Lige fra starten af “2:37” ved man, hvad den vil ende med – et selvmord. Dette giver filmen en dramatisk indgangsvinkel samtidig med, at det også skaber spænding om, hvem det er, som ender med at tage sit eget liv. Spændingen intensiveres i takt med handlingen, og topper da det barske og smertefulde selvmord finder sted.
“2:37” kunne let være blevet en rodet og halvkedelig affære, da fortællerstilen kunne være blevet for flyvsk og handlingen for omfangsrig på grund af de mange hovedpersoner. Heldigvis er det ikke tilfældet. Det er lykkedes for Muralli K. Thalli at udelukke det overflødige fra handlingen og samtidig påføre den en god struktur. Samtidig har han fået spænding og dramatik til at gå op i en højere enhed, hvilket gør “2:37” til en fremragende og bevægende men også en meget smertefuld film.
#1 mr gaijin 17 år siden
#2 Kram 17 år siden
Lidt 'sjovt' at her indtil videre, kun er en enkelt kommentar :).
If winning isn't everything, why do they keep score?
#3 HonoDelLoce 17 år siden
Må lige se om jeg kan finde et sted at leje den :)
#4 filmz-yoshimura 17 år siden
#5 aero 17 år siden
#6 Slettet Bruger [3010232171] 17 år siden
Så nu må jeg se hvornår jeg får muligheden for at se den.
#7 filmz-chess 17 år siden
#8 Fable 17 år siden
Men jeg synes på en måde at der sker for meget på en gang, så man lærer aldrig rigtig personerne at kende ordentligt, og selve omgivelserne på skolen hvor filmen udspiller sig, virker ikke så autentisk og realistisk, men snarere lidt falsk og stereotypt.
Ellers er temaet og budskabet ganske ligetil og egentlig meget interessant og aktuelt i forhold til den tid vi lever i.
Indtil slut har man ikke rigtig fulgt tingene fra hendes side og hun er heller ikk blevet interviewet, så det virker lidt mærkeligt at det pludselig er hende der slår sig selv ihjel. Pointen, som Luke siger, er selvfølgelig at folk ikke kan se udover deres egne problemer, og generelt er for egoistiske, men alligevel.
Alt i alt en okay film, 3/6
#9 filmz-yoshimura 17 år siden
#10 filmz-uperhotgirl.14 17 år siden
Desuden forstår jeg ikke hvorfor det præcis er hende pigen der begår selvmord. Hun er ikke engang en af de 6 personer filmen handler om, man får ikke en skid at vide om hendes problemer eller noget. Jeg synes det skulle have været Melody der begik selvmord, det ville man da kunne forstå.