Det er da utroligt det her. Jeg taler ikke ned, jeg undrer mig bare over at Thorsby får ud af det at jeg ikke er enig når jeg netop lige har siddet og sagt præcis det samme som gi-jones. Det her er virkelig utroligt et behov i har for at blive taget med fløjshandsker. Hvor PRÆCIST er det lige du mener jeg taler ned denne gang? Tror du måske ikke bare det er dig der en lige lidt for følsom?
Jeg skal ikke have særbehandling, og jeg er enig med dig i denne diskussion. Men jeg synes den første sætning er lidt nedladende. Men jeg undskylder at jeg måske har taget fejl.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Hm, fair nok, vassago....MEN - helt ærligt så kan jeg ikke følge med mere, og var jeg paranoid ville klokker ringe nu.. Jeg frygter du måske er en anelse farvet af en anden diskussion i en anden tråd..
Jeg stiller mig bare undrende over at jeg kan sige en ting og derefter få at vide at jeg ikke er enig med hvad jeg lige har sagt, og det syntes jeg bare er lidt absurd, that's all.. Jeg kan godt lure problemet, og det er ganske enkelt at Thorsby ikke har nærlæst gi-jones post og udledet ting af den der ikke står i posten, og derefter reageret. Den slags sker, det er f.eks sket i den anden tråd i overdreven grad. Og jeg skal med glæde udpensle det, hvis nødvendigt, men jeg gider simpelthen ikke starte endnu en pointeløs diskussion som i den tidligere tråd, det er for tåbeligt og den startede ud af endnu mindre.
Det var egentlig ikke fordi der skulle komme en diskussion ud af det, men... :-) I #46 afslutter du med "Men i bund og grund er ordene "casting" og "audition" blot to forskellige ord for den samme ting, blot bruges de respektivt mellem film og teater." Dermed er vi ikke enige, og jeg læser så gi-jones post, som at det er han heller ikke. Audition er givet noget der tilhører teater, my bad, men det er ikke det samme som casting - casting er meget mere end det. Hvis det hed audition, ville det være en del af castingen. Det kan så hedde en prøvefilming eller en "casting session" ellet hvad man nu vil kalde det.
Korrekt, men jeg mente også at ordet i store træk var det samme. Man går ind og viser en teaterdirektør eller filminstruktør hvad man kan, i håbet om at han kan bruge én til sin næste produktion. Og forresten, sorry at jeg tog diskussions-sorgerne på forskud, er bare stadig lidt irriteret over hvor langt den famøse diskussion i den anden tråd røg ud ;-)
Jeg vil godt pointere at jeg er en komplet uvidende ignorant når det handler om teater. Alt hvad jeg har sagt relaterer sig til film og skal ikke tages som en sammenligning mellem de to medier. Dog har jeg svært ved at se hvorfor proceduren bag valget af skuespillere til film og teater skulle adskille sig væsentligt fra hinanden.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Nixen, det er det jeg mener, det gør de i realiteten heller ikke, de bliver begge holdt med samme formål, dog kaldes de af uransagelige årsager to forskellige ting..
#51 filmz-vassago 19 år siden
#52 filmz-gimleno1 19 år siden
#53 filmz-vassago 19 år siden
#54 filmz-gimleno1 19 år siden
Jeg stiller mig bare undrende over at jeg kan sige en ting og derefter få at vide at jeg ikke er enig med hvad jeg lige har sagt, og det syntes jeg bare er lidt absurd, that's all.. Jeg kan godt lure problemet, og det er ganske enkelt at Thorsby ikke har nærlæst gi-jones post og udledet ting af den der ikke står i posten, og derefter reageret. Den slags sker, det er f.eks sket i den anden tråd i overdreven grad. Og jeg skal med glæde udpensle det, hvis nødvendigt, men jeg gider simpelthen ikke starte endnu en pointeløs diskussion som i den tidligere tråd, det er for tåbeligt og den startede ud af endnu mindre.
#55 Thorsby 19 år siden
I #46 afslutter du med "Men i bund og grund er ordene "casting" og "audition" blot to forskellige ord for den samme ting, blot bruges de respektivt mellem film og teater."
Dermed er vi ikke enige, og jeg læser så gi-jones post, som at det er han heller ikke. Audition er givet noget der tilhører teater, my bad, men det er ikke det samme som casting - casting er meget mere end det. Hvis det hed audition, ville det være en del af castingen. Det kan så hedde en prøvefilming eller en "casting session" ellet hvad man nu vil kalde det.
#56 Thorsby 19 år siden
#57 filmz-gimleno1 19 år siden
Og forresten, sorry at jeg tog diskussions-sorgerne på forskud, er bare stadig lidt irriteret over hvor langt den famøse diskussion i den anden tråd røg ud ;-)
#58 gi-jones 19 år siden
#59 filmz-gimleno1 19 år siden
#60 filmz-vassago 19 år siden