Det virker måske underligt at tildele topkarakter til en udgivelse, hvor hverken filmene eller AV-præsentationen opnår seks stjerner, men der er simpelthen så mange timers fascinerende ekstramateriale og exceptionel underholdning gemt i denne smukke æske, at det ville være vanvittigt at belønne udgivelsen med andet end topkarakter. Desuden indeholder boksen jo to af det 20. århundredes bedste genrefilm, som hver især fortjener seks stjerner. Den efterhånden syv år gamle “Alien Quadrilogy”-udgivelse var et uundværligt must, men “Alien Anthology” er bedre i enhver henseende. Enhver filmentusiast med respekt for sig selv bør eje denne boks.

Se også: Filmz TV: Bag skabelsen af “Alien Anthology”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MOVIE1000 13 år siden

Jeg kan nu meget godt lide Alien filmene, men en fan af dem vil jeg ikke kendes ved.
Men jeg indrømmer at denne boks, håber jeg at se den 24. December ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 frankdrebin 13 år siden

Jeg købte lige boksen igår i Blockbuster. Regner med at skulle se 'Alien' i aften :)

Rigtig lækker boks!
Gravatar

#3 filmz-Myrepip 13 år siden

Er i det store hele enig med Insider. Det bliver vist ikke mere ambitiøst på ekstramateriale siden end dette og der kommer nok ikke visuelt flottere versioner fremover. Jeg havde personligt stillet mig mere tilfreds med en dobbelt blu-ray udgivelse af 1'eren i en luksuriøs boks, som havde fremhævet netop dennes kvaliteter, men det er svært at trække sig ud af en franchise.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#4 BN 13 år siden

MOVIE1000 (1) skrev:
Jeg kan nu meget godt lide Alien filmene, men en fan af dem vil jeg ikke kendes ved.


Aha. Hvilken Alien-fan er det du ikke vil kendes ved?

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 Batsy 13 år siden

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#6 filmkorn.dk 13 år siden

Rigtig god anmeldelse. Helt enig.

Skuespillerne (deriblandt Sigourney Weaver og Charles Dance) har genindtalt flere af de replikker, der tidligere var utydelige i den forlængede udgave af filmen, og lyddesignere har tilføjet nye lyde til de scener i den alternative version af filmen, hvor der før var en uønsket tavshed. skrev:


Er det lavet til denne udgave? Havde de ikke allerede tilføjet og rettet til Quadrilogy dvd'en?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#7 The Insider 13 år siden

#6, nope, det er først sket i forbindelse med BD-udgivelsen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmkorn.dk 13 år siden

#7

Cool! Jeg har kun set etteren indtil videre, og var dybt imponeret. Den lidt flade 70'er lyd kan skiven ikke løbe fra, men billedet stod fantastisk. Undrede mig dog lidt over at de ikke havde stabiliseret text-overlayet ind over Nostromo i starten af filmen. Stod meget ustabilt.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#9 El vez 13 år siden

Glimrende anmeldelse Johan - jeg trykker på "kan godt lide" som den starfucker jeg er!

Jeg har dog en lille ting: Det bliver slet ikke nævnt, bortset fra en lille anekdote om Alien3, at der findes to udgaver af hver film - måske det er værd at putte ind som en lille note til læsere, der ikke kender til Quadrilogy boka'en? :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#10 The Insider 13 år siden

#9, of course! En lidt ærgerlig forseelse - hermed indsat :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: