“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.

”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Ericmase 15 år siden

The Movie Nerd is here...
Gravatar

#92 Nicki52 15 år siden

Virkelig god trailer. Jeg glæder mig allerede til jeg skal se den igen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#93 Ericmase 15 år siden

Nicki52 (92) skrev:
Virkelig god trailer. Jeg glæder mig allerede til jeg skal se den igen.

Tak. :) Men det er ikke mig der har lavet den. ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#94 Nicki52 15 år siden

I know...
Gravatar

#95 Collateral 14 år siden

Det er lang tid siden jeg i denne grad har spildt min tid. Denne film var propfyldt med utroværdige karakterer, overdrevne actionscener (som efterlader en grinende nærmere end åndeløs) og en snot forvirret handling der vil fortælle alt for meget på en gang. Man ønsker både at fortælle historien om 2 jazz musikere, nogle munke, familiefaderen der skal genvinde sine børns respekt osv. Hvorfor har man ikke pillet de væsentligste plotdele ud også fokuseret på dem, og jeg er klar over at disse mange historier forsøges samlet, men jeg syntes simpelthen Roland Emmerich ruller større brød op end han kan bage, når han nu samtidig kun er interesseret i at puste mel ud i luften. Effektforbruget i denne film kunne sikkert have betalt til f.eks. forskning i alternative energikilder. Og når filmen så ovenikøbet stjæler fra Rolands egne film, så viser det en udmattet filmskaber, der kun vil have større og større hver eneste gang. Øv. 1/6.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#96 Collateral 14 år siden

#50: Syntes også det var underholdende da han snakkede om "en mega fucking stor bølge."
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#97 Collateral 14 år siden

Jeg glemte for øvrigt at nævne at Zlatko Buric havde en fin rolle, og det samme med Woody Harrelson, og de to skuespillere er det eneste der kan få filmen op på 1 ud af 6. Jeg fandt nu også de to jazz musikere var rigtig gode skuespillere, men så er det også det. Desuden er det en skam se de mange andre gode skuespillere der er blevet fristet af en stor løn check til denne film.
Gravatar

#98 Kyllingebenet 14 år siden

Er jeg den eneste der synes at det kunne ha' været fedt, hvis slutningen endte med at vise et par moderskibe fra ID4 på vej mod jorden, der hvor man ser jorden ude fra rummet af?
Gravatar

#99 evermind 14 år siden

#98 Haha, fandeme awesome! Dét ville klart have hjulpet på det! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#100 Nicki52 14 år siden

Syntes der var for lidt der græd. Det var vist kun børnene og præsidentens datter. Det er urealistisk.

Skriv ny kommentar: