Når det så er sagt, så er “127 Hours” også en ekstremt nervepirrende oplevelse, der absolut ikke er for sarte sjæle. Især filmens klimaks er så grafisk, at det til tider er uudholdeligt at komme igennem, og man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.

“127 Hours” er ikke blot en fantastisk inspirerende hyldest til den menneskelige vilje. Den er også et rørende portræt af en ung mand, der vil gå meget langt for at vende døden ryggen og blive genforenet med dem, han elsker. Vi griner, græder og jubler med Aron Ralston, simpelthen fordi han er dig og mig. Når døden truer med at formørke vores tilværelse, vil vi altid kunne finde lyset i de mennesker, der virkelig betyder noget for os. Og den pointe er i sidste ende den største triumf ved “127 Hours”.

Se også: Filmz TV: Interview med “127 Hours”-vovehalsen Aron Ralston.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MMB 13 år siden

127 Hours er en god film, ingen tvivl. Dog synes jeg slet ikke filmen er til topkarakter, for selvom man bliver grebet af historien, synes jeg aldrig man bliver 100% opslugt, og ens kendskab til slutningen gør for mit vedkommende, at jeg ikke helt kan sætte mig så meget ind i hans situation og føle med ham, da jeg til sidst ved, han overlever. Selve processen med at skære armen af, synes jeg SLET, SLET, SLET ikke var slem, og hvis man kaster op til dette, bør man holde sig væk fra den frokostrestaurant, hvor man fik sin mad nogle få timer tidligere...
Alt i alt er det dog en hæderlig film.
P.S. Skuespillet er ikke Oscar-værdigt, og jeg synes faktisk også, det er en semitynd nominering.

8/10
Gravatar

#12 Spanner 13 år siden

stenen kiler sig fast mellem hans arm og klippens væg


Så Klippevæg:Sten:Arm ?

Det lyder da ikke så slemt. Det er vel bare at flytte armen?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#13 MMB 13 år siden

Klippevæg:Sten:Arm:Klippevæg

;)
Gravatar

#14 chronaden 13 år siden

#11

Enig, er godt holder ikke faldet så meget for den som resten af pøblen :P
Endte kun på 7/10, det er en god film, no doubt. Meeeen..
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#15 wimmie 13 år siden

Spanner (12) skrev:
Så Klippevæg:Sten:Arm ?

Det lyder da ikke så slemt. Det er vel bare at flytte armen?


:D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#16 psmadsen 13 år siden

Fantastisk historie - og James Franco er sublim.
Filmen kunne være bedre...
Gravatar

#17 Ericmase 13 år siden

Filmen er fremragende, men Boyles bedste er stadig "Sunshine" ifølge min mening.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#18 Spanner 13 år siden

Foeller (13) skrev:
Klippevæg:Sten:Arm:Klippevæg

;)


Der ville jeg så nok fokusere mere på armen, der var klemt fast mellem stenen og væggen end på stenen, der er klemt fast mellem væggen og armen
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#19 elwood 13 år siden

Er det ikke bare som de der hvad hedder de kinesiske fingre fælder ? 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 Kruse 13 år siden

Jeg skal ind og se filmen i dag, og glæder mig til at se hvad jeg synes om den :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: