Når det så er sagt, så er “127 Hours” også en ekstremt nervepirrende oplevelse, der absolut ikke er for sarte sjæle. Især filmens klimaks er så grafisk, at det til tider er uudholdeligt at komme igennem, og man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.

“127 Hours” er ikke blot en fantastisk inspirerende hyldest til den menneskelige vilje. Den er også et rørende portræt af en ung mand, der vil gå meget langt for at vende døden ryggen og blive genforenet med dem, han elsker. Vi griner, græder og jubler med Aron Ralston, simpelthen fordi han er dig og mig. Når døden truer med at formørke vores tilværelse, vil vi altid kunne finde lyset i de mennesker, der virkelig betyder noget for os. Og den pointe er i sidste ende den største triumf ved “127 Hours”.

Se også: Filmz TV: Interview med “127 Hours”-vovehalsen Aron Ralston.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Babo Rises 13 år siden

#39

hehe! Jeg er godt nok også overrasket over de lunkne anmeldelser til 127 Hours (når de amerikanske var så gode). Noget af kritikken gik ud på, at filmen er uden spænding fordi man kender slutningen? Tja, i så fald burde man afskrive sådan ca. million andre film også. Hende Ann Lind fra Go'morgen DK sagde også noget vrøvl i samme stil. Den får som sagt en 7.5/10 af mig, altså en stor 4'er på 6-skalaen.

Jeps, noget bedre end Black Swan, som mange har rost for dets visuelle udtryk, men her er 127 Hours langt mere overlegen, kreativ og effektfuld. For satan hvor er Boyle/Mantle legesyge. De propper kameraet de mest "underlige" steder, for at illustrere tilstanden.. Kreativt og forfriskende..

Jeg har dog ikke set Winter's Bone, men det lyder da ikke godt, så.. :(
Gravatar

#42 RasmusFL 13 år siden

#41 - haha, kan lige høre Ann Lind for mig. Bliver næsten helt aggressiv hver gang jeg ser hende på TV. :)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#43 RasmusFL 13 år siden

Hørte lige hendes anmeldelse. 'Anthony Dod Michael' haha!
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#44 MilanB 13 år siden

Jeg er så træt af hende Ann Lind, det virker kun som om hun vil kritisere filmene til. At give "127 Hours" to stjerner, hvilket jeg mener det var (Eller var det tre?) er jo et bevis på hendes inkompetence.
Gravatar

#45 RasmusFL 13 år siden

2 stjerner. Latterligt
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#46 IK 13 år siden

MilanB (44) skrev:
Jeg er så træt af hende Ann Lind, det virker kun som om hun vil kritisere filmene til. At give "127 Hours" to stjerner, hvilket jeg mener det var (Eller var det tre?) er jo et bevis på hendes inkompetence.


Ja, hende kan jeg slet ikke fordrage. For to år siden var hendes oscar-favorit The Reader. Det siger vel en del. :)
Gravatar

#47 Babo Rises 13 år siden

Rasmus.

Ja, man kan roligt grine.. dog ikke med hende :) 2 sølle stjerner er alt hvad hun fik ud af filmen, er da trist..

IK.

Ja for søren, det siger vist alt og mere til.
Gravatar

#48 Spanner 13 år siden

Hun passer godt ind i TV2s elendige Oscar dækning. Hun er lige så blank som alle andre i studiet.

3 stjerner till Biutiful og Io Sono L'amore kan jeg ikke tage seriøst
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#49 filmkorn.dk 13 år siden

Babo Rises (24) skrev:
Boyles mest underholdende er Sunshine, og vel den flotteste. Men dens stilbrud mod slutningen har altid gået mig en smule på. Han har dog endnu ikke lavet en film, jeg sådan for alvor er faldet for, selvom han da laver ganske gode film. Især visuelt.


Sådan går det tit med de film Boyle har lavet med Alex Garland. Slutningerne stinker.

Det skete også for 28 dage senere, der ellers er en fed film.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#50 Bruce 13 år siden

Spanner (48) skrev:
3 stjerner till Biutiful og Io Sono L'amore kan jeg ikke tage seriøst


Hun lyder blæst.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: