På kommentarsporet udtrykker Paul Anderson ærgrelse over, at man ikke længere kan bygge en film op på samme måde, som Scott gjorde det med “Alien”, fordi publikum ikke længere har tålmodighed til karaktertegning og stemningsopbygning. Der må med andre ord gemme sig nogle inkompetente instruktører derude et eller andet sted, som ikke ved, hvordan man laver kvalitetsfilm, men bare langer den ene indholdsløse actionfiasko efter den anden over disken. Nogen som bidrager til en udvikling, hvor genrefilm bare bliver dårligere og dårligere. Hvis man så bare kunne udpege disse rådne æbler for Anderson, så han kunne skaffe dem af vejen og lave de film, som han mener vi fortjener, ville fremtiden med garanti se meget lysere ud for alle filmelskere. Men den – ligesom dvd’en – køber vi ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#201 filt 19 år siden

Hmmm... interessant at denne diskussion lige netop er under "Alien vs. Predator". :D
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#202 myggen 19 år siden

#200: Hele konceptet med et Overhus er selvfølgelig absurd, men selv sammensætningen af Underhuset er så langt fra stemmefordelingen dertil, at man dårligt kan fatte, at det system er demokratisk. Der kan man da snakke om, at bare fordi folket stemmer, så er det ikke det samme som, at landet er demokratisk.

#201: Jeg prøvede at bringe tråden tilbage på rette spor i #187 (og #192), men uden held :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#203 filmz-Bruce 19 år siden

#195 NETOP hvorfor jeg i post 193 skriver

"...kun via erfaringer og historisk viden, undgår man tidligere fejl og gør demokratiet bedre".

Og de mest velfungerende demokratier i verden er jo klart de europæiske, som har størst erfaring.

Ja USA er ikke ligefrem velfungerende, DET kan jeg kun gi' dig ret i, men det er i bund og grund demokratisk funderet (om der så har været statskup vi ikke ved om, tja det kan man jo spekulere om. Men paphovederne har sgu selv valgt ham og man får hvad man vælger. Nu er det så op til paphovederne, om de om 3 år vil forsøge at redde stumperne fra de 8 tørkeår, eller om de vil fortsætte med at vandre videre ud ad uvidenhedens sti.

Danmark har i mine øjne det mest perfekte valgsystem, hvor hvert mandat virkelig gives, fordi det er fortjent ifht. de afgivne stemmer. Nej Fogh er ikke valgt med flertal alene, men det behøver han så sandelig heller ikke at være, sålænge der er et arbejdende flertal bag regeringens politik. That's the beauty of it :)

#202 Du må sgu da indrømme det er mere spændende end AvP :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#204 myggen 19 år siden

#203: Hvis vi endelig skal kneppe fluer (eller myg), så er forudsætningen for Foghs bevarelse af regeringsmagten ikke et arbejdende flertal bag regeringens politik, men fraværet af et flertal imod den.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#205 filmz-Bruce 19 år siden

#204 Hvilket jeg er lodret uenig i, ser man på hvilke resultater regeringen fremkom med i den første valgperiode + nu gennemførelsen af den største reform i Danmark i hundrede år :)

Det vil jeg kalde "arbejdende" :)
Gravatar

#206 myggen 19 år siden

Du kan ikke være uenig (eller rettere, du bør ikke være det), for i Danmark har vi siden 1953 praktiseret negativ parlamentarisme, hvilket fremgår af grundlovens § 15. Fra systemskiftet i 1901, og til grundlovsændringen i 1953 var reglen ikke kodificeret i grundloven, men princippet gjaldt alligevel.

Du kan altid argumentere for, at regeringen har opnået hvad den har, fordi den har et flertalt bag sig, men det er ikke den helt grundlæggende forudsætning. Du kan sagtens sidde ved magten uden at have et flertal bag dig, og det er jo også nærmest hovedreglen herhjemme (den nuværende regering er som bekendt også en mindretalsregering).
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#207 filmz-Bruce 19 år siden

Ja regeringen er en mindretalsregering med støtte fra DF og det er da fint nok, at det kan lade sig gøre. Det viser jo bare, at vi på bunden har ansvarlige politikere, som ikke bare går rundt og vælter en regering, som hopper fra deres funktion som støtteparti eller har en regering som handler uden at ha' baglandet i orden.

Jeg har svært ved at få øje på ulemperne.
Gravatar

#208 myggen 19 år siden

Jeg siger ikke, at vores system har de store ulemper, udover måske, at den negative parlamentarisme har en tendens til at føre til (svage) mindretalsregeringer, som så må slikke røv på kryds og tværs i Folketinget for at få noget som helst gennemført (hvem sagde Poul Schlüter?).

Og jo, jeg vil gerne indrømme, at det her er langt mere spændende end AvP (som svar på #203).
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#209 filmz-Bruce 19 år siden

#208 Jeg vil nu, netop med udgangspunkt i Schlüters mindretals situation fra 82-92, sige det måske var det den mest mindeværdige periode i sidste århundrede. Et Danmark på afgrundens rand og så alligevel formår Schlüter, med hård kurs at vende skuden 180 grader, som vi i nu mere end 10 år har nydt godt af.

Det skal ikke undre mig om historien vil vise, at Schlüter har været een af de største statsmænd og politikere i Danmark nogensinde, pga. hans evne til at manøvrere på så spinkelt et grundlag og alligvel få Danmark ud af stormen, selvom der var mange der helt sikkert gerne havde set skibet kuldsejlet (fodnoter anyone?)
Gravatar

#210 filmz-playstation 19 år siden

AVP er sjovere end den her samtale.

Skriv ny kommentar: