Steve McQueen indledte sin karriere som spillefilmsinstruktør med at vinde den prestigefyldte debutantpris Camera d’Or i Cannes i 2008. Det bedste rygklap, der findes i branchen, velsagtens. Med sin nu kun tredje film er McQueen og, ikke mindst, hele det imponerende hold af skuespillere foran kameraet i “12 Years a Slave” på fortjent Oscarkurs. Fremstillingen af Solomon Northups exceptionelle liv og skæbne er hos McQueen blevet til en sober og lige tilpas højtidelig film, der overskygger samtlige tidligere forsøg udi at fortælle om Amerikas betændte slavesamvittighed. En knugende, harmdirrende og indigneret historie om undertrykkelsens mange gradbøjninger.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Space Monster 10 år siden

Christian Bales præstation i "American Hustle" er nævneværdig, men så heller ikke meget mere. Jeg er glad for at han ikke vandt, for det er ikke en af hans bedre roller. Han har gjort det bedre og jeg ved at han vil gøre det bedre i fremtiden.
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#62 The Insider 10 år siden

#61, agreed! Og efter at have genset "Captain Phillips" OG set "All is Lost" med Redford lige op til Oscar-showet, er jeg lidt forundret over, at Hanks og Redford ikke blev nomineret i stedet.
War. War never changes.
Gravatar

#63 Ispep 10 år siden

Uenig. Bale viser nye takter i sit spil og adskiller sig fra de mørkemænd roller han plejer at spille. Sublim præstation i American Hustle.

Hanks er god og troværdig i Captain Phillips, men også en rolle der er lidt for genkendelig og nem at spille. Det samme formoder jeg gør sig gældende i All is Lost.
Gravatar

#64 The Insider 10 år siden

Eeeeeeeeeeeejjj......
War. War never changes.
Gravatar

#65 Lord Beef Jerky 10 år siden

Uenig. Både Hanks og Bale kørte i tomgang i de nævnte film - ingen af dem skulle have været nomineret.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#66 The Insider 10 år siden

Eeeeeeeeeeeejjj......
War. War never changes.
Gravatar

#67 Ispep 10 år siden

Lord du er helt væk!!
Gravatar

#68 MMB 10 år siden

Space Monster (61) skrev:
Christian Bales præstation i "American Hustle" er nævneværdig, men så heller ikke meget mere. Jeg er glad for at han ikke vandt, for det er ikke en af hans bedre roller. Han har gjort det bedre og jeg ved at han vil gøre det bedre i fremtiden.

Dobbelt agreed!

For at citere Hater's Guide To Cinema (der i øvrigt er ret så morsom):

Hater's Guide To Cinema skrev:
Christian Bale: He's just doing De Niro! You shouldn't get any credit for that. De Niro is already in that movie. You don't need him twice. Anytime Bale was feeling off his game, he probably just went up to De Niro and was like, "Hey De Niro, is this De Niro-ey enough?" And then De Niro probably said GRUMBLE GRUMBLE WHERE'S MY PAYCHECK GRUMBLE. And then Bale was probably like, "That's it! That's just the kind of surliness I was looking for! Thanks, bloke!"

Also, Bale gained a lot of weight for this role and blew a disc in the process. As a proponent of spinal health, I beg you: Please don't ever be this stupid. Chances are, if you gain weight to win an Oscar, you're just gonna lose to the asshole who LOST weight. It's not worth ruining your life.
Gravatar

#69 Ispep 10 år siden

Ret plat omend morsom holdning.
Gravatar

#70 Batsy 10 år siden

The Insider (66) skrev:
Eeeeeeeeeeeejjj......

Ingen Nuggets til bøffen tilhvertifald.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: