“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.
”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”
#1 jona 15 år siden
#2 keitel 15 år siden
#3 filmz-Narniabæver 15 år siden
#4 elwood 15 år siden
Billede 1
They did say the road was in bad condition... but I mean... COME ON! this is just ridiculously
Billede 2
John Cusack, er ude og lufte sin dværg
Billede 3
Lille Mohammed, kommer for sent på sit nye "arbejde"
Ahh Jalla Mannn det bare for meget, de ku da godt ha gemt en bygning mann
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 Strange 15 år siden
Man skal vel se en film ud fra de præmisser man må antage at den er født ud fra. Der er vel ingen i denne verden der tror de skal ind og se en finkulturel film-noir når de sætter sig til rette i biosædet.
Hvis man vælger en film som 2012 så er man vel forberedt på et actionride med masser af fantastiske billeder og knap så meget opbygning af karakterer mv.
Jeg ser frem til at se den - fordi jeg tager den for hvad den er: En flot film med fede effekter og god lyd. Jeg synes også The day after tomorrow var en god film - ikke fantastisk, men god.
#6 gi-jones 15 år siden
#7 McPeter 15 år siden
100% enig i denne udtalelse. Havde også meget svært ved at finde ud af hvilken tangent filmen forsøgte at gå ned af.
Meget enig i anmeldelsen, men synes dog der er givet mindst 1 stjerne for meget. :-)
Synes den var for lang og så landede den som sagt mellem to stole.
#8 McPeter 15 år siden
#9 Yoda 15 år siden
Hvornår er film noir blevet finkulturel? Jeg tror eksempelvis ikke, at go'e, gamle Bogey så sig selv som repræsentant for en finkulturel genre. ;-)
#10 Strange 15 år siden