“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.

”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jona 14 år siden

Hmmm...... skal ind og se den i dag. Glæder mig alligevel
Gravatar

#2 keitel 14 år siden

Hmmm.....forventede at den ville få en stjerne, så er ret imponertet, ved jo at stort set alle kritikkere ikke kan snuppe Emerich, glæder mig til iaften.
Gravatar

#3 filmz-Narniabæver 14 år siden

Jeg tror der er nok til et par Oscars for både lyd og effekter.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#4 elwood 14 år siden

Warning! Warning! Warning! Offensive Content for ude, you have been warned.


Billede 1
They did say the road was in bad condition... but I mean... COME ON! this is just ridiculously

Billede 2
John Cusack, er ude og lufte sin dværg

Billede 3
Lille Mohammed, kommer for sent på sit nye "arbejde"

Ahh Jalla Mannn det bare for meget, de ku da godt ha gemt en bygning mann
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Strange 14 år siden

"Sid ned og spænd dig fast," råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: "Og husk at lade hjernen blive derhjemme."

Man skal vel se en film ud fra de præmisser man må antage at den er født ud fra. Der er vel ingen i denne verden der tror de skal ind og se en finkulturel film-noir når de sætter sig til rette i biosædet.

Hvis man vælger en film som 2012 så er man vel forberedt på et actionride med masser af fantastiske billeder og knap så meget opbygning af karakterer mv.

Jeg ser frem til at se den - fordi jeg tager den for hvad den er: En flot film med fede effekter og god lyd. Jeg synes også The day after tomorrow var en god film - ikke fantastisk, men god.
Gravatar

#6 gi-jones 14 år siden

Så den i går og er fuldstændig enig i anmeldelsen. Hvis man ser den uden forventninger og nyder at se Hollywoods største klicheer træde hinanden over tæerne (hvilket jeg personligt finder utroligt morsomt) så er den et kig værd og helt sikker bedre end Emmerichs seneste par bundskrabere. I det mindste har han da fuldstændig mistet alle hæmninger i denne film.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 McPeter 14 år siden

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om Roland Emmerichs nye to en halv time lange katastrofefilm "2012" skal tages seriøst som en action-adventure-film, hvor Jorden endnu engang må se sin egen undergang i øjnene, eller om den skal betragtes som en humoristisk kommentar til de klicheer og formularer, som Emmerich selv har været med til at integrere i genren med tidligere film som "Independence Day" og "The Day After Tomorrow". Er "2012" pastiche og satire eller bare ufrivillig komisk?


100% enig i denne udtalelse. Havde også meget svært ved at finde ud af hvilken tangent filmen forsøgte at gå ned af.

Meget enig i anmeldelsen, men synes dog der er givet mindst 1 stjerne for meget. :-)
Synes den var for lang og så landede den som sagt mellem to stole.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#8 McPeter 14 år siden

Dog var "It's Russian" og "Engine, start!" de absolut fedeste replikker, leveret af Zlatko Buric selv. ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 Yoda 14 år siden

Strange (5) skrev:
Der er vel ingen i denne verden der tror de skal ind og se en finkulturel film-noir når de sætter sig til rette i biosædet.


Hvornår er film noir blevet finkulturel? Jeg tror eksempelvis ikke, at go'e, gamle Bogey så sig selv som repræsentant for en finkulturel genre. ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 Strange 14 år siden

Der skulle stå finkulturel ELLER Film-Noir film.... Det er rettet nu :-)

Skriv ny kommentar: