20th Century Fox fortjener stor ros for at turde spytte så mange penge i et så alternativt science fiction-projekt, der lægger større vægt på ideer end alskens abekattestreger. “Abernes planet: Oprindelsen” er ikke nær så helstøbt eller original som sin allerførste forgænger, og ovenpå det storladne opgør mellem aberne og menneskerne kommer filmens slutning som et brat og utilfredsstillende punktum. Men hvor er det dog forfriskende at blive mødt af en stor Hollywood-produktion, som man faktisk kan diskutere med sidemanden, når lysene tændes i biografsalen.


Se også: Filmz TV drager til abernes planet og ser et par talende biler

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Ericmase 12 år siden

Johan, hvor er din Super 8 anmeldelse eller prøver i på at få mig til at anmelde den? ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#32 Bruce 12 år siden

Det kom som lidt af en overraskelse, at denne film havde noget at byde på. Jeg tager det altid som et faresignal, desto flere klip man ser fra en given film inden premieren. Men man har taget sig god tid til at forklare omstændighederne bag begivenhederne og CGI animeringerne er som oftest rigtig gode, undtagen nogle af klippene mod slutningen, når der sættes i overdrive.

Historien, som et par at typerne deri, er ganske stereotyp. Det er set 100 gange før, men det er eksekveret godt og med en seriøs indgangsvinkel og så sniger der sig også et par gode hentydninger ind til den, formentlig næste film i serien, som ser ud til at basere sig på den originale Planet of the Apes film fra 1968.

Film: 7/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#33 doctor doom 12 år siden

The Insider (25) skrev:
#22, Det er en sandhed med modifikationer, synes jeg.

Det forstår jeg ikke helt? Jeg skriver, at den nye film har mest tilfælles med "Oprør på abernes planet", og det er vel ikke løgn? Hvis du har set den 4. "Abernes planet"-film, vil du opleve, at den har omtrent det samme handlingsforløb som "Abernes planet: Oprindelsen", den nye film er bare langt mere gennemført. Jeg skriver jo heller ikke, at den nye film ikke har referencer eller forbindelser til de ældre film.


Så misforstod jeg, jeg troede du mente at den logisk/tidslinjemæssigt var bundet sammen med den 4 .film. Jeg må tilstå, at jeg ikke har set den, jeg kunne blot konstatere, at
den nye logisk/i tid kan efterfølges direkte af en originale.


;-)
Gravatar

#34 doctor doom 12 år siden

Michael Andersen (24) skrev:
Wow, doctor gloom kan også funkle


Især når jeg smører mig ind i vaseline og sætter projektør på. Men det er en helt anden i historie, og jeg tager i øvrigt en pebret entré.
Gravatar

#35 Zaphix 12 år siden

Havde nok ikke set den uden The Insider's glimrende anmeldelse, og vil sige at den overraskede mig positivt.
God film, der er de fire stjerner værdig, og måske en halv mere.
Gravatar

#36 Djibyman 12 år siden

6/6...jeg syntes den sparkede røv på de gamle, glæder mig til den næste;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#37 PredatorX 12 år siden

Den var ok. Over standard. 6/10
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#38 jessup 12 år siden

Rigtig god og underholdende action som stoler på historien holder. Alle er godt castet, men det er ikke enkeltpræstationerne der stikker ud.

Vil helt sikkert tjekke instruktørens næste film ud.

7-8/10
This is just until June
Gravatar

#39 MOVIE1000 12 år siden

5/6
Fed film, var især vild med rulleteksterne til sidst.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#40 doctor doom 12 år siden

#39: ja godt valg af font

Skriv ny kommentar: