“28 uger senere” er en værdig efterfølger til Danny Boyles fremragende “28 dage senere”. Spanske Juan Carlos Fresnadillo har lavet en nervepirrende gyser, der sætter tanker i gang, og han har fået det allerbedste ud af sit talentfulde ensemble. Desværre daler tempoet løbende efter filmens overvældende intro. AV-præsentationen er glimrende, og udgivelsens ekstramateriale er både velproduceret og vedkommende. Anbefalet.
#1 Killkaj 16 år siden
5/6 stjerner
#2 fatcat 16 år siden
Og så lige en flueknepper ting... Det er IKKE en Zombie film
En zombie er kendetegnet ved at være død og derefter genoplivet.
Både i denne og den første handler det ikke om døde der genopstår, men derimod og levende der bliver smittet med en virus. Når de dør - så dør de og forbliver døde.
Nok om det - det har været diskutere før...
#3 icetea 16 år siden
Synes også at tempoet er rigtig godt hele vejen igennem, og synes faktisk den er bedre end sin forgænger! Som er et yderst sjældent syn nu til dags. En god overraskelse.
5/6
#4 CKY 16 år siden
Tænkes her ikke på Jeremy Renner?
Helt vildt god film.
5/6
#5 chandler75 16 år siden
# 4 De to går jo begge imod deres ordrer, men jeg er enig med anmelderen i, at Harold Perrineau er den mest iøjefaldende - også selvom han har mindre on-screen tid end Jeremy Renner.
#6 The Insider 16 år siden
#7 fatcat 16 år siden
Tjek f.eks. på filmens hjemmeside
Der står der blandt andet
Jeg kan ikke svare for hvad der sker i to'eren - da jeg ikke har set den
#8 squee 16 år siden
Filmens intro er ufattelig intens, og jeg var overrasket over hvilket beskidt look, der er blevet trukket nedover filmen. Det var rart at se, da man kunne have frygtet, at 1'erens DV-look ville vende tilbage i en mindre heldig udgave, eller at de havde skrottet originaliteten og valgt et mere Hollywood-agtigt look. De første 10 minutter af filmen holdt mig om struben og overraskede, og måske er det pga. dens intensitet at resten af filmen føltes ufattelig kedelig og uoriginal.
Det er en typisk efterfølger, som man kender det fra så mange andre film, at 2'eren altid bare skal være vildere og større.
Spoiler for en sikkerheds skyld:
Puha, bare de nu ikke laver 28 Months Later...
#9 CKY 16 år siden
#10 filmz-Kadann 16 år siden