Lige fra starten af “2:37” ved man, hvad den vil ende med – et selvmord. Dette giver filmen en dramatisk indgangsvinkel samtidig med, at det også skaber spænding om, hvem det er, som ender med at tage sit eget liv. Spændingen intensiveres i takt med handlingen, og topper da det barske og smertefulde selvmord finder sted.

“2:37” kunne let være blevet en rodet og halvkedelig affære, da fortællerstilen kunne være blevet for flyvsk og handlingen for omfangsrig på grund af de mange hovedpersoner. Heldigvis er det ikke tilfældet. Det er lykkedes for Muralli K. Thalli at udelukke det overflødige fra handlingen og samtidig påføre den en god struktur. Samtidig har han fået spænding og dramatik til at gå op i en højere enhed, hvilket gør “2:37” til en fremragende og bevægende men også en meget smertefuld film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 mr gaijin 17 år siden

Jeg er glad for min Filmporten halvpris-billet. De seneste film har alle været gode. Specielt "The Wind that Shakes the Barley" og "Sarajevo".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2 Kram 17 år siden

Lyder som en god film, der tager et meget tabu emne op.

Lidt 'sjovt' at her indtil videre, kun er en enkelt kommentar :).
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#3 HonoDelLoce 17 år siden

Tjaa, denne anmeldelse har da i hvert fald vakt min interesse.. Havde sådan set overhovedet ikke hørt om denne film, før jeg læste anmeldelsen..

Må lige se om jeg kan finde et sted at leje den :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 17 år siden

Fremragende film. Helt enig med anmelderens vurdering.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 aero 17 år siden

Har ikke set filmen så derfor kan jeg sagtens tage fejl, og dette åbner jeg også muligheden for, MEN synes bare persongalleriet virker så stereotypt og trivielt...!
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3010232171] 17 år siden

Jeg har endnu ikke haft mulighed for at se filmen, men anmeldelsen vækkede i hvert fald min interesse.
Så nu må jeg se hvornår jeg får muligheden for at se den.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#7 filmz-chess 17 år siden

efter at have læst andmeldelsen vil jeg stærkt overveje og se filmen. det lyder til og være en rigtig god film
I'm retired, I invented dice as child. What do you do?
Gravatar

#8 Fable 17 år siden

Det var satme en sørgelig film alligevel :(
Men jeg synes på en måde at der sker for meget på en gang, så man lærer aldrig rigtig personerne at kende ordentligt, og selve omgivelserne på skolen hvor filmen udspiller sig, virker ikke så autentisk og realistisk, men snarere lidt falsk og stereotypt.
Ellers er temaet og budskabet ganske ligetil og egentlig meget interessant og aktuelt i forhold til den tid vi lever i.

Jeg synes slutningen med at det er Kelly der begår selvmord virker lidt som en hurtig løsning på en film der bare skal findes en slutning på. Det virker også som om at filmen bare vil overraske på en eller anden måde, og derfor vælger de Kelly i stedet for en af de andre. De andre havde jo alle et åbenlyst motiv til selvmord, derfor ville man ikke blive overrasket. Jeg fik egentlig aldrig fat i hvorfor hun begik selvmord? Er det pga. Marcus der behandler hende som han gør? For det er da et lidt tyndt grundlag.
Indtil slut har man ikke rigtig fulgt tingene fra hendes side og hun er heller ikk blevet interviewet, så det virker lidt mærkeligt at det pludselig er hende der slår sig selv ihjel. Pointen, som Luke siger, er selvfølgelig at folk ikke kan se udover deres egne problemer, og generelt er for egoistiske, men alligevel.


Alt i alt en okay film, 3/6
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 16 år siden

#8

Jeg tror, pointen er, at hun er den usynlige pige, som ingen tager notits af og ingen snakker med. Det er vel et lige så "godt" motiv til at begå selvmord.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 filmz-uperhotgirl.14 16 år siden

Jeg har lige købt filmen efter at have set traileren og læst en del om den og jeg må da sige at jeg synes den er go, men en smugle bare en lille smugle dårligere end forventet.
Desuden forstår jeg ikke hvorfor det præcis er hende pigen der begår selvmord. Hun er ikke engang en af de 6 personer filmen handler om, man får ikke en skid at vide om hendes problemer eller noget. Jeg synes det skulle have været Melody der begik selvmord, det ville man da kunne forstå.

Skriv ny kommentar: