“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.
#71 thomas040 16 år siden
måske er det noget I skal tage op på redaktionen... det ser ud til at være et problem der dukker op igen og igen....
#72 filmz-DocDoom 16 år siden
EDIT: Jeg ser at andre har påpeget dette... :-)
#73 Kiksmann 16 år siden
#74 fatcat 16 år siden
Jeg efterspørger ikke at man SKAL være enige - eller at man SKAL sende en gyserfan ind for at anmelde en gyserfilm. Men bare en bedre og mere overskuelig metode således vi ved på hvilke præmisser vi skal læse anmeldelsen.
Jeg ville da gerne vide hvordan denne anmelder havde anmeldt andre gyserfilm - så kunne jeg jo sammenligne og se om den her er den ringeste gyserfilm han havde set eller hvordan det nu var.
Og samtidig er det altid svært når alt skal bedømmes efter samme skala. For så skal man være meget påpasselig med sine bund og top-karaktere.
For hvis man giver en film bundkarakter - hvad så når der kommer en ny og endnu dårligere film? Hvad gør man så?
Dette kunne undgås med en kategorianmeldelse eller lignende...
#75 jessup 16 år siden
Jeg har sådan set ikke lyst til at forvare en gyser lidt over middel, men at give den 1 stjerne er ret besynderligt.
#76 ace#1 16 år siden
Det har virkelig været sjovt at læse alle folks muggenheder over anmeldelsen/anmelderen -
og SPECIELT Doctor Dooms on-line grammatik kursus fik et fnis med på vejen herfra!!
Jeg ved godt det er lidt freak-agtigt, men jeg synes at en debat som denne, er noget af det bedste ved Filmz.
At folk rigtig kan blive sure på hinanden herinde, og få fyret lidt raseri af, tror jeg redder verden fra potentielle massemordere og farlige bombe-mænd - så igen, TAK! ;-)
#77 filmz-DocDoom 16 år siden
#78 king b 16 år siden
Forhåbenlig er al diskussionen i denne tråd en indirekte opsang til filmz' redaktion om at være mere kritiske overfor deres anmeldere. Ikke overfor deres meninger - man må skam gerne være negativ - men overfor deres argumentation. Please.
#79 filmz-stian 16 år siden
#80 filmz-NENA-fan 16 år siden