Det virker måske underligt at tildele topkarakter til en udgivelse, hvor hverken filmene eller AV-præsentationen opnår seks stjerner, men der er simpelthen så mange timers fascinerende ekstramateriale og exceptionel underholdning gemt i denne smukke æske, at det ville være vanvittigt at belønne udgivelsen med andet end topkarakter. Desuden indeholder boksen jo to af det 20. århundredes bedste genrefilm, som hver især fortjener seks stjerner. Den efterhånden syv år gamle “Alien Quadrilogy”-udgivelse var et uundværligt must, men “Alien Anthology” er bedre i enhver henseende. Enhver filmentusiast med respekt for sig selv bør eje denne boks.

Se også: Filmz TV: Bag skabelsen af “Alien Anthology”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 loki 13 år siden

Har aldrig forstået fascinationen ved at se ekstramaterialet på en film, man har tænkt sig at gense. De meget få gange hvor det alligevel er hændt (LotR), har det desværre og som forventet ødelagt noget af illusionen, og filmen har tabt noget af magien ved det efterfølgende gensyn.

But to each his or her own :o)
www.peakoil.dk
Gravatar

#12 MOVIE1000 13 år siden

#4 Det ved personen vidst godt selv ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#13 filmz-T-bird 13 år siden

Har alle filmene i usle 1-disc udgaver, og Alien og Aliens fortjener altså bedre. Det er bare ærgerligt man skal have treeren og fireren med i købet i denne tilsyneladende ellers fornemme udgivelse. Desuden kunne jeg ikke være mere enig i at CGI rumvæsnet i treeren stinker big time. Jeg var ved at knække sammen af grin, da jeg så det første gang.
Gravatar

#14 IK 13 år siden

loki (11) skrev:
Har aldrig forstået fascinationen ved at se ekstramaterialet på en film, man har tænkt sig at gense. De meget få gange hvor det alligevel er hændt (LotR), har det desværre og som forventet ødelagt noget af illusionen, og filmen har tabt noget af magien ved det efterfølgende gensyn.

But to each his or her own :o)


Det samme her. :) Jeg ejer LOTR, King Kong og Gladiator i extended editions med timevis af ekstramateriale, og sjovt nok har jeg aldrig gidet at se det.
Gravatar

#15 elwood 13 år siden

Billede 1
? (det for mørkt)

Billede 2
Spring cleaning

Billede 3
Sovesekanden, var begyndt og blive lidt for nærtagende overfor wimmie

Billede 4
Fællesbadet blev aldrig det samme efter en eller anden idiot, tog sin kæle-alien med!

Billede 5
Folk mobbede, og gjorde nar af lille bent, men han var ligeglad, han ville forfølge sin drøm, om at blive natklub sanger.

Billede 6
At han så endte så Heavy Metal sanger i stedet for, er en hel anden historie.

Billede 7
Damm jeg ku godt æde en Big Mac nu.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 McPeter 13 år siden

Har købt den britiske udgave med det efter min mening lidt flottere cover og stadig DK subs.
Pest-DK nappede den dog, så endte med at koste næsten det samme som den danske.

Har kun fået set den første indtil videre og var meget imponeret. Det lignede en (næsten) helt ny film. Også lyden var bedre end jeg husker den, selvom man godt kunne høre den var gammel, så var der alligevel lidt bas ind imellem og en innerverende alarm i baghøjtalerne senere. :-)

Glæder mig meget til at gense resten af boksen, især 2'eren og den lidt undervurderede 3'er.

Alt i alt en rigtig lækker udgivelse - har i øvrigt en Alien Quadrilogy til salg på DVD hvis nogen er interesseret? Med DK subs. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#17 filmkorn.dk 13 år siden

#16 Er den britiske udgave den med udstandset cover?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#18 wiseguy 13 år siden

Must... resist... argh!! @#! urge to... buy...
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 Collateral 13 år siden

Ejer Quadrilogy boksen, men kan da godt love for at denne boks ryger direkte på ønskelisten. Så må jeg eje filmene dobbelt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#20 Gasivodo 13 år siden

Så jeg får hermed et bedre liv; hvis jeg sælger min Alien Quadrilogy?

Ellers tak. Dette er til dem, der netop ikke købte Qua'en!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(

Skriv ny kommentar: