At få lov til at se en flok hesteridende abekrigere med maskingevær angribe en post-apokalyptisk menneskeborg er isoleret i sig selv en filmfornøjelse, når det som her er udført med en stilsikker miljøskildring og en animationssikker hånd om abepenslen. Havde menneskene været lige så menneskelige som aberne, så havde det været en af de største fornøjelser. Men hey, det er jo abernes planet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Ispep 9 år siden

#29

Jeg tror, som sagt, at den fungerer godt både i 2D og 3D.

Giraffen (29) skrev:
og fik decideret gåsehud enkelte


Jeg sad på kanten af stolen under hele filmen. Der var en konstant knugende atmosfære og spændinger, som pludseligt eksploderede.
Scenen hvor Koba henretter de to mennesker er decideret skræmmende og derfra eskalerer tingene voldsomt.
Gravatar

#32 Rust Cohle 9 år siden

Efter den glimrende 1'er og de lovende anmeldelser af 2'eren, var det med forventninger, at jeg smuttede i Imperial i går med et par venner til en 2D forestilling.

Det var dog noget af en skuffelse at være vidne til så kedelig og forudsigelig en skabelonfortælling, ovenpå 1'erens langt mere interessante og detaljerede forhistorie. Halvdelen af filmen følte jeg mig hensat som tilskuer til filmsekvenserne i et Playstation spil og så får jeg altid lyst til at tjekke min mobil og læse nyheder. Af respekt for de 10 andre i biografen, afstod jeg selvfølgelig.

Ligegyldig, ligesom min karakter 3/6

PS: Hvad angår CGI, så ja, så er det så absolut fantastisk, som nogle af aberne fremstår så troværdigt. Især "den store orange". Men de store CGI kampsekvenser er "bare", eksekveret "som alle de andre blockbusterfilm", mere med imponatoreffekt for øje end intelligent "less is more" udnyttelse.
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#33 jessup 9 år siden

En dejlig film dog umiddelbart mindre radikal en 1 eren - begge fungere bedst når der er fokus på aberne. Første time er fremragende og så daler det lidt derefter og efterveerne efter revolutionen virker lidt for genkendeligt. Aberne på heste skræmte mig altid da jeg var mindre de gør de sgu stadig.

Meget stort 4/6 måske en lille femmer.

Så er det vel mennesker som slaver efter krigen i næste film?
This is just until June
Gravatar

#34 wiseguy 9 år siden

Jeg er helt pjattet med den!! Den formår sågar at overgå 1eren, som jeg også var pjattet med.
Aberne er sublimt lavet (måske lige bortset fra Ceasar's kone) og man er underholdt fra start til slut.

Nu bliver det spændende om 3eren tager udgangspunkt i, at marsmissionen, som vi så blive sendt af sted i "Rise of the Planet of the Apes", returnerer til jorden og vi derved får 68 rebootet

En stor 5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: