Trods en noget romantisk identifikation med den farlige (men dog på bunden gode) vaneforbryder og en klassisk westernhistorie, der kunne have hørt fortiden til, så bevarer Mangold tempoet til den bitre ende, og der er nok støv, hestevrinsk, hurtigttrukne seksløbere, slemme desperados og heltemodige mandfolk til at få én til at glemme det noget ordinære antræk i godt og vel to timer.
Skriv ny kommentar:
#51 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#52 gi-jones 16 år siden
#53 filmz-Kadann 16 år siden
Det skulle den være. :)
#54 filmz-bullettooth 16 år siden
Dette gør at man nu tør sende filmen ud til det brede amerikanske publikum.
#55 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
# 54 Altså de der amerikanere ... ;)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#56 elwood 16 år siden
Hvor ku det være mærkeligt.
Eller hva med
Kaptajn "hmm du har ret (styre stille og roligt uden om det)
Kaptajn "pyha det var tæt på hva"
Og for ikke at gå offtopic fuldstændig, så tror jeg da også jeg snarligt skal ind og se 3:10 til yuma, lyder til at være underholdende.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#57 filmz-donprehn 16 år siden
#58 filmz-Bruce 16 år siden
Wade er jo netop en intellektuel forbryder, hvilket sætter ham i relief til de håndlangere, som er under ham. Det er jo netop samværet med Bale under turen og dennes vilje til at gå hele vejen for sin familie, som kommer til at veje mere for Wade, fremfor hans gruppe. Den eneste som havde i sinde i den gruppe, at komme Wade til undsætning, var Charlie Prince og med nedskydningen af gruppen, tilkendegiver Wade, at han sætter et kodeks fremfor et andet.
Med den slutning gør instruktør Mangold det geniale. Han vælger ikke mellem det gode eller det onde, men middelvejen.
#59 gi-jones 16 år siden
#60 filmz-vassago 16 år siden
Jeg tror også at der er mere bag Wades handlinger, end bare et andet moral/etik kodeks, men jeg er helt enig, i at det også er en af årsagerne til at han bare skyder dem alle sammen.
Jeg tror at familiebåndet mellem Dan og William ligeledes er en faktor, at en søn skal have en rollemodel at se op til, og der haltede Dan (i mere end en forstand), William så jo ham som en kujon, der ikke tog sagerne i egen hånd.
Så Dans urokkelige holdninger, og syn på tingene, mener jeg også har en indflydelse på Wades sidste aktion.