Man skulle tro, at “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” i det mindste ville kunne grine af sig selv, men i stedet bliver vi præsenteret for en film, der tager sin egen søgte historie alt for alvorligt, hvilket ikke bare gør “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” til en noget bedragerisk affære, men også en særdeles langtrukken og sløv filmoplevelse. Redigeringen er i top, bevares, men historien og udførelsen mangler den fantasi og charme, der burde karakterisere et projekt, der er så langt ude. Så hvis man er i humør til nogle få, velkoreograferede kampe med blodtørstige vampyrer eller en hurtig rundtur i, hvordan flotte, dunkle billeder kan iscenesættes, så er “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” et kig værd. Men hvis det er substans, kvalitet, god historiefortælling, humor og mindeværdige karakterer, man er ude efter, bør man holde sig langt, langt væk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 moulder666 11 år siden

Det var da lidt trist at læse - havde faktisk tænkt mig at se den i biffen - men efter at have læst denne anmeldelse, har jeg da lige skiftet mening.

Det vigtigste ved den slags over-the-top koncepter som denne film er netop glimt i øjet, og at man ikke tager sig selv for alvorligt.

En film som Iron Sky formår at gøre det på den gode måde, men hvis ikke humoren er til stede, vil sådanne film i mine øjne næsten altid fejle...

(og en mindre detalje - hvorfor djævlen vælger man da også sådan en flødebolle til hovedrollen - og hvor er Abe Lincolns ikoniske skæg?)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#12 Uncanny 11 år siden

#8

Der er faktisk en bog om 'Queen Victoria: Demon Hunter' i samme genre (såkaldt mash-up), så why not Washington.
"Eh, don't. Every joke, every pun, done to death, seriously".
Gravatar

#13 KasperBS 11 år siden

Hader alt hvad Tim Burton (På nær "Charlie og chokoladefabrikken") står bag, han voldtog batmanhistorien på det groveste!
Så skal ikke se den film, synes også traileren så noget så kedelig ud.
Gravatar

#14 Nicki52 11 år siden

Jeg synes den var glimrende underholdning. Synd der skulle sidde er fed basse ved siden af og lugte af gammel sved og taler under filmen: "Gør det ikke! Gør det ikke!"
Det var provokerende. Men ellers var filmen god, gode actionscener og godt skuespil. Jeg kunne godt
kneppe
Lincolns kone. Men man skal se den hvis man kan vil blive underholdt. Ikke den bedste film, men alligevel, den kan fordøjes. Jeg forstår ikke hvorfor folk hader den, men jeg har sgu ikke energi til at angribe dem med meningsløseargumenter. Måske i morgen :-)

Lord Beef Jerky (8) skrev:
#7 Æv, jeg havde håbet på
at George Washington dukkede op som vampyrjæger og hjalp Lincoln.

Det kan han kun hvis han var vampyr
for Washington døde i 1799
.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#15 Ericmase 11 år siden

Lord Beef Jerky (8) skrev:
#7 Æv, jeg havde håbet på
at George Washington dukkede op som vampyrjæger og hjalp Lincoln.


Kunne have været en fed idé.

Nicki52 (14) skrev:
Det kan han kun hvis han var vampyr
for Washington døde i 1799
.


True. True.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 11 år siden

#14 Jeg er skam fint klar over, at det ikke ville give meget mening... men Abraham Lincoln som vampyrjæger giver jo heller ikke just meget mening i forvejen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 misuma 11 år siden

"Men hvis det er substans, kvalitet, god historiefortælling, humor og mindeværdige karakterer, man er ude efter, bør man holde sig langt, langt væk."

I denne her omgang behøver jeg faktisk ikke disse ting, dog tror jeg den byder på den slags kvalitet jeg eftersøger lige pt.

Biografen venter på mig...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#18 Kviesgaard 11 år siden

http://filmz.dk/film/abraham-lincoln-vampire-hunter/biograf skrev:
Hvilket vækker et helt nyt spørgsmål til live: Er der ikke noget med, at vampyrer ikke kan tåle dagslys? Ikke her.


Bram Stokers Dracula optræder visse steder i romanen i fuldt dagslys, omend det vist lægger en kraftig dæmper på hans vampyrkræfter.

Uden at vide det, så tror jeg ideen om, at vampyrer ikke tåler dagslys opstod efter filmen Nosferatu af F.W. Murnau, hvor vampyren bliver tilintetgjort af dagslys. Nosferatu var, så vidt jeg har læst, en plagiat af Bram Stokers Dracula. Selvsamme romanfigur blev i 70'erne en del af Marvels gysertegneserier. Her blev det også til, at vampyrer ( og Dracula ) ikke kunne tåle sollys. Antageligt fordi det gav en god dramatisk effekt. En helt eller skurk uden fatal akilleshæl er ikke nær så fængende, som en med en ( fatal ) akilleshæl.

Og er der ikke noget med, at vampyrerne i tvillight klarer sig glimrende i dagslys? ( har ikke set filmene, så jeg ved det ikke med sikkerhed ).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#19 skittlez 11 år siden

Glæder mig til at se den, omend det nok ikke bliver i biffen. Én anmeldelse ændre intet for mig.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#20 Highland Park 11 år siden

zamm- (1) skrev:
Jeg holder mig også LANGT, LANGT væk! Det bliver nok noget jeg ser på regnvejrsdag engang mens der er læseferie!
Hold da op, det er... nærved!
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: