Man skulle tro, at “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” i det mindste ville kunne grine af sig selv, men i stedet bliver vi præsenteret for en film, der tager sin egen søgte historie alt for alvorligt, hvilket ikke bare gør “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” til en noget bedragerisk affære, men også en særdeles langtrukken og sløv filmoplevelse. Redigeringen er i top, bevares, men historien og udførelsen mangler den fantasi og charme, der burde karakterisere et projekt, der er så langt ude. Så hvis man er i humør til nogle få, velkoreograferede kampe med blodtørstige vampyrer eller en hurtig rundtur i, hvordan flotte, dunkle billeder kan iscenesættes, så er “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” et kig værd. Men hvis det er substans, kvalitet, god historiefortælling, humor og mindeværdige karakterer, man er ude efter, bør man holde sig langt, langt væk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 zamm- 11 år siden

Jeg holder mig også LANGT, LANGT væk! Det bliver nok noget jeg ser på regnvejrsdag engang mens der er læseferie!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 Kyllingebenet 11 år siden

Lortefilm... 1/6!
Gravatar

#3 Kviesgaard 11 år siden

FORDØMT! Nu havde jeg lige købt billet til filmen i går, i forhåbning om, at den ville byde på god, aktionorienteret underholdning ( ikke nødvendigvis dydsindig underholdning, men bare god underholdning ). Nå i morgen finder jeg vel ud af, om pengene var helt spildt eller ej.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#4 Uncanny 11 år siden

Underholdende historist fiktionsfilm!

Så den til en forpremiere og var underholdt. Man skal bare ik ta' den som en seriøs film, men mere som en 'what if..."-film. 5/6
"Eh, don't. Every joke, every pun, done to death, seriously".
Gravatar

#5 Ericmase 11 år siden

Som jeg skrev i "What We Saw"-tråden kopirer jeg det lige. Meget ærgerligt at Parbo ikke kunne lide den ellers.

Abraham Lincoln: Vampire Hunter

Det var sgu en ok film. Den havde flotte effekter, fint skuespil og nogle fede actionsekvenser, men desværre også nogle irriterende 'kærligheds-moments' og dødkedelig brug af 3D! Se den IKKE i 3D! Slutningen vil nok få dig til at grine. Jeg grinte i hvert fald! Fin film ellers. :-)

4/6
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 11 år siden

#5 Hvad slutter den da med?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 Ericmase 11 år siden

Lord Beef Jerky (6) skrev:
#5 Hvad slutter den da med?


Det er dit eget valg hvis du ikke har set den:

Henry Sturges i nutiden sidder på en bar og taler til en man ligesom før i filmen (eller tiden) ligesom han gjorde med Lincoln og gentager nok den samme historie om igen. Bare i nutiden, hehe. Det er sådan jeg opfatter slutningen. :-)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 11 år siden

#7 Æv, jeg havde håbet på
at George Washington dukkede op som vampyrjæger og hjalp Lincoln.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 KEiZ 11 år siden

jeg er faktisk overrasket over den får 2 stjerner alt ved denne film få mig til at væmmes, konceptet stilen cgi effekterne og ikke mindst stiller den spørgsmålet hvorfår overhovedet lave den.

Bevars action film må godt være lidt hjerne døde men måden dette virker til at være lavet på er så lang ude og to talt blottet for sændning og uhygge. Jeg ville rigtigt gerne se en original god vampyr film der foregik i den periode, men hvorfor skal det være abraham lincon?? lokker det virkeligt hjernedøde teenagere i biffen??

FIN ANMELDELSE FORRESTEN!!
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#10 Lars.dk 11 år siden

Når anmelder åbenbart kan lide Wanted så skal man nok tag denne anmeldelse med et gran salt.....
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/

Skriv ny kommentar: