20th Century Fox fortjener stor ros for at turde spytte så mange penge i et så alternativt science fiction-projekt, der lægger større vægt på ideer end alskens abekattestreger. “Abernes planet: Oprindelsen” er ikke nær så helstøbt eller original som sin allerførste forgænger, og ovenpå det storladne opgør mellem aberne og menneskerne kommer filmens slutning som et brat og utilfredsstillende punktum. Men hvor er det dog forfriskende at blive mødt af en stor Hollywood-produktion, som man faktisk kan diskutere med sidemanden, når lysene tændes i biografsalen.


Se også: Filmz TV drager til abernes planet og ser et par talende biler

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 PredatorX 12 år siden

Ja okay, det lyder ganske overraskende. Den vil jeg da tjekke ud så :) Var ellers ikke umiddelbart planlagt.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#2 Knuden 12 år siden

Vil ikke mene at Brian Cox imponerer, det får han kort sagt slet ikke tid nok til. Heller ikke Lithgow for den sags skyld, selvom han nok er den bedste skuespiller i filmen.

Se den kun for aberne, for de er mildest talt fantastiske og sætter en ret betydelig milepæl i filmhistorien - nemlig at vi er nået til et punkt hvor computerskabte væsener besidder mere personlighed end væsener af kød og blod... skræmmende :/

3/6
Gravatar

#3 HonoDelLoce 12 år siden

Jeg var inde og se filmen i går, og jeg synes faktisk, at det var en ganske positiv oplevelse..

Jeg var bange for, at det ville blive typisk hollywood - forsøg går galt - mayhem resten af filmen.. Men heldigvis tog den sig faktisk ganske god tid til at vise udviklingen af abernes intelligens og samarbejdsevner. Et par enkelte overdrevne situationer trækker en smule ned, og der springes et par enkelte gange lige lidt enkelt hen over hvor gærdet er lavest, men alt i alt en god film..

4/6
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 12 år siden

Den sidste trailer fik den også til at se pisseinteressant ud, så den skal jeg se... specielt med alle de gode anmeldelser =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 The-new-meister 12 år siden

tja det kun da være man skulle give den en chance:)
Gravatar

#6 MOVIE1000 12 år siden

Den skal da ses, engang på BD.

Spiller Tom Felton godt? Er lidt spændt på at se ham være med i en anden film end HP-.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7 HonoDelLoce 12 år siden

MOVIE1000 (6) skrev:
Den skal da ses, engang på BD.

Spiller Tom Felton godt? Er lidt spændt på at se ham være med i en anden film end HP-.


Han spiller præcis samme rolle som i Harry Plopper.. Irriterende snot-unge, der gerne vil være sej, men som er en bangebuks.. Type-cast, fristes man næsten til at sige..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 Bobby Singer 12 år siden

God anmeldelse, den har hvert fald overbevist mig om at give den en chance alligevel. :)

Den sidste trailer til talte mig også en del mere end den forrige, så den bliver sgu nok set på det storred lærred.
Idjit
Gravatar

#9 Batsy 12 år siden

HonoDelLoce (7) skrev:
MOVIE1000 (6) skrev:
Den skal da ses, engang på BD.

Spiller Tom Felton godt? Er lidt spændt på at se ham være med i en anden film end HP-.


Han spiller præcis samme rolle som i Harry Plopper.. Irriterende snot-unge, der gerne vil være sej, men som er en bangebuks.. Type-cast, fristes man næsten til at sige..


Synes dog i sidste Akt af halvbloods prinsen, så gjorde han det fremragende

men det jo bare mig


har lyst til at se den, men ingen gider at se den med mig )=
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#10 Riqon 12 år siden

Men "Abernes planet: Oprindelsen" er ikke nogen tam efteraber – det er faktisk en af de bedste film, som årets hæslige blockbustersæson har disket op med.


Johan, hvad giver du de andre blockbusters i karakter?
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: