Gravatar

#1 filmz-gojacool 19 år siden

"En hel masse" = ca. 20.

Jeg havde tænkt mig at invitere frit via en annonce på DASK og onlinecasting.dk, og desuden invitere folk på Jubii! Debat og bare lade folk komme forbi på et på forhånd givet tid og sted, så jeg kan få det filmet. Er det en møgdårlig idé? Er der meget bedre idéer?
Gravatar

#2 elwood 19 år siden

synes det lyder som kaos umiddelbart, men det kommer vel an på hvor vigtig Statisternes rolle er i filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 filmz-gojacool 19 år siden

Kaos er netop det, som jeg håber på at undgå. Naturligvis skal statisterne briefes grundigt i deres roller, men jeg håber da på at bruge nogle af dem til mere specifikke ting end bare "stå og kig". Hmm... nogle gode råd til at finde sådan en flok?
Gravatar

#4 gi-jones 19 år siden

Statister er det værste du kan ønske dig at arbejde med (næst efter katte). Men når du skal bruge dem er Dask et godt sted at starte. Det er svært at koordinere at få dem til at dukke op samtidig, så sørg for at have helt styr på hvem der kommer, og regn med at en god del af dem ikke kommer alligevel. Ellers kommer man nemt til at stå med alt for få.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 filmz-dask 19 år siden

Ja, gi-jones har ret. Jeg har aldrig arbejdet med katte, men sammenligningen er helt god ;-)

At arbejde med mange mennesker på en gang kræver koordination og kommunikation. Hertil er mailen ganske fantastisk, men den kan også skabe forvirring hvis budskabet er uklart.

Hvis du søger rådgivning omkring hvorledes du koordinerer og skaber disse kontakter, så ring endelig.

http://www.dask-online.dk

Mvh
Tommy Duus

DASK- Vi spiller en rolle!
Gravatar

#6 filmz-gojacool 19 år siden

#5: tak skal du have! Jeg har ihvertfald fået en rigtig positiv oplevelse med en masse dygtige folk, der har reageret på mit opslag på DASK, så tak for det!

Men jeg har tænkt sagen igennem og bestemt mig for at lave den sekvens på en helt anden måde, der ikke kræver statister, og som faktisk er bedre. Så sådan gør jeg...
Gravatar

#7 filmz-shine 19 år siden

Vi har til vores produktioner søgt på dask... og udvalgt hvilke vi ville bruge og bedt dem møde op... på film er det bedst at have helt styr over situationen...
vi skulle bruge omkring 30, vi bad 40 om at dukke op og der kom 23...
Gravatar

#8 gi-jones 19 år siden

#7: Det lyder bekendt :)

Man skal dog også have respekt for dem, der rent faktisk kommer. Vi havde folk der kom helt fra kbh sidste sommer for at ligge i deres badetøj på en strand kl 8 en iskold søndag morgen.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 filmz-gimleno1 19 år siden

#8 Men omvendt er det dælme råddent at sige man kommer og så bare blive væk - det er sådan noget der kan vælte en produktion....og det sker altid! Gider man ikke, så sig det fra starten. Er man nødt til at aflyse, så aflys! Lad være bare at udeblive! Der er utroligt mange brodne kar imellem, men heldigvis også nogle der virkeligt er dedikerede - desværre dog kun få!
Det gælder særdeles blandt medlemmer af DASK og OnlineCasting - personligt mener jeg de to burde gøre klart overfor deres medlemmer at har man en aftale, så overholder man den sgu også - men de er ret ligeglade, selvom det i den grad også er deres eget renommé det går ud over...

MEN - vær forberedt fra starten, og "bestil" gerne en god håndfuld mere end du skal bruge fra starten - det er så ligesom min konklusion! ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#10 JannikAnd 19 år siden

Helt enig, men jeg tror årsagen kan findes i det ubelønnede arbejde. De gør os en kæmpetjeneste, pta. det er god trænning for dem selv. Til vores sidste store produktion skred vores hovedrolleindehaver dagen før første indspilningsdag, da han havde fået et godt tilbud med en rigtig, rigtig god løn.

Skriv ny kommentar: