Når det så er sagt, så er “127 Hours” også en ekstremt nervepirrende oplevelse, der absolut ikke er for sarte sjæle. Især filmens klimaks er så grafisk, at det til tider er uudholdeligt at komme igennem, og man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.

“127 Hours” er ikke blot en fantastisk inspirerende hyldest til den menneskelige vilje. Den er også et rørende portræt af en ung mand, der vil gå meget langt for at vende døden ryggen og blive genforenet med dem, han elsker. Vi griner, græder og jubler med Aron Ralston, simpelthen fordi han er dig og mig. Når døden truer med at formørke vores tilværelse, vil vi altid kunne finde lyset i de mennesker, der virkelig betyder noget for os. Og den pointe er i sidste ende den største triumf ved “127 Hours”.

Se også: Filmz TV: Interview med “127 Hours”-vovehalsen Aron Ralston.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Babo Rises 13 år siden

tournesoller (49) skrev:
Sådan går det tit med de film Boyle har lavet med Alex Garland. Slutningerne stinker.

Det skete også for 28 dage senere, der ellers er en fed film.


Enig. Han kan ikke runde dem af.. Det er også en af de svære ting ved en film.
Gravatar

#52 Bruce 13 år siden

#51 Han skulle nok have brugt en dag eller to mere!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#53 Babo Rises 13 år siden

#52

Ikke sikkert det vil hjælpe. Hvis man ikke kan, så kan man ikke trylle :)
Gravatar

#54 Wangsgaard 13 år siden

Hvad inde og se filmen i går, og må sige jeg er meget enig i anmeldelsen. Var helt rørt til tåre da filmen sluttede. For mig gjorde det ikke noget at jeg kendte slutningen for jeg kendte jo ikke vejen dertil eller efter :)
James Franco er også i topklasse og fortjener helt sikkert en Oscar for rollen.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#55 jessup 13 år siden

Fin film ligger en god bund for de mange gode amerikanske film der har været dette år (oscar år) - 4/6.
This is just until June

Skriv ny kommentar: