At få lov til at se en flok hesteridende abekrigere med maskingevær angribe en post-apokalyptisk menneskeborg er isoleret i sig selv en filmfornøjelse, når det som her er udført med en stilsikker miljøskildring og en animationssikker hånd om abepenslen. Havde menneskene været lige så menneskelige som aberne, så havde det været en af de største fornøjelser. Men hey, det er jo abernes planet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Lord Beef Jerky 9 år siden

Ja, 3-5 havde abekatte som hovedpersoner. Synes nu godt om dem alle på nær Burtons udgave.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#22 Giraffen 9 år siden

Lord Beef Jerky (21) skrev:
Ja, 3-5 havde abekatte som hovedpersoner. Synes nu godt om dem alle på nær Burtons udgave.


Men hvad med den internationale verdensstjerne Stig Rossen? Han er i hvert fald til 3 stjerner og hvis han havde synget Les Misérables havde der automatisk været uddelt 4 stjerner.

Off-topic: Aberne 2 er til 8/10. Måske endda 9/10 men det må et gensyn afgøre. Jeg fik i hvert fald ståpels op til flere gange.
Gravatar

#23 Kaversmed 9 år siden

Kunne ikke være mere enig med dig, Ispep, og din "anmeldelse" i #10. Helt igennem fantastisk film.

Jeg lander på 9/10.

Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#24 David Munch 9 år siden

Darn, det lyder godt. Tror jeg skal ind og se den i bio så!

Hvordan mener folk den er i forhold til den første?
Gravatar

#25 Kruse 9 år siden

Nå, med den store ros den har fået virker det som en sommer-blockbuster man ikke må gå glip af, så jeg tager ind og ser den i morgen, på trods af at jeg er dybt begravet i en bachelor-opgave.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#26 Ispep 9 år siden

#24

Bedre på samtlige punkter. Utroligt nok.
Gravatar

#27 Kruse 9 år siden

Så du den i 3D, Ispep?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#28 Ispep 9 år siden

Yes og det fungerede faktisk rigtig godt i flere scener. Særligt scenen med en kampvogn involveret var fed. Synes generelt jeg blev godt suget ind i det univers de har skabt i junglen via 3D. Enkelte steder var lidt mørke (filmen er dyster i sig selv) men tror også filmen er værdig i 2D.
Gravatar

#29 Giraffen 9 år siden

Ispep (28) skrev:
Yes og det fungerede faktisk rigtig godt i flere scener. Særligt scenen med en kampvogn involveret var fed. Synes generelt jeg blev godt suget ind i det univers de har skabt i junglen via 3D. Enkelte steder var lidt mørke (filmen er dyster i sig selv) men tror også filmen er værdig i 2D.


Jep den er seværdig i 2D. Handlingen og persongalleriet, selvom om det egentlig er aberne der bærer filmen, er nok til at se filmen. Den behøves bestemt ikke 3D effekten for at bibeholde interesse. Men det sagt er den sikkert også fin i 3D, men jeg savnede det overhovedet ikke. Jeg blev utrolig grebet af filmen og fik decideret gåsehud enkelte gange, hvilket jeg ikke har fået i lang tid når det kommer til film.
Gravatar

#30 Mikkel Abel 9 år siden

Ispep (28) skrev:
men tror også filmen er værdig i 2D.


Fungerer absolut og kan i hvert fald forsikre, at den omtalte kampvogn-scene var intet mindre end genial i 2D. :)
I saved Latin. What did you ever do?

Skriv ny kommentar: