Når det så er sagt, så er “127 Hours” også en ekstremt nervepirrende oplevelse, der absolut ikke er for sarte sjæle. Især filmens klimaks er så grafisk, at det til tider er uudholdeligt at komme igennem, og man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.
“127 Hours” er ikke blot en fantastisk inspirerende hyldest til den menneskelige vilje. Den er også et rørende portræt af en ung mand, der vil gå meget langt for at vende døden ryggen og blive genforenet med dem, han elsker. Vi griner, græder og jubler med Aron Ralston, simpelthen fordi han er dig og mig. Når døden truer med at formørke vores tilværelse, vil vi altid kunne finde lyset i de mennesker, der virkelig betyder noget for os. Og den pointe er i sidste ende den største triumf ved “127 Hours”.
Se også: Filmz TV: Interview med “127 Hours”-vovehalsen Aron Ralston.
#11 MMB 13 år siden
Alt i alt er det dog en hæderlig film.
P.S. Skuespillet er ikke Oscar-værdigt, og jeg synes faktisk også, det er en semitynd nominering.
8/10
#12 Spanner 13 år siden
Så Klippevæg:Sten:Arm ?
Det lyder da ikke så slemt. Det er vel bare at flytte armen?
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#13 MMB 13 år siden
;)
#14 chronaden 13 år siden
Enig, er godt holder ikke faldet så meget for den som resten af pøblen :P
Endte kun på 7/10, det er en god film, no doubt. Meeeen..
#15 wimmie 13 år siden
:D
#16 psmadsen 13 år siden
Filmen kunne være bedre...
#17 Ericmase 13 år siden
#18 Spanner 13 år siden
Der ville jeg så nok fokusere mere på armen, der var klemt fast mellem stenen og væggen end på stenen, der er klemt fast mellem væggen og armen
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#19 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#20 Kruse 13 år siden