20th Century Fox fortjener stor ros for at turde spytte så mange penge i et så alternativt science fiction-projekt, der lægger større vægt på ideer end alskens abekattestreger. “Abernes planet: Oprindelsen” er ikke nær så helstøbt eller original som sin allerførste forgænger, og ovenpå det storladne opgør mellem aberne og menneskerne kommer filmens slutning som et brat og utilfredsstillende punktum. Men hvor er det dog forfriskende at blive mødt af en stor Hollywood-produktion, som man faktisk kan diskutere med sidemanden, når lysene tændes i biografsalen.


Se også: Filmz TV drager til abernes planet og ser et par talende biler

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MichChrisIp 12 år siden

God anmeldelse! :) Den skal da ses på blu!
Men nok ikke i bio, da jeg super gerne vil have set de gamle først og min box (40th Anniversary) fra us først kommer om nogen ugers tid! Men ses skal den!
Gravatar

#12 The Insider 12 år siden

#10, yo yo! Jeg kunne jo rigtig godt lide X-Men: First Class, og Super 8 og Thor var også udmærkede (uden at være tilnærmelsesvis fantastiske - det havde Super nok været foruden de sidste 10 minutter :-)), mens Fast Five, Hangover 2 og Transformers 3 var middelmådige metervarer, og lad os bare sige, at jeg ikke er så begejstret for Pirates 4 (ekstrem underdrivelse).

Jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har givet mig i kast med Potter 7.2, men med mit forhold til forgængerne in mente frygter jeg desværre, at den ikke vil falde helt i min smag :-) Rio og Cars 2 har jeg endnu ikke set (jeg ville aldrig tildele en film en karakter uden at have set den, men jeg tror næppe, de ligefrem vil overvælde mig), men jeg føler virkelig, at der ikke har været én eneste outstanding underholdningsfilm i dette års højsæson :-/ Kun én 5-stjernet affære i form af X-Men, synes jeg.

Spørgsmålet er, om The Green Lantern også fortjener én på lampen om to uger.
War. War never changes.
Gravatar

#13 PredatorX 12 år siden

The Insider (12) skrev:
Spørgsmålet er, om The Green Lantern også fortjener én på lampen om to uger


høhø!

Rio er bestemt ikke noget at råbe hurra for. Jeg ville give den samme karakter som Robots, da den har meget samme "kvalitet": 2/6.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#14 Bardoboy 12 år siden

Havde godt nok ikke regnet med jeg skulle give den her film en chance, men måske man skulle alligevel?
Gravatar

#15 MOVIE1000 12 år siden

#9 så kom til Esbjerg en dag så kan vi se den sammen :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 twinfan 12 år siden

den holden 100% ,god forhistorie til 1eren som jeg så for mange år siden og tænkte den gang WTF. hvordan kunne det ske,den er virkeligt flot lavet og tænkte på om ikke den gorilla der er med ligner king kong rimeligt meget bare mindre
Gravatar

#17 Riqon 12 år siden

#12 -
I see. Blev bare nysgerrig, siden du kaldte sæsonen hæslig, men kan se du trods alt kunne nævne tre andre, du også syntes forholdsvist godt om. Men ja, sæsonen bærer præg af, at der ikke er en Nolan-film eller noget tilsvarende gennemtænkt..
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18 The Insider 12 år siden

#17, enhver blockbuster-sæson uden et Paul Greengrass-film eller en Star Trek-sequel er jo også - pr. definition - hæslig!
War. War never changes.
Gravatar

#19 Riqon 12 år siden

#18 - Nå ja, men du fik da din J. J. Cool Jay.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20 Batsy 12 år siden

MOVIE1000 (15) skrev:
#9 så kom til Esbjerg en dag så kan vi se den sammen :)



Haha, ja vis jeg havde bil, penge og ikke en beskyttende mor, så kunne vi godt =D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: