Der er ikke sket nogen voldsom udvikling fra første film til anden omgang. Det skulle da lige være, at Peter Parker nu – som alle os andre – søger oplysninger om sine fortidsforsvundne forældre på Google og ikke på Bing, som han så fjollet gjorde i første film. Samme stærke ungdomsportræt, hvor hjerte altid rimer på smerte, men også en superhelteoverbygning, der i bedste fald er en god undskyldning for at fortælle det, der helt simpelt er en dejlig dreng-møder-pige-forelskelsesfortælling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kviesgaard 9 år siden

Tager ind og ser løjerne i eftermiddag. Så må vi se om jeg bliver skuffet eller overrasket, eller måske bare midt imellem.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#2 Morpheus 9 år siden

Skal ind og se den i morgen eftermiddag. Bliver spændende. Kunne godt lide den første og synes han er en bedre Spider-Man end Tobey.
Gravatar

#3 T. Nielsen 9 år siden

Med den anmeldelse fik jeg nærmest mindre lyst til at se den. Anmeldelsen fejler i sig selv intet, men filmens styrker og svagheder lyder mig som klæg emofilm tilsat ligelyldig action.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#4 Kviesgaard 9 år siden

Den uforbløffende edderkop.

Det er nok den dom jeg vælger at fælde over filmen. Den fængede aldrig rigtig ved mig.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#5 Driver 9 år siden

Jeg kan ikke klare ham Garfield. Får mylderbæ når han snakker. Don't know why, men sådan har jeg det virkelig med ham. Hvorfor skal han i øvrigt altid være så overexcentrisk, det er belastende i længden...Mother Hubbard Ej, come on Sony. Nupper den på BluRay, hvis en kammerat anskaffer sig den.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#6 gladiator 9 år siden

Ganske udemærket, og vel seriens mest melo-dramatiske afsnit, taget den første trilogi med. Modigt synes jeg. Den er meget følsom, og der er vel 40 minutter midtvejs, som intet har med Spiderman at gøre.

Må dog indrømme jeg ærger mig meget over:

Gwen Stacys død. Emma Stone bærer virkelig den film, og at se en Mary Jane i serien.. Puha... De skal satme caste en helt unaturligt charmerende pige, for at spille op til Emma Stones rolle...!
Men de har åbenbart fulgt tegneserien MEGET tæt med denne historie/død.


4/6 herfra!
Gravatar

#7 Michael Andersen 9 år siden

Han er et hit, der også giver charmerende smil på læben, når mobilen reference-ironisk ringer med tonerne fra Homer Simpsons ny-klassiker: Spider-Pig, Spider-Pig...


Det er temaet/titelsangen fra tv-serien "Spider-Man" fra 1967. "Spider-Pig" er også baseret på den, men jeg tvivler på at det er grisebassen der refereres til i filmen :)

-

Nu hvor jeg er ved det. Jeg er helt vild med Zimmers nye tema. Okay, det er nærmest et rip-off af Aaron Coplands "Fanfare for the Common Man", men det tema har de fleste filmkomponister i forvejen ladet sig inspirere af, så nu er turen kommet til Zimmer.

Så selvom det ikke er det mest originale, virker det super godt i filmen. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg ikke er den store fan af Zimmers meget dystre scores, men det her er meget, meget mere mig. Der er ingen undskyldninger eller pis, som i "Man of Steel", med at gemme den fedeste version til filmens rulletekster. Første gang man ser Spider-Man er der bare fuld knald på temaet. Love it.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#7 Ja, nu havde han godt nok også Antonioni-plakater på værelset, så kan være, at han, Peter, har styr på 67-serien også :)

Så vidt jeg husker, var det så ikke netop Zimmer, der stod bag Spider-Pig?

Hvad synes du om filmen i øvrigt?
Gravatar

#9 Michael Andersen 9 år siden

Zimmer lavede sin version baseret på Homers "tekst og melodi" :)

Jeg vil give filmen samme karakter som dig (eller en mindre måske). Som mange af den slags sommerfilm er den for lang og der gik lidt for meget computerspil i den til sidst, men jeg synes den var bedre end den første film. Kemien mellem de to forelskede er rigtig god, og den er generelt bare mere underholdende. Det er dog ikke en film der efterlader det største indtryk på mig, så de første ca. 10 min. af filmen og musikken er nok det eneste jeg kan huske om et par dage :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 Alex- 9 år siden

Jeg var glimrende underholdt af filmen, måske den bedste Spiderman film ind til videre.

Hæftig spoiler:

Filmen holder godt fast i sine tegneserierødder, hvilket er dejligt befriende til forskel fra film som The Dark Knight Rises, hvor universet er så stramt, kedeligt og 'for' realistisk. The Amazing Spiderman 2 er fyldt med farver, velfungerende CGI og en masse scener hvor man skal skrue hjernen fra og ikke tænke for meget over hvad der foregår (eks. at Electro kan flyde igennem elektriske kabler og beholde sine bukser på. Marvel-universet er fyldt med fantastiske bukser.)
Jamie Foxx som Electro var også en über sej skurk (og godt lavet!), mange mil fra The Lizard fra den første. Vi så desværre ikke så meget til Dane Dehaan som Green Goblin, meeen mon ikke også at vi stadig er mætte af glider-flyvning fra de tidligere film, lige forløbig i hvert fald.
Som mange andre frygtede jeg også at 3 skurke var alt for meget, allerede i en 2'er, men duoen Electro + Goblin fungerede upåklageligt. Rhino var kun med i starten og slutningen, også meget tilpas.
Gwens død var 'perfekt', kunne sgu ikke lade være med at fælde en tåre. Ærgerligt at vi ikke skal se mere til Emma Stone, som #6 også nævner bliver det sgu svært at finde en til at overgå hende. Havde håbet at Mary Jane fik en kort cameo i filmen, men det var der desværre ikke plads til.
Til sidst ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal synes om at vi skulle høre så meget om Sinister Six, men det fungerede som sagt ellers som en fin outro med Rhino.
Største minus ved filmen var musikken. Det kan godt være at det passede godt til Electro's elektricitets tema, men al den Dub Step var i overkanten.
Fin introducering af Felicity Jones' Felicia/Black Cat iøvrigt, glæder mig til at se mere af hende.
Er MEGET klar på en 3'er, krydser fingre for symbioter eller Spidermans mutation, og ikke mere end 2 skurke (Sinister Six må glædeligt vente).



Synes IMDB's 8/10 er en passende karakter. Glæder mig til at gense den på BluRay. : )

Skriv ny kommentar: