20th Century Fox fortjener stor ros for at turde spytte så mange penge i et så alternativt science fiction-projekt, der lægger større vægt på ideer end alskens abekattestreger. “Abernes planet: Oprindelsen” er ikke nær så helstøbt eller original som sin allerførste forgænger, og ovenpå det storladne opgør mellem aberne og menneskerne kommer filmens slutning som et brat og utilfredsstillende punktum. Men hvor er det dog forfriskende at blive mødt af en stor Hollywood-produktion, som man faktisk kan diskutere med sidemanden, når lysene tændes i biografsalen.
Se også: Filmz TV drager til abernes planet og ser et par talende biler
#31 Ericmase 13 år siden
#32 Bruce 13 år siden
Historien, som et par at typerne deri, er ganske stereotyp. Det er set 100 gange før, men det er eksekveret godt og med en seriøs indgangsvinkel og så sniger der sig også et par gode hentydninger ind til den, formentlig næste film i serien, som ser ud til at basere sig på den originale Planet of the Apes film fra 1968.
Film: 7/10
#33 doctor doom 13 år siden
Så misforstod jeg, jeg troede du mente at den logisk/tidslinjemæssigt var bundet sammen med den 4 .film. Jeg må tilstå, at jeg ikke har set den, jeg kunne blot konstatere, at
;-)
#34 doctor doom 13 år siden
Især når jeg smører mig ind i vaseline og sætter projektør på. Men det er en helt anden i historie, og jeg tager i øvrigt en pebret entré.
#35 Zaphix 13 år siden
God film, der er de fire stjerner værdig, og måske en halv mere.
#36 Djibyman 13 år siden
#37 PredatorX 13 år siden
#38 jessup 13 år siden
Vil helt sikkert tjekke instruktørens næste film ud.
7-8/10
#39 MOVIE1000 13 år siden
Fed film, var især vild med rulleteksterne til sidst.
#40 doctor doom 13 år siden