Når det så er sagt, så er “127 Hours” også en ekstremt nervepirrende oplevelse, der absolut ikke er for sarte sjæle. Især filmens klimaks er så grafisk, at det til tider er uudholdeligt at komme igennem, og man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.

“127 Hours” er ikke blot en fantastisk inspirerende hyldest til den menneskelige vilje. Den er også et rørende portræt af en ung mand, der vil gå meget langt for at vende døden ryggen og blive genforenet med dem, han elsker. Vi griner, græder og jubler med Aron Ralston, simpelthen fordi han er dig og mig. Når døden truer med at formørke vores tilværelse, vil vi altid kunne finde lyset i de mennesker, der virkelig betyder noget for os. Og den pointe er i sidste ende den største triumf ved “127 Hours”.

Se også: Filmz TV: Interview med “127 Hours”-vovehalsen Aron Ralston.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jona 13 år siden

Det er en fantastisk film, den får 6 stjerner fra mig.
Gravatar

#2 RasmusFL 13 år siden

#1 - enig, på en karakterskala rammer den også toppen for mig. Kun Jaques Audiards 'Un Prophét' har opnået samme magiske niveau inden for filmkunsten 2010/2011.

http://rasmusfl.blogspot.com/ - min egen anmeldelse
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#3 Blacksanta 13 år siden

100% enig med anmeldelsen. Boyle skuffer aldrig!
Gravatar

#4 elwood 13 år siden

Jeg vover pelsen igen med lidt usjove kommentare 8-)

Billede 1
Spies - Ferier du ikke KAN komme hjem fra!


Billede 2
Woman Oh hiii so good to see you I missed you, where have you been ?

Man Hrgg Honey I'm dripping blood on your doorstep do you mind letting me in?

Billede 3
Jeg er så glad for min Penis... lala la laaa laa

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 TheEnd 13 år siden

glæder mig max til filmen! glad for den positive modtagelse fra filmz :)
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#6 Zoracka 13 år siden

Jeg gik ind til filmen med høje forventninger, og uden at kende historien vidste jeg faktisk ikke, hvordan filmen ville ende. Filmen har en tilpas længde med utrolig smukke billeder hele tiden.

Filmen er absolut velspillet og utrolig troværdig at se, og man kommer hurtig til at bekymre sig om hovedpersonen. Jeg sad personlig under hele filmen og havde stor medlidenhed med Aron Ralston og hele tiden håbede på, at der skete et eller andet fantastisk for ham.

Jo længere man kommer ind i filmen, jo mere får man følelsen af at være på stedet - F.eks. havde jeg ikke lyst til at drikke eller spise noget, fordi jeg syntes det vil være "ondsindet" imod Aron.

Filmens slutning er absolut fantastisk og da rulleteksterne kørte over skærmen sad jeg bare og var mundlam. Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle sige eller gøre, så jeg endte med bare at sidde og kigge.

En fantastisk film der absolut kræver topkarakter!

6/6
"Did you see saw?" - "Yeah, I saw Saw." - "Did you see Saw 2?" - "I saw Saw 2 too"
Gravatar

#7 Babo Rises 13 år siden

Lyder godt..
Gravatar

#8 Yossarian 13 år siden

".eller om gribben, der faretruende svæver over hovedet på ham hver morgen..."
Så vidt jeg husker er det ikke en grib, men noget der minder om en krage der flyver over ham. Men det er også fuldstændig ligemeget, gribben passer bedre med det du prøver at sige i anmeldelsen.

Smuk og underholdende film, helt klart en af de bedste film jeg har set i længere tid. Håber James Franco vinder en oscar for sin rolle, men det sker nok ikke.
6/6
Gravatar

#9 BN 13 år siden

man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.


Haha, så skal man ikke have spist for meget, inden man ser filmen!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 Babo Rises 13 år siden

#9

Man burde nok holde sig fra makrel :)

Skriv ny kommentar: