“28 uger senere” er en værdig efterfølger til Danny Boyles fremragende “28 dage senere”. Spanske Juan Carlos Fresnadillo har lavet en nervepirrende gyser, der sætter tanker i gang, og han har fået det allerbedste ud af sit talentfulde ensemble. Desværre daler tempoet løbende efter filmens overvældende intro. AV-præsentationen er glimrende, og udgivelsens ekstramateriale er både velproduceret og vedkommende. Anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Killkaj 16 år siden

Jeg kunne rigtig godt lide denne film. Som anmeldelsen siger, så er starten rigtig overraskende og nervepirrende. Jeg synes faktisk det holder filmen hele vejen igennem;)

5/6 stjerner
Gravatar

#2 fatcat 16 år siden

Var meget glad for den første - glæder mig til denne. Den er indkøbt - jeg mangler kun tiden til at få den sat på...

Og så lige en flueknepper ting... Det er IKKE en Zombie film

En zombie er kendetegnet ved at være død og derefter genoplivet.

Både i denne og den første handler det ikke om døde der genopstår, men derimod og levende der bliver smittet med en virus. Når de dør - så dør de og forbliver døde.

Nok om det - det har været diskutere før...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#3 icetea 16 år siden

#1 Enig :)

Synes også at tempoet er rigtig godt hele vejen igennem, og synes faktisk den er bedre end sin forgænger! Som er et yderst sjældent syn nu til dags. En god overraskelse.

5/6
Gravatar

#4 CKY 16 år siden

"Men ensemblets stjerne er Harold Perrineau, som spiller en sympatisk soldat, der har svært ved at acceptere sine overordnedes barske ordrer"
Tænkes her ikke på Jeremy Renner?

Helt vildt god film.
5/6
Gravatar

#5 chandler75 16 år siden

# 2 Jeg synes nu altid, det ser ud som om, de dør, før de forvandler sig...

# 4 De to går jo begge imod deres ordrer, men jeg er enig med anmelderen i, at Harold Perrineau er den mest iøjefaldende - også selvom han har mindre on-screen tid end Jeremy Renner.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 The Insider 16 år siden

#4, du har helt ret. Hermed rettet, tak :-) Selvom jeg bestemt vil give chandler75 ret i, at Perrineau også er glimrende og iøjefaldende i filmen.
War. War never changes.
Gravatar

#7 fatcat 16 år siden

#5 de forvandler sig - de dør ikke - se bare den sekvens i den første hvor faren får en dråbe blod i øjet. Han forvandler sig mens han er levende...

Tjek f.eks. på filmens hjemmeside

Der står der blandt andet
Rage is highly infectious, and any contact with infected blood will transfer the disease in a matter of seconds


28 Days Later differs from many zombie films in that "the Infected" are not undead zombies, but living humans driven insane by a highly communicable virus


Jeg kan ikke svare for hvad der sker i to'eren - da jeg ikke har set den
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#8 squee 16 år siden

Så må jeg jo være den første, der kaster negativitet over filmen, fordi jeg var om nogen ufattelig skuffet over filmen.
Filmens intro er ufattelig intens, og jeg var overrasket over hvilket beskidt look, der er blevet trukket nedover filmen. Det var rart at se, da man kunne have frygtet, at 1'erens DV-look ville vende tilbage i en mindre heldig udgave, eller at de havde skrottet originaliteten og valgt et mere Hollywood-agtigt look. De første 10 minutter af filmen holdt mig om struben og overraskede, og måske er det pga. dens intensitet at resten af filmen føltes ufattelig kedelig og uoriginal.
Det er en typisk efterfølger, som man kender det fra så mange andre film, at 2'eren altid bare skal være vildere og større.
Spoiler for en sikkerheds skyld:
I modsætning til 1'erens forholdsvis stille men gribende action, så spiller 2'eren op til laveste fællesnævner, hvor f.eks. en helikopter splitter de inficerede (eller "zombierne" om man vil) ad til højre og venstre i bedste makulator stil. Dette passer derimod meget bedre ind i en film såsom Planet Terror, hvor dette rent faktisk også finder sted.

Puha, bare de nu ikke laver 28 Months Later...
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#9 CKY 16 år siden

#5 & #6 Harold Perrineau gør det helt bestemt godt. Men syntes nu at Jeremy Renner er lige en tand bedre.. Han gør det utrolig godt ;O)
Gravatar

#10 filmz-Kadann 16 år siden

Well, jeg er overall enig med anmeldelsen og glæder mig til at gense den på Blu-ray, når jeg modtager den fra Play, hvilket sikkert sker i løbet af denne uge. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: