HEJ! Jeg ville hører om nogle af jer kan give mig et råd om hvilket kamera jeg skal købe. Jeg får ca. 5000,- kr. at købe for. Så altså et kamera til 5000,- kr.?
Næste spørgsmål er: Lydudstyr som mikrofoner og lignende. Hvor kan det købes? Jeg tænker på udstyr til under selve optagelserne.
Håber i vil hjælpe mig! På forhånd tak! Mark
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Og det gør du selvfølgelig. Jeg ville nok kigge på brugte kameraer, hvis vi snakker den prisklasse. www.Ebay.de har en del, men jeg ved ikke hvor nemt det er at få til DK.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 Hvis det er fordi du skal igang med en produktion, så kan det nok bedre betale sig at leje udstyr eller låne - Et kamera til 5000 tusinde vil jeg mene ikke er så svær at låne sig til. Garanteret du har en onkel eller svoger som er ornitolog eller gadgetfreak (herindunder japanere) som du kan låne fra?
Er det bare til leg/udforskning eller er det til produktion?
Det er et VIDEOkamera. Det er til en produktion men man kan vel godt kalde det forsøg for det er ikke en "proffessionel" film da vi bare er nogen "amatører" der øver os i at lave film. Men vi tager filmen meget seriøst. Hvilke video kameraer er det i snakker om der er SÅ dyre? Vi snakker et videokamera som skal kunne tilsluttes pc så vi kan redigere filmen i et redigerings program på Pc'en... Men jeg vil dog ikke kalde det for leg for det er en film der får en god historie.. og et budskab.. Såå... =)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#5 Perfekt... Det at det er til en produktion gør det nemlig økonomisk meget lettere for dig! Hvis du skulle have et kamera for at lege eller udforske med, så ville det kræve at du havde dit eget, og så er du jo nok nødsaget til at købe et... Og det er ikke langt du kommer med et kamera til 5000! Når jeg siger at du ikke kommer særlig langt, så mener jeg jo bare at kvaliteten af billedet på den slags kameraer er en smule kornet og turist agtige. Men det kan jo også være en kvalitet ;) Derimod er der mulighed for at leje kameraer og hvis du har gåpåmod så kan du sikkert låne dig til et, fra et filmselskab eller en lokal tv-station... Det har jeg selv gjort ihvertfald!
Du kan selvfølgelig købe et kamera til femtusinde med firewire udgang og alt det gøgl... men igen, hvis du virkelig vil gøre noget seriøst ud af det visuelle, så er der andre muligheder.
Hvis du planlægger at købe fra udlandet så får du det billigst fra U.S.A men der skal du jo bare lige medregne momsen... Men på trods af momsen er det oftes stadig billigere end fra F.eks. Tyskland el. England.
Prøv F.eks. at snus lidt rundt på www.bhphotovideo.com De er super service minded og meget proffesionelle.
Professionelle miniDV- kameraer har 3 chips. modsat alm. forbuger/turist kameraer der bare har en! (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) De tre chips betyder at de har tre adskilte chips til at lagre de tre grundfarver hvor, som sagt, at de andre kun har en. Det giver en kæmpe størrelse til forskel af kvalitet, afhængigt af om man har et kamera med 3 el. 1 chip. 3 chips kameraer er derfor at foretrække men de er så også dyrere. Jeg tvivler på at du kan få et 3 chips kamera for 5000 - men måske behøver du det heller ikke?
Håber ikke jeg har forvirret dig mere end nødvendigt ;)
Ps. Hvis du skal have et konstruktivt blik på dit manus, så vil jeg hellere end gerne være dig behjælpelig!
AAHHH så er jeg her igen... Søgte lige på www.edbpriser.dk og fandt faktisk listen over alle de 3ccd kameraer de har. Og knapspetervæltme om ikke Panasonic har lavet consumer kameraer med 3ccd (chips).
Så hvis vassago ellers vil give mig ret (han ved et par ting om den slags) så er det helt klart de consumer kameraer med 3ccd'er du skal gå efter... Bemærk at der er en til 5,312 kr.
Super mange tak for det sidste link write-off for jeg vil helst selv ud at købe. Og med hensyn til manus så er det ikke færdigt endnu. Vi er flere om at skrive det men jo du må MEGET gerne se det færdige.. Det kamera der er ikke sådan en eller anden form for lyn tilbud vel? Skal nemlig have sparet sammen først. Så det bliver først om et halvt års tid. Ville bare igang i god tid. Manus arbejde er jo så igang. Det kamera der kan vel nok også sættes til pc'en så jeg/vi kan redigere i Pinnacle studio? Hvilket jeg også skal ud at investere i til den tid. Men tak for hjælpen allesammen! Forresten, det kamera der, ved du noget om kvaliteten af lyden? Altså jeg tænker på dialog. Filmz ER altså en pisse fed side fordi der er alle disse hjælpsomme mennesker :-)
#1 Collateral 19 år siden
Jeg ville hører om nogle af jer kan give mig et råd om hvilket kamera jeg skal købe.
Jeg får ca. 5000,- kr. at købe for.
Så altså et kamera til 5000,- kr.?
Næste spørgsmål er:
Lydudstyr som mikrofoner og lignende. Hvor kan det købes? Jeg tænker på udstyr til under selve optagelserne.
Håber i vil hjælpe mig!
På forhånd tak!
Mark
#2 nakalay 19 år siden
Du finder næppe et særligt anvendeligt videokamera for 5000 kr. - hvis du holder dig på lovens side. :)
#3 gi-jones 19 år siden
#4 filmz-write-off 19 år siden
Garanteret du har en onkel eller svoger som er ornitolog eller gadgetfreak (herindunder japanere) som du kan låne fra?
Er det bare til leg/udforskning eller er det til produktion?
#5 Collateral 19 år siden
#6 Collateral 19 år siden
#7 filmz-write-off 19 år siden
Når jeg siger at du ikke kommer særlig langt, så mener jeg jo bare at kvaliteten af billedet på den slags kameraer er en smule kornet og turist agtige. Men det kan jo også være en kvalitet ;)
Derimod er der mulighed for at leje kameraer og hvis du har gåpåmod så kan du sikkert låne dig til et, fra et filmselskab eller en lokal tv-station... Det har jeg selv gjort ihvertfald!
Du kan selvfølgelig købe et kamera til femtusinde med firewire udgang og alt det gøgl... men igen, hvis du virkelig vil gøre noget seriøst ud af det visuelle, så er der andre muligheder.
Hvis du planlægger at købe fra udlandet så får du det billigst fra U.S.A men der skal du jo bare lige medregne momsen... Men på trods af momsen er det oftes stadig billigere end fra F.eks. Tyskland el. England.
Prøv F.eks. at snus lidt rundt på www.bhphotovideo.com
De er super service minded og meget proffesionelle.
Professionelle miniDV- kameraer har 3 chips. modsat alm. forbuger/turist kameraer der bare har en!
(ret mig endelig hvis jeg tager fejl)
De tre chips betyder at de har tre adskilte chips til at lagre de tre grundfarver hvor, som sagt, at de andre kun har en. Det giver en kæmpe størrelse til forskel af kvalitet, afhængigt af om man har et kamera med 3 el. 1 chip.
3 chips kameraer er derfor at foretrække men de er så også dyrere. Jeg tvivler på at du kan få et 3 chips kamera for 5000 - men måske behøver du det heller ikke?
Håber ikke jeg har forvirret dig mere end nødvendigt ;)
Ps. Hvis du skal have et konstruktivt blik på dit manus, så vil jeg hellere end gerne være dig behjælpelig!
Held og lykke
#8 filmz-write-off 19 år siden
Så skal man jo regne moms og forsendelse med. Nok ca. 11,000 kr.
Og VIGTIGT at man husker på at det er PAL man skal købe!
(PAL er det signal/frekvens man bruger i Europa. I USA bruger de NTSC)
#9 filmz-write-off 19 år siden
Se her:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Pric...
Hehe kunne ikke nære mig!!
Så hvis vassago ellers vil give mig ret (han ved et par ting om den slags) så er det helt klart de consumer kameraer med 3ccd'er du skal gå efter... Bemærk at der er en til 5,312 kr.
#10 Collateral 19 år siden