“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.

”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Strange 14 år siden

Strange (5) skrev:
"Sid ned og spænd dig fast," råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: "Og husk at lade hjernen blive derhjemme."

Man skal vel se en film ud fra de præmisser man må antage at den er født ud fra. Der er vel ingen i denne verden der tror de skal ind og se en finkulturel eller film-noir film, når de sætter sig til rette i biosædet.

Hvis man vælger en film som 2012 så er man vel forberedt på et actionride med masser af fantastiske billeder og knap så meget opbygning af karakterer mv.

Jeg ser frem til at se den - fordi jeg tager den for hvad den er: En flot film med fede effekter og god lyd. Jeg synes også The day after tomorrow var en god film - ikke fantastisk, men god.
Gravatar

#12 Lady Arwen 14 år siden

#8 - så da Zlatko Buric var i Go'aften Danmark "med" filmen - elskede "Engine start!" - han har en genial stemme :D

Tror jeg venter med at se filmen til den kommer i TV eller et eller andet - synes umiddelbart ikke det er en film jeg vil se i biffen (selvom den sikkert er flottere der). Det ser bare ud som om at den minder alt for meget om alle andre katastrofefilm - min far spurgte faktisk om den havde noget med The Day after Tomorrow at gøre - fordi han synes den ligner den så meget... :D
Doctor Who <3
Gravatar

#13 Strange 14 år siden

Ja, der gik så galt med at rette osv. Men du ved hvad jeg mener nummer 9 :-)
Gravatar

#14 Yoda 14 år siden

#13

I do ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#15 McPeter 14 år siden

I øvrigt var jeg vildt skuffet over billedkvaliteten i CinemaxX - teksterne flimrede lidt og billedet stod altså ikke så skarpt som jeg havde håbet. Var lige før jeg ville have foretrukket at se den på blu-ray derhjemme, selvom det nu nok ikke bliver en film jeg køber.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#16 kasper0204 14 år siden

Imponerende, at den får hele 3 stjerner, på trods af de ikke helt så positive kommentarer. Hmm... Men jeg lader mig ikke lokke. Den bliver set, når den til næste år kører på Canal+ filmkanalerne.
Gravatar

#17 dyg 14 år siden

elwood (4) skrev:

Billede 2
John Cusack, er ude og lufte sin dværg


Haha, good one :D
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg lovet at lade hjernen blive derhjemme når jeg ser den på tirsdag. Men på forhånd synes jeg den skal have 4/6, og sådan er det bare.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19 tiany 14 år siden

Elsker det faktum at der på plakaten står "Vi var advaret"
Valar morghulis
Gravatar

#20 gi-jones 14 år siden

Ja, altså hvis ikke 10.000 BC var en advarsel så ved jeg sgu ikke hvad det var :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: