Man skulle tro, at “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” i det mindste ville kunne grine af sig selv, men i stedet bliver vi præsenteret for en film, der tager sin egen søgte historie alt for alvorligt, hvilket ikke bare gør “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” til en noget bedragerisk affære, men også en særdeles langtrukken og sløv filmoplevelse. Redigeringen er i top, bevares, men historien og udførelsen mangler den fantasi og charme, der burde karakterisere et projekt, der er så langt ude. Så hvis man er i humør til nogle få, velkoreograferede kampe med blodtørstige vampyrer eller en hurtig rundtur i, hvordan flotte, dunkle billeder kan iscenesættes, så er “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” et kig værd. Men hvis det er substans, kvalitet, god historiefortælling, humor og mindeværdige karakterer, man er ude efter, bør man holde sig langt, langt væk.
#21 The narrator 12 år siden
#22 Muldgraver 12 år siden
Ahh, det er nok lige at stramme den... fortolkning af eller variation over er mere rimeligt.
#23 skittlez 12 år siden
Nu har jeg ikke læst Bram Stokers bog, men mange mener også at denne ligger tættere i stemning end Tod Brownings version.
#24 skittlez 12 år siden
Jo, de skinner bare som diamanter (!)
#25 Winnfield 12 år siden
Sammenlign evt. med disse amerikanske niche-kritikere:
http://www.somethingawful.com/d/current-movie-revi...
#26 tiany 12 år siden
Du skriver du jo selv niche-kritikere... Det er Filmz jo ikke, de skal jo anmelde til den brede masse.
#27 Winnfield 12 år siden
Point taken :) Men forskellen er stadig uhyrlig.
#28 tiany 12 år siden
Dracula vs. Nosferatu:
http://www.plagiarismtoday.com/2011/10/17/dracula-...
#29 Kviesgaard 12 år siden
Takker for linket. Jeg læser artiklen som, at jeg har medhold i min antagelse af, at Nosferatu er et plagiat af Dracula. Ellers giver det for mig ikke mening, at dommen lød på, at alle kopier af filmen skulle destrueres.
Og så til Abraham Lincoln: Vampire Hunter.
Det er vist ikke en film, der tåler dagslys. Jeg havde i hver fald en sådan meh følelse, da jeg sad og så filmen her i eftermiddags. Den fængede ikke rigtigt, og der var flere ting, som fik mig til at stå mere eller mindre af.
Slagmarkerne. Granatnedslagene virkede heller ikke virkelighedstro for mig, men lignede nærmer noget, der var genereret i en CPU.
Alderdom. Hvorfor var Abraham Lincoln den eneste, der ældedes synligt med årene? Hverken konen eller hans bedste ven Will ( den sorte mand ) ser ud til at ældes synderligt. Selv Joshua Speed ( købmanden ) ser ud til at bevare ungdommens lød, selv når han har anlagt skæg.
Alt i alt ikke ligefrem en film, der fik mig op af biografstolen. Er nok en anelse skuffet, men måske Total Recall kan bøde lidt på misæren, når den får premiere i næste uge. Men denne gang må jeg nok hellere læse anmeldelsen, før jeg beslutter mig for billetkøb eller ej.
God weekend forresten.
#30 Muldgraver 12 år siden
Jeg må have forvekslet jura med intentionalitet...