“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.
#61 Slettet Bruger [670102854] 16 år siden
Men at der er noget, som fungerer, er jo ikke en stor objektiv sandhed; det er din egen subjektive oplevelse af filmen.
Jeg er ikke enig i anmelderens argumentation om realisme osv., men jeg oplever alligevel filmen som værende så kedelig, så jeg klart vil mene, at stort set intet fungerer. Cusack forsøger virkelig, men i mine øjne er kampen tabt på forhånd pga. et mildest talt elendigt manuskript, overfladiske figurer og manglende uhygge. I øvrigt kan jeg normalt rigtigt godt lide gysere/thrillere (men ikke saw, som er det mest overvurderede lort i mine øjne), og jeg vil altså stadig give filmen 1 sølle stjerne...
#62 filmz-vassago 16 år siden
Nu er det jo ikke vores koncept, men sådan som man gør det de fleste steder :)
#63 filmz-lysdal 16 år siden
det irritere virkelig at sådan en fin side her kan blive ødlagt af sådan nogle amatør anmeldere. hvis anmelderene er i tvivl kan de gå ind på imdb.com.. jeg var inde og de filmen forleden dag.. jeg synes det er en god og spændene gyserfilm med et godt koncept.. den er ihvert fald lige så god som inland impire.. hvordan kan inland impire få 6 ud af 6? nå den ikke er bedre end 1408?
#64 filmz-DocDoom 16 år siden
http://www.filmz.dk/forum/item/29130/#60
#65 jessup 16 år siden
#66 filmz-DocDoom 16 år siden
#67 Slettet Bruger [670102854] 16 år siden
Hvad er formålet med at læse en anmeldelse, hvis anmelderen tager med i sine overvejelser, hvad andre mener om en film?
Hvis det er det, som i vil have, hvorfor nøjes i så ikke bare med at kigge på imdb?
Derudover vil jeg gerne gøre opmærksom på, at det er en meget broget flok, som stemmer såvel på imdb, som det er her, og i har ingen chance for at vide, hvem i er enige med, hvis i ikke har kendskab til, havd en bestemt bruger tænker/mener...
Der kan være stemmer fra 13-årige poptøser, som elsker Paris Hilton og Ashely og Mary-Kate Olsen, og som derfor giver alle film med dem 6 stjerner, og der kan være dogmefans, som giver 6 stjerner til alle danske film, hvori kameraet rystes lidt; og så kan deres mening om en film bare heller ikke være mere ligegyldig...
Både på imdb og og her er der jo også folk, der giver en højere eller lavere karakter, end de faktisk synes, at en film fortjerner, for at trække gennemsnitskarakteren i deres retning, hvilket gør en gennemsnitskarakter helt uanvendelig.
Jeg tvivler i øvrigt på, at nogen anmelder ville vælge at anmelde en film i en genre, som de virkelig ikke kan lide; jeg ved da, at jeg aldrig kunne finde på at anmelde et tre timers kærlighedsdrama, for jeg ville ALDRIG synes, at det var godt...
#68 The Insider 16 år siden
#69 Slettet Bruger [670102854] 16 år siden
#70 fatcat 16 år siden
Handler alt dette ikke om det egentlig ganske fornuftige spørgsmål: Hvis 1408 skal have 1 stjerne, som er det laveste der kan gives - hvad skal film som "Bloodrayne", "Saw IV", "Alone in the Dark" osv. (EDIT: det er en selektiv liste - ved godt der er nogen der synes de nævnte film skal have mere end 1 stjerne :) ) have af stjerner? Hvis de også skal have 1 stjerne betyder det så at de er lige så gode/dårlige som de andre?
Eller skal der laves kategorianmeldelser hvor der der gives stjerner inden for den samme kategori, så anmeldelser af gyser ikke sammenlignes med anmeldelser af kærlighedsfilm?
Eller skal hver anmelder have sin egen skala? Så vi hurtigt se i hvilken kontekst anmeldelsen skal ses?