Trods en noget romantisk identifikation med den farlige (men dog på bunden gode) vaneforbryder og en klassisk westernhistorie, der kunne have hørt fortiden til, så bevarer Mangold tempoet til den bitre ende, og der er nok støv, hestevrinsk, hurtigttrukne seksløbere, slemme desperados og heltemodige mandfolk til at få én til at glemme det noget ordinære antræk i godt og vel to timer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Zabriskie 16 år siden

But what if the ball is the man..?

Erlingur er fake, og han gør det med vilje. Det er sgu da lidt sjovt... selvfølgelig er det træls at få spoilet en film, men det er ærlig talt ikke noget der fortjener større opmærksomhed.

Erlingur lever af folks opmærksomhed, og et eller andet sted i Danmark sidder der en fyr og morer sig over at der er så mange der bruger så lang tid på hans fjollede indlæg, og så længe folk som Doctor Doom tæppebomber diverse fora med kommentarer angående Hr. Erlingur så længe vil han blive ved med at servere små svinestreger som den i denne tråd, eller da John Williams en kort overgang afgik ved døden.

It's alive, don't feed it!
Le temps détruit tout
Gravatar

#42 filmz-bullettooth 16 år siden

Jonn Williams var Center´s ide´.... og ham har jeg størrere mistanke til for at trolle end erlingur... men det er jo selvfølgelig kun vores egen personlige intuition og fornemelser der kan guide os.......men giver dig ret i at det med spoilere ikke er noget at tæske langhalm på. En lille løftet pegefinger, og så må vi videre....det må være risikoen ved at side på sådan et forum som filmz....at man kommer til at læse om handlingen på en film.
--------- for rent ---------
Gravatar

#43 filmz-DocDoom 16 år siden

#41: "så længe folk som Doctor Doom tæppebomber diverse fora med kommentarer angående Hr. Erlingur"

Nu er et forum vel lig med et site med bruger-kommentarer, og jeg skriver kun på Filmz, så 'diverse' er vel ikke særligt rammende.

Alternativt er det ordet 'fora' der ikke er rammende, såfremt du rettelig mener 'tråde her på Filmz'.

I sidstnævnte tilfælde kan jeg kun sige: ??? Jeg har vist ikke 'tæppebombet' nogen tråde med kommentarer angående Erlingur666 siden 'erlingur666 we hardly knew ye'-tråden, som jeg selv var med til at tage livet af, og det er vist nogen tid siden.

Såfremt det er dén tråd du hentyder til, så er det med ordvalget 'så længe', at du er gal på den.

I øvrigt er jeg ikke enig i dit gæt på, at Erlingur er en troll-agtig eksistens, jf. også netop ovenstående indlæg.

:-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#44 filmz-DocDoom 16 år siden

#42: "risikoen ved at side på sådan et forum som filmz....at man kommer til at læse om handlingen på en film"

Jeg det giver sig selv. Men der er ret stor forskel på at skrive noget, der enten er alment kendt i en ældre film, fx. at Anakin Skywalker bliver til Darth Vader (sorry fellows), eller noget, der er forholdsvis sekundært for plottet... og så til at skrive noget, der er fuldstændigt essentielt for historiens udfald i en helt ny film, og som nødvendigvis må være filmens slutning, fx. hvis man ved premieren på Usual Suspects havde skrevet you-know-what. Dette er i hvert fald et eksempel på en film, der ikke er super seværdig ved 2. gennemsyn. Nu siger jeg ikke, at #24 er helt så slem som Usual Suspects-eksemplet, men det smager sgu derhenad.

Nå, nuf said, hvis I, der er uenige i min reaktion, ikke kan se nuance-forskellen, så kommer vi vist ikke nærmere hinanden denne gang.

;-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#45 gi-jones 16 år siden

Nu vi snakker om spoilers, så er jeg ret glad for at jeg ikke læste anmeldelsen inden jeg så filmen.

Hvis dette ikke er en spoiler så ved jeg ikke hvad det er:
Den etiske kamp, som kunne have manifesteret sig mellem Crowes Wade og Christian Bales ejegode Evans, og som kunne have nuanceret begge karakterer, ender i stedet i en noget søgt syndsforladelse for Wades part, hvor de to som en anden Butch Cassidy og The Sundance Kid flygter gennem kugleregn fra lovmænd og Wades bande, for at nå det omstridte tog.


Det er selvfølgelig en smagssag hvor meget af handlingen der skal afsløres i en anmeldelse, men jeg synes det der går over min streg.

I øvrigt er jeg uenig, men det er en anden sag :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#46 filmz-Is 16 år siden

#45
Jeg læste anmeldelsen før jeg så filmen, og den ødelagde ikke min oplevelse af filmen.

Det vil jeg nu ikke kalde for en spoiler. Anmelderen afslører ikke en dyt af filmen. Han sammenligner den lidt med Butch Cassidy and the sundance kid, og det er der ikke noget i vejen med, for det gør mange anmeldere når de anmelder film. :)
Gravatar

#47 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 45 Også jeg havde læst diverse amerikanske anmeldelser før jeg så den og jeg også havde set den originale udgave, men det gjorde ikke det store for jeg så det bare som endnu en god western, som klart skal i samlingen på et tidspunkt :)

Der er jo også andre film hvor man kender udfaldet på, men hvor man får en god oplevelse alligevel. Tænk blot på alle de bøger som er blevet filmatiseret eller basseret på virkelige hændelser. :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#48 elwood 16 år siden

#47 jeg glæder mig satme til Titanic, jeg så noget med et isbjerg i traileren...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 48 shhhhhh du må ikke sige det til nogen, men ...

Ja, det er ret spændende, men skibet går ned - snøft !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#50 filmz-Bruce 16 år siden

#49 Ja bedste feelgood afslutning længe :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: