på enden (på størelse med en tennisboldt) og sæt den fast på kamaraet ca. 25-30 cm fra linsen. Med lidt helg Så fanger hans øgene den gule pap cirkel før de finder linsen.

#6 Kigger man virklig direkte ind i linsen i nyhed oplæsning? trode endlig også man kikkede lidt forbi linsen der. For at det ikke skal blive for personligt. ??

MvH Netrom1
Gravatar

#10 filmz-gimleno1 19 år siden

Haha, hmmm....jah, det var en mulighed, find noget der tiltrækker MERE opmærksomhed end linsen....selvom det jo dybest set ikke burde være nødvendigt *G*

Ved squisme ikke om de kigger lige ind i linsen eller ej, har nu aldrig undersøgt det nærmere..

Skriv ny kommentar: