Trods en noget romantisk identifikation med den farlige (men dog på bunden gode) vaneforbryder og en klassisk westernhistorie, der kunne have hørt fortiden til, så bevarer Mangold tempoet til den bitre ende, og der er nok støv, hestevrinsk, hurtigttrukne seksløbere, slemme desperados og heltemodige mandfolk til at få én til at glemme det noget ordinære antræk i godt og vel to timer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 50 Lidt ligesom den i Romeo & Julie :o) ... any who ... Er filmen Region 0 på BD ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#52 gi-jones 16 år siden

#47: Selvfølgelig, og jeg er sikker på at Yuma også er god anden gang jeg skal se den, men derfor vil jeg stadig helst ikke vide for meget inden jeg ser den første gang.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#53 filmz-Kadann 16 år siden

#51 -

Det skulle den være. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#54 filmz-bullettooth 16 år siden

#49... nej efter at have vist den til et prøve publikum, har man valgt at lave en alternativ slutning, som det amerikanske publikum bedre kunne sluge.....

Supermand, Captain America og et par af gutterne fra Armagedon kommer i sidste øjeblik. Supermand skubber skibet ud af kurs, Captain America advare kaptainen, og for en sikkerheds skyld springer Ben afleck isbjerget i luften.

Dette gør at man nu tør sende filmen ud til det brede amerikanske publikum.
--------- for rent ---------
Gravatar

#55 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 53 Lyder godt :)

# 54 Altså de der amerikanere ... ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#56 elwood 16 år siden

#54 Haha det gad jeg faktisk godt og se 8-)

Hvor ku det være mærkeligt.

Eller hva med

Isbjerg Forude!!!
Kaptajn "hmm du har ret (styre stille og roligt uden om det)
Kaptajn "pyha det var tæt på hva"

Og for ikke at gå offtopic fuldstændig, så tror jeg da også jeg snarligt skal ind og se 3:10 til yuma, lyder til at være underholdende.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#57 filmz-donprehn 16 år siden

Var inde og se filmen igår.

Den havde potentialet til at være årets bedste film, men hvad sker der lige for den slutning? Wade som er en garvet forbryder slår hele sin bande ihjel og går frivilligt i fængsel for at redde en bondes ære. Come on hvor lamt.
Gravatar

#58 filmz-Bruce 16 år siden

#57 Hvilket han netop ikke gør :)

Han går frivilligt ind i toget, netop det som er aftalen for, at Pinkerton udbetaler penge til knægten og familien. Toget kører og han kalder på hesten og så forlader han toget igen.

Wade er jo netop en intellektuel forbryder, hvilket sætter ham i relief til de håndlangere, som er under ham. Det er jo netop samværet med Bale under turen og dennes vilje til at gå hele vejen for sin familie, som kommer til at veje mere for Wade, fremfor hans gruppe. Den eneste som havde i sinde i den gruppe, at komme Wade til undsætning, var Charlie Prince og med nedskydningen af gruppen, tilkendegiver Wade, at han sætter et kodeks fremfor et andet.

Med den slutning gør instruktør Mangold det geniale. Han vælger ikke mellem det gode eller det onde, men middelvejen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#59 gi-jones 16 år siden

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at Russel Crowe gør det som en af de mest interessante filmskurke i meget lang tid i den film. Og filmen undgår fornemt at blive sukkersød og amerikaner-klam. 6/6
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#60 filmz-vassago 16 år siden

#58:
Jeg tror nu ikke at han flygter fra toget, men selve fænglset. Siger han ikke, at han har været der 3 gange før.

Jeg tror også at der er mere bag Wades handlinger, end bare et andet moral/etik kodeks, men jeg er helt enig, i at det også er en af årsagerne til at han bare skyder dem alle sammen.

Jeg tror at familiebåndet mellem Dan og William ligeledes er en faktor, at en søn skal have en rollemodel at se op til, og der haltede Dan (i mere end en forstand), William så jo ham som en kujon, der ikke tog sagerne i egen hånd.

Så Dans urokkelige holdninger, og syn på tingene, mener jeg også har en indflydelse på Wades sidste aktion.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: